Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام عباس گروهی امام جمعه رودبارجنوب در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اعلام اینکه هم اکنون در فصل برداشت محصولات کشاورزی هستیم، گفت: کشاورزان تمام دارایی خود را در زمین‌های کشاورزی خرج کردند، پس مسئولان باید پای کار باشند و نسبت به حمل و نقل و قیمت محصولات کشاورزی اقدامات لازم را به کار ببرند تا مردم دچار ضرر نشوند، هر چند در مسئله پیاز و سیب زمینی کاری برای کشاورزان انجام نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: در این ماه مبارک باید از خدا بخواهیم توفیق روزه داری و تلاوت قرآن را نصیب ما کند.

حجت الاسلام گروهی با اعلام اینکه قرائت قرآن کفاره گناهان است و مانع آتش جهنم می‌شود، تصریح کرد: بر اساس احادیث و روایات اهل بیت (علیهم السلام) اگر کسی می‌خواهد با خدا حرف بزند و از حرف زدن با او لذت ببرد به تلاوت قرآن روی بیاورد.

او بیان کرد: بر اساس آیات قرآن، افرادی که در کنار تلاوت قرآن و عمل به آن، در راه خدا انفاق می‌کنند و نماز را به پا می‌دارند، این‌ها معامله با خداوند است و در حقیقت، تجارتی پر سود است که ذره‌ای ضرر در آن وجود ندارد.

امام جمعه رودبار جنوب گفت: در آیات قرآن، چندین جا تلاوت قرآن، همراه با اقامه نماز آمده که نشان از اهمیت این دو موضوع در کنار هم است.

حجت الاسلام گروهی افزود: قرآن قلب و روح انسان را زنده و شاداب می‌کند و جلوی ارتکاب گناه و معصیت را می‌گیرد.

او در بخش دیگری از سخنانش به رابطه با آمریکا اشاره کرد و گفت: به این دلیل ما با آمریکا رابطه سیاسی نداریم؛ چون که آن‌ها هدفشان تسلط بر ملت ماست و در حقیقت، خوی استکباری آمریکا به دنبال سلطه بر مظلومان است.

حجت الاسلام گروهی افزود: در زمان خود دیدیم که آمریکا با برجام چه کرد و چطور با قلدری به تعهدات خود عمل نکرد و در آخر تعهد خود را رها کرد.

او تصریح کرد: هر مظلومی در هر نقطه‌ای از عالم از ما درخواست کمک کند، ما او را یاری خواهیم کرد.

امام جمعه رودبارجنوب به سند ۲۵ ساله همکاری بین ایران و چین اشاره و بیان کرد: سند ۲۵ ساله همکاری بین ایران و چین بر اساس منافع مشترک بین دو کشور منعقد شده و سبب تقویت زیر ساخت‌های کشور ما می‌شود که امروز این همکاری سبب ناراحتی کشور‌های مستکبر غربی، ضد انقلاب و سلطنت طلبان شده است.

حجت الاسلام گروهی با اشاره به اینکه رابطه ایران با چین در طول تاریخ تنگاتنگ بوده است، افزود: مستکبران غربی از این ناراحت هستند که چین قدرت دوم اقتصاد دنیا است و قدرت پوشالی آمریکا در حال فرو پاشی است.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماز جمعه کرمان اخبار سیاسی حجت الاسلام گروهی تلاوت قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۹۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروزه غزه به مساله اول جهان اسلام تبدیل شده است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید جواد سلیمانی بعد از ظهر چهارشنبه در مراسم گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و شهید مرتضی مطهری با اشاره به بیانات حضرت علی (ع) در نهج البلاغه مبنی بر اینکه خدای متعال خیلی دوست داشت مخلوقات او را ببینند اما از آنجا که ضعف وجودی مخلوقات در عالم ماده خیلی محدود است و نمی‌شود خدا را رؤیت کرد، خدا کتاب آسمانی را فرستاد اظهار کرد: کسی که می‌خواهد خدا را زیارت کند با شنیدن، خواندن و نشستن پای قرآن می‌تواند خدا را زیارت کند.

حجت الاسلام سلیمانی با بیان اینکه امروز تحولات فلسطین که دنیا را تکان داده با مبانی قرآن است، افزود: غزه تکه‌ای از یک سرزمین باریک بسیار کوچک است اما با داشتن هزاران حافظ قرآن توانست بالاتر از خیلی کشورها قرار گرفته و بیشترین حافظ قرآن را در یک منطقه داشته باشد و با همین مبانی تبدیل به مساله اول دنیا و جهان اسلام شود.

امام جمعه لاهیجان به نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان آمریکا و اروپا اشاره داشتند و ادامه داد: ۱۰ سال از پیام رهبر انقلاب به جوانان غرب می‌گذرد و امروز پیام تعالیم و جواب آن نامه را در صحنه‌های مختلف دانشگاه‌های غرب مشاهده می‌کنیم.

وی اضافه کرد: امروز بسیاری از تحلیلگران می‌گویند سر و صدایی که در جهان ایجاد شده از ایران بوده و البته راهبرد رهبر انقلاب وجدان‌های خفته جوانان اروپا و آمریکا بیدار کند و راهبرد نگاری امروز با مساله فلسطین گره خورده و خودش را در کف خیابان‌های غرب نشان می‌دهد.

سلیمانی با بیان اینکه قرآن وجه اشتراکی سبب شده تا دانشجویان غرب بیدار شوند، گفت: رهبر انقلاب در نامه خودش به جوانان آمریکا فرمودند که قرآن تکلیف ما را با استکبار روشن کرده است، فرمود جوانان اروپایی و آمریکایی مستکبران زمان خودشان را بشناسند، ببینید قرآن چه گفته آیا همان دستورات تورات و انجیل نیست، قرآن بهترین کتاب وحدت بخشی است و امروز که می‌بینیم جوانان مسیحی با قرآن و چفیه در دانشگاه حضور دارند و از جوانان مسلمانی که نماز می‌خوانند، مراقبت می‌کنند، به برکت کتاب قرآن است.

کد خبر 6094378

دیگر خبرها

  • جنگ کریدورها، موقعیت و فرصت ویژه ایران
  • ساخت شهرک سیر برای تقویت زنجیره‌ ارزش پیگیری شود
  • آموزش زبان فارسی در ارمنستان موجب تقویت تعاملات دو کشور می‌شود
  • برگزاری دوره توانمندسازی مربیان و اساتید قرآن و عترت ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • برگزاری دوره توانمندسازی مربیان و اساتید قرآن و عترت ارتش جمهوری اسلامی ایران در مشهد
  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است
  • امروزه غزه به مساله اول جهان اسلام تبدیل شده است
  • دیدار مؤسس جمعیت آموزش و فرهنگ مقدونیه با دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • خودروهای هر کشور به چه چیزی معروف هستند؟ (+عکس)
  • معلمی که آموزه‌های زندگی را تدریس کند، هویت دانشجوی خودش را تقویت می‌کند