Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@13:19:37 GMT

فراخوان طراحی و تدوین نشان برتر شهر تهران

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۲۹۸۰۳

پیرو مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، و هم‌ راستا با راهبرد شهرهای برجسته و پیشرو در سطح بین المللی، شهرداری تهران پروژه‌ «طراحی و تدوین نشان برتر شهر تهران» را در دستور کار قرار داده و با مشارکت حداکثری نخبگان، صاحب‌نظران و نهادهای مسئول، این امر مهم را به نحو مطلوب به سرانجام رساند.

به گزارش ایسنا، مسیر توسعه تهران در سال‌های گذشته بر مبنای اقتضای شهرداری تهران، بر مدار توسعه فیزیک و کالبد شهر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دوره جدید، توسعه کیفی و پایدار شهر در دستور کار قرار گرفته است. در این دوره تغییر رویکرد از توسعه صرف کالبد شهر، به سمت توسعه‌ فرهنگی و ایجاد «شهری برای همه» با تاکید بر پایداری اجتماعی- فرهنگی، توسعه پایدار محیط زیست شهری، ارتقای هوشمندی شهری و بسترسازی برای استقرار نظام نوآوری، افزایش تاب‌آوری شهری و نیل به دیپلماسی شهری اثربخش، افق‌های تازه‌ای را پیش رو ترسیم کرده است. این ارزش‌ها در مسیر برندسازی می‌تواند تبدیل به مزیت‌های مؤثر برای مخاطبان هدف شوند و از طریق  ابزارها و راهبردهای منسجم ارتباطی به جامعه هدف انتقال یابند. به نحوی که برای شهر، شهروندان، و کلیه‌ ذینفعان، خلق ارزش کند.


 لذا پیرو مصوبه شورای اسلامی شهر تهران و هم‌ راستا با راهبرد شهرهای برجسته و پیشرو در سطح بین المللی، شهرداری تهران پروژه‌ «طراحی و تدوین نشان برتر شهر تهران» را در دستور کار قرار داده و در تلاش است با مشارکت حداکثری نخبگان، صاحب‌نظران و نهادهای مسئول، این امر مهم را به نحو مطلوب به سرانجام رساند. در این زمینه، با توجه به پایان فاز مطالعاتی طرح و تعیین راهبردهای کلان برند (ویژند) شهری، از هنرمندان، مجموعه‌های خلاق طراحی وتبلیغاتی، و کلیه علاقه‌مندان، دعوت می‌کند تا در خلق هویت بصری ویژند شهر، مطابق با دستاوردهای فاز پژوهشی طرح، مشارکت کنند.


بر اساس گزارش سایت شهر، به این ترتیب از کلیه شهروندان، مجموعه های خلاق طراحی و تبلیغاتی، و صاحب نظران ادبی و هنری، دعوت می شود تا در خلق شعار و نشان بصری شهر، مطابق با دستاوردهای فاز پژوهشی طرح، مشارکت کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با نتایج پژوهشی و دستورالعمل فراخوان به سایت مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران به آدرس https://ccia.tehran.ir/ و برگه پروژه نشان برتر شهر تهران مراجعه کنید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرداري تهران نشان برتر شهر تهران شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۹۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت «شناسایی خطر» در حوزه شهری ارتقا پیدا کند

دانشیار گروه مهندسی بهداشت حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: فرهنگ سازمانی و فردی در چشم‌انداز حادثه صفر بسیار مهم و قانون طلایی در چشم‌انداز حادثه صفر تعهد مدیران است، در این راستا در حوزه شهری مشارکت شناسایی خطر به ویژه برنامه HSE پیمانکاران باید ارتقا پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سجاد زارع امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در همایش اهمیت، نقش و جایگاه HSE در مدیریت شهری با تبیین موضوع چشم انداز حادثه صفر اظهار کرد: منظور از این واژه نزدیک شدن به عدد صفر است .

وی با تاکید بر اینکه آمارها نشان می‌دهد برنامه‌ای در کشور برای کاهش حوادث جاده‌ای نداریم، افزود: هدف از چشم‌انداز حادثه صفر، فرهنگ جامع پیشگیری است.

دانشیار گروه مهندسی بهداشت حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: فرهنگ سازمانی و فرهنگ فردی در چشم‌انداز حادثه صفر بسیار مهم است، قانون طلایی در چشم انداز حادثه صفر تعهد مدیران است.

زارع گفت: هرچند داده‌های ایمنی در ایران دست‌کاری می‌شود، اما به‌دنبال مقصر نیستیم و معتقدیم اگر اعداد واقعی گزارش داده شود می‌توان به دنبال راه حل بود.

وی با اشاره به اینکه چشم‌انداز صفر ابزار استاندارد دارد، تصریح کرد: چهار اصل زندگی قابل مذاکره نیست، توانایی مقابله با فشارهای جسمی و روحی بسیار مهم است و پیشگیری حرف اول را می‌زند.

دانشیار گروه مهندسی بهداشت حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به سیر تکامل ایمنی در سه بخش سخت‌افزار، نرم‌افزار و فرهنگ سازمانی گفت: در کشور ما تمرکز بر ایمنی شغلی است و نه ایمنی فرایند که این خود یک گپ محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه صنایع در صورت امکان هر دو واحد ایمنی شغلی و ایمنی فرایند را با هم داشته باشند، ادامه داد: ارزیابی ریسک در صنایع توسط کارشناس ایمنی انجام می‌شود این در حالی است که واحدها باید خودشان این کار را انجام دهند، مشارکت کارکنان شاخص مهمی است.

زارع اظهار کرد: با شعار نمی‌توان به سمت چشم‌انداز صفر حرکت کرد، در حالی که در مدیریت سنتی تمرکز روی مدیریت ریسک است و در مدیریت بر اساس چشم‌انداز صفر تمرکز بر رهبری ایمنی است.

وی افزود: در حوزه شهری مشارکت شناسایی خطر، به‌ویژه برنامه HSE پیمانکاران باید ارتقا پیدا کند.

کد خبر 750062

دیگر خبرها

  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر منتشر شد
  • آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان
  • نقشه راه بهره‌گیری از دانش هسته‏‌ای در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی تدوین می‌شود
  • دانشگاه تهران مأمور تدوین نظام‌نامه دانشگاه تمدن‌ساز شد
  • مشارکت «شناسایی خطر» در حوزه شهری ارتقا پیدا کند
  • مقیمی: مأموریت تدوین نظام‌نامه دانشگاه تمدن‌ساز به دانشگاه تهران واگذار شد
  • صنعتگران به هوشمندسازی حمل‌ونقل دوچرخه‌ای شهر مشهد کمک کنند
  • شباهت بی‌نظیر زنبور رباتیک به زنبور واقعی
  • نهادینه‌شدن باشگاه شهراندیشان در شهرداری و شهر اصفهان پیگیری می‌شود
  • تشکیل هیات امنای واحد برای ستادهای توسعه فناوری‌های اولویت‌دار