Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-07@06:01:15 GMT

آمریکا باید بدون قید و شرط به برجام برگردد

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۰۶۴۴

آمریکا باید بدون قید و شرط به برجام برگردد

به گزارش جام جم آنلاین، «هوآ چونیینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز جمعه گفت، خروج آمریکا از برجام عامل تنش بر سر برنامه هسته‌ای ایران است.

این دیپلمات چینی در پیامی توئیتری نوشت: «دولت پیشین آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک خارج شد و فشار حداکثری را علیه ایران اعمال کرد. این ریشه اصلی تنش‌های مداوم بر سر وضعیت هسته‌ای ایران است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چونیینگ در ادامه نوشت: «آمریکا باید بدون قید و شرط به این توافق برگشته و تمام تحریم‌های مربوطه از جمله مجازات طولانی مدت علیه طرف سوم را در اسرع وقت بردارد. بر همین اساس، ایران باید پایبندی متقابل را از سر گیرد».

دومین جلسه حضوری نشست کمیسیون مشترک‌ برجام که از روز سه شنبه ۱۷ فروردین ماه در وین از سر گرفته شده بود، امروز‌ جمعه ۲۰ فروردین برگزار شد و بعد از حدود یک ساعت و نیم پایان یافت. ارائه گزارش رایزنی‌های فنی صورت گرفته در جلسات گروه‌های کارشناسی «لغو تحریم» و «هسته‌ای» مهمترین دستورکار نشست امروز بود.

در نشست امروز، نمایندگان اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده های جلسات کارشناسی، نتیجه رایزنی‌های کارشناسان ایران و کشورهای ۱+۴ را به اعضای کمیسیون مشترک گزارش کردند.

«سید عباس عراقچی» معاون وزیر خارجه و رئیس هیأت ایرانی، در این نشست ضمن تاکید بر اراده جمهوری اسلامی ایران برای ادامه تعاملات جدی، گفت: «این امر منوط به مشاهده اراده سیاسی و جدیت در طرف‌های مقابل است و در غیر این صورت، دلیلی برای ادامه مذاکرات وجود نخواهد داشت».

ایران تأکید کرده در این دور مذاکرات، هیچ گفت‌وگوی مستقیم یا غیرمستقیمی با آمریکا نخواهد داشت و ضمن رد راه‌حال گام‌به‌گام، بازگشت ایران به تعهدات برجامی را منوط به لغو همه تحریم‌ های آمریکا می‌داند.

منبع: فارس

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: برجام لغو تحریم تحریم های آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۰۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست مشترک هیأت دولت با استانداران آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، نشست مشترک اعضای هیأت وزیران به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی با استانداران سراسر کشور در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور دقایقی قبل آغاز شد.

این اجلاس، اولین نشست مشترک هیأت دولت به ریاست رئیس جمهور با استانداران در سال جاری است. سال گذشته نیز دو بار این نشست برگزار شده بود.

این خبر در حال تکمیل است... .

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
  • ۲۳ سند آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور
  • توافق برای ورود ۱۰۰ مگاوات برق برای تامین انرژی واحد‌های تولیدی
  • ۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است
  • عکس/ نشست مشترک اعضای هیئت دولت با استانداران
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه/ مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • نشست مشترک هیأت دولت با استانداران آغاز شد
  • وزیر امور خارجه در پانزدهمین نشست سران اسلامی: رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی