Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  جابر مهدی‌یار به تشریح فعالیت‌های این کانون در سال ۹۹ پرداخت و گفت: نمایندگی آستان قدس رضوی در استان فارس مانند سایر نقاط کشور در مناسبت‌ها و ایام سال فعالیت‌های مختلفی جهت خدمت به مردم انجام می‌دهد که مجموع هزینه‌های انجام شده در راستای خدمت به مردم در استان فارس بیش از ۱۲ میلیارد تومان بوده است که به نیابت از امام رضا (ع) در استان انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او، کمک به آسیب‌دیدگان شیوع کرونا را از مهم‌ترین سرفصل‌های خدمات این کانون‌ها در سطح استان توصیف کرد و افزود: در ابتدای شیوع کرونا که افراد بسیاری از شیوع این ویروس وحشت‌زده بودند، خادمیاران از نخستین گروه‌هایی بودند که به‌منظور تجلیل از زحمات و ایثارگری‌های مدافعان سلامت در بیمارستان‌های درمان کرونا حضور یافتند و با اهدای بسته و غذای تبرکی آستان قدس رضوی و پرچم متبرک امام رئوف روحیه مضاعفی هم به کادر درمان و هم بیماران کرونا بخشیدند.

مهدی‌یار اظهار کرد: در ۳۶ شهرستان استان، ۴۴ بیمارستان با کرونا درگیر بود که پارسال توسط مسئولان کانون‌های خادم یاران سرکشی شده و ۵ هزار غذای تبرکی و ۵ هزار بسته تبرکی و ۵ هزار بسته بهداشتی میان این مراکز توزیع شد و همچنین ۱۴ پرچم متبرک امام رضا (ع) هم در ۱۴ بیمارستان استان به اهتزاز درآمد.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان فارس با اشاره به کمک‌های مؤمنانه ماه مبارک رمضان پارسال، گفت: در لبیک به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص سفره‌های مهربانی و کمک به اقشار آسیب‌پذیر، ۳۵ هزار پرس غذا، ۱۶ هزار و ۵۰۰ سبد ارزاق، ۳۲ هزار بسته بهداشتی و ۸۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض در قالب کارت هدیه، قربانی ۶۹ رأس گوسفند و ۵ هزار بسته معیشتی با هزینه ۱۱ میلیارد ریال توزیع شد که از این مبلغ ۵ میلیارد با حمایت آستان قدس رضوی و ۶ میلیارد ریال هم با حمایت خیران محلی تأمین شد.

او از توزیع ۴۰۰ بسته ارزاق و قربانی ۱۰ گوسفند همزمان با سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) خبر داد و گفت: در جشن عید غدیر هم ۳۰ هزار پرس غذا، یک هزار بسته ارزاق، ۲ هزار بسته بهداشتی، ۲ هزار بسته گوشت گوسفندی، ۳ هزار بسته آجیل و یک هزار بسته شیرینی و گل میان نیازمندان فارس توزیع شد.

مهدی‌یار، راه‌اندای کاروان شادی و اجرای سرود در مجتمع‌های مسکونی را از دیگر برنامه‌های اجرا شده در عید غدیر گذشته اعلام کرد و گفت: در دهه کرامت هم دو کاروان زیر سایه خورشید با حضور خادمین امام رئوف به همراهی خادم یاران رضوی در استان راه‌اندازی شد که به تعدادی از شهر‌های استان اعزام شده و در آنجا برنامه‌هایی نظیر سرکشی از خانواده شهدا، سرکشی از بیمارستان‌های درمان کرونا، فراهم‌سازی بخشش و آزادی یک محکوم به قصاص و ... را اجرا کردند.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان فارس اجرای برنامه‌های ماه محرم و صفر را یادآور شد و گفت: در دهه اول و دوم محرم سال گذشته بیش از ۳ هزار پرس غذای نذری و ۵۰۰ بسته ارزاق به‌همت خادم یاران رضوی میان نیازمندان توزیع شد و در اربعین حسینی و دهه آخر صفر هم ۲۰ موکب پذیرایی از عزاداران در نقاط مختلف استان برپا شده و ۱۰ هزار پرس غذا و یک هزار بسته ارزاق میان نیازمندان توزیع شد.

او، توزیع ۱۵ هزار پرس غذا، ۳۰۰ بسته ارزاق، تهیه ۱۵۰ جهیزیه نوعروسان خانواده‌های کم درآمد را از دیگر فعالیت‌های خادم یاران رضوی در ایام شهادت و ولایت حضرت فاطمه (س) برشمرد و گفت: در دهه فجر، سالروز ولادت امام علی (ع)، عید مبعث، چهارشنبه‌های امام رضایی و ... ۱۵۰۰ پرس غذا، ۱۳۰۰ بسته ارزاق و ۲۰۰ کارت هدیه تقدیم محرومان شد.

مهدی‌یار همچنین به فعالیت‌های فرهنگی خادم یاران اشاره کرد و گفت: عمده فعالیت‌های فرهنگی خود را بر روی فعالیت‌های قرآنی تمرکز کردیم و در سال گذشته ۸ کرسی تلاوت با حضور اساتید و قاریان بین‌المللی، ملی و استانی در سطح استان برپا کردیم.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان فارس همچنین از آموزش ۳ هزار و ۹۷۷ نوآموز قرآنی در مهدالرضای سراسر استان به سبک استاد محسن‌نیا در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ و ۹ هزار و ۱۴۰۰-۱۳۹۹ خبر داد.

او، تجلیل از پاک بانان زحمتکش شهرداری و کارکنان کمیته امداد در سالروز تأسیس کمیته امداد را از دیگر فعالیت‌های انجام شده این کانون عنوان کرد و گفت: علاوه بر این‌های گروه‌های جهادی خادمیاران در طول سال در مباحث مختلفی اعم از ساخت و تعمیر مسکن محرومان و احداث حمام و سرویس بهداشتی در مناطق محروم فعالیت می‌کنند.

مهدی‌یار گفت: همچنین خادمیاران سلامت استان فارس هم در طول سال در بخش تأمین هزینه‌های دارو، عمل و بیمارستان ۱۵۰ بیمار نیازمند فعالیت کردند.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمک میلیاردی خادمان امام رضا هزار پرس غذا خادم یاران بسته ارزاق استان فارس هزار بسته مهدی یار توزیع شد ۵ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۰۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم سینمایی تاریخی اقتباسی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود

  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، فرهاد قائمیان در دیدار مدیران و دبیران جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) با محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: ما دوست و همراهانی هستیم که فقط به عشق امام رضا (ع) در این جشنواره‌ها هستیم، تا کارهای بهتری را برای شیفتگان امام هشتم (ع) انجام دهیم.   وی با اشاره به برگزاری اختتامیه جشنواره روستایی امام رضا (ع) در روستای کردر گفت: مردمان روستا خانه‌های خود را در اختیار جشنواره و هنرمندان گذاشته بودند. برای مردمی کردن این جشنواره فضایی ایجاد کردیم که مردم بدانند چه نوع فرهنگ رضوی را می‌خواهیم در بین مردم رواج دهیم.   قائمیان گفت: در جشنواره هنرهای نمایشی اتابک نادری نه فقط برای این جشنواره که همراهی خوبی داشت و نمایش‌ها به استان‌های مختلف به صورت اجرای عمومی برگزار شد تا مردم آشناییت بیشتری داشته باشند.   مدیر بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی امام رضا(ع) با اشاره به دیگر بخش‌های جشنواره گفت: تلاش شد تمام جشنواره‌ها در بین خود مردم باشد و امید است مدیران کل فرهنگ در استان‌ها همراهی خوبی با این رویداد داشته باشند.   وی افزود: امسال با جشنواره فیلم رضوان این بخش از جشنواره امام رضا (ع) هم فعال می‌شود که یک فیلم سینمایی با فرهنگ و نوع نگاه ما به فرهنگ رضوی است. یک فیلم‌نامه از کتاب «از عشق‌آباد تا عشق‌آباد» اقتباس شده و در راستای فرهنگ امام رضا (ع) است و امید است این فیلم از حیث بزرگی و تاریخی بودن برای سال آینده ساخته شود تا بگوییم جشنواره‌های امام رضا(ع) به اهداف والای خود خواهد رسید.

دیگر خبرها

  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • ساخت فیلم «عشق آباد» با محوریت امام رضا (ع) و فرهنگ رضوی
  • بسته‌های مکالمه پرتخفیف همراه اول به مناسبت روز ملی خلیج‌فارس
  • سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق تهران
  • بازدید جمعی از معاونین و مدیران شرکت توزیع نیروی برق استان فارس از واحد‌های مختلف شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی 
  • ساخت فیلم سینمایی اقتباسی درباره فرهنگ رضوی
  • پشتیبانی ۲۱ میلیارد تومانی از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۳
  • فیلم سینمایی تاریخی اقتباسی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود
  • توزیع بسته کمک آموزشی به ۵ هزار دانش آموز در تخار