Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-26@04:30:27 GMT

صدور بیش از 100 اخطار تغییر کاربری

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۲۹۹۰۶

بیش از 100 اخطار برای تغییر کاربری غیر مجاز زمین های کشاورزی گیلان در نوروز امسال صادر شد. سرپرست مدیریت امور اراضی گیلان گفت : ماموران یگان حفاظت و گشت های حفظ کاربری اراضی کشاورزی استان ، ویژه نوروز ، 105 اخطار تغییر کاربری غیرمجاز از 28 اسفند 99 تا 13 فروردین 1400 در این استان صادر و اقدامات غیر مجاز را متوقف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرهاد فتاحی به روند اقدامات و بررسی مستندات ادارات حقوقی جهاد کشاورزی شهرستان ها اشاره کرد و افزود: روزانه 341 نفر مامور در قالب 17 گروه حفاظتی کار نظارت و بازرسی زمین های کشاورزی را انجام دادند. وی با اشاره به مستثنی بودن زمین های محدوده شهری و طرح هادی روستایی ، اضافه کرد : با استناد به ماده 3 قانون حفظ کاربری ، مالکان یا متصرفانی که به صورت غیر مجاز زمین های کشاورزی تغییر کاربری دهند ، برای بار اول علاوه بر تخریب بنا ، به پرداخت یک تا 3 برابر ارزش زمین جریمه نقدی و در صورت تکرار علاوه بر تخریب بنا به پرداخت حداکثر جزای نقدی و یک تا 6 ماه حبس محکوم می شوند. گیلان 409 هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که در این زمین ها ، برنج ، چای ، زیتون ، پیله ابریشم ، بادام زمینی ، زیتون ، فندق و مرکبات پرورش داده می شود.
گیلان 238 هزار هکتار شالیزار دارد. برچسب ها: گیلان ، شالیزار ، تغییر کاربری لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Ntm

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: گیلان شالیزار تغییر کاربری تغییر کاربری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۹۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با سوداگران زمین با همکاری مردم میسر می‌شود

سیدمحمود محسنی‌الحسینی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرر: در حوزه قضائی غربالیز با توجه به مساعد بودن موقعیت جغرافیایی برای تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی اقدامات گسترده‌ای دارند که شناسایی و برخورد قانونی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه برای پیشگیری از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی اقدامات پیشگیرانه‌ای نیز صورت می‌گیرد، ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع و در میان بودن امنیت غذایی کشور مردم نیز باید برای پیشگیری از این سوءاستفاده گری‌ها همراهی لازم را با مسئولان داشته باشند.

محسنی‌الحسینی عنوان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف با شماره ۱۳۱ تماس گرفته و گزارش خود را ارائه دهند تا در اسرع وقت از هر گونه تخریب و تغییر اراضی جلوگیری شود.

کد خبر 6086628

دیگر خبرها

  • شناسایی سه هزار مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی
  • 39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • ۳۹ تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در شهر تهران
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • رفع تصرف ۱۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • مقابله با سوداگران زمین با همکاری مردم میسر می‌شود
  • آزادسازی ۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی گرگان
  • ۳۹۵ هکتار اراضی کشاورزی در آذربایجان شرقی واگذار شد