Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، محققان دانشگاه سیمون فریزر کانادا، رژیم‌های غذایی جمعیت‌های مختلف را در کشورهای کم درآمد، متوسط و پردرآمد در سراسر جهان بررسی کردند. بیش از ۱۶ سال تجزیه و تحلیل ۱۳۷,۱۳۰ شرکت کننده در ۲۱ کشور از جمله کانادا، محققان دریافتند که مصرف غلات تصفیه شده و قندهای افزودنی طی سال‌ها بسیار افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلات در سه گروه تقسیم بندی شدند: دانه‌ های تصفیه شده، غلات کامل و غلات سالم. غلات تصفیه شده شامل کالاهایی است که با آرد تصفیه شده (به عنوان مثال آرد سفید) تهیه می‌شود از جمله نان سفید، ماکارونی / رشته فرنگی، برنج سفید غلات صبحانه، محصولات نانوایی و دسرهای حاوی غلات تصفیه شده. غلات کامل شامل آردهای غلات کامل به عنوان مثال گندم سیاه و غلات سالم نظیر جو دوسر هستند.

مطالعه نشان داد مصرف بیش از هفت وعده غلات تصفیه شده در روز با افزایش ۲۷ درصدی ریسک مرگ زودهنگام، ۳۳ درصد خطر بیشتر بیماری قلبی و ۴۷ درصد ریسک بیشتر سکته همراه است.

این مطالعه بر مصرف خوراکی‌های حاصل از غلات کامل مانند برنج قهوه‌ای و جو و مصرف کمتر غلات و گندم تصفیه شده تاکید دارد. کاهش مصرف کلی دانه‌های تصفیه شده و مصرف کربوهیدرات با کیفیت بهتر برای نتایج مطلوب سلامت ضروری است.

منبع: مهر

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: غلات آرد سفید غلات تصفیه شده غلات کامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۱۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

نماینده مجری طرح جهاد آبرسانی استان اردبیل از پیشرفت فیزیکی ۱۷ درصدی تصفیه ‌خانه دوم آب شرب مرکز استان به عنوان طرح ویژه در مدت زمان کوتاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حسن کروبیان در بازدید از تصفیه خانه شماره ۲ آب شرب اردبیل، اظهار کرد: احداث تصفیه خانه دوم آب شرب اردبیل با هدف تصفیه آب چاه‌های داخل شهر اردبیل و به منظور گذر از بحران کم آبی با ظرفیت ۵۰۰ لیتر در ثانیه در حال اجرا است.

وی افزود: این تصفیه‌خانه هم اکنون ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا کنون بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال هزینه شده و برای اتمام طرح و تاسیسات وابسته آن بیش از ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

کروبیان با اشاره به اینکه برای ارتقای کیفی آب شرب اردبیل، دو پروژه عظیم در حال اجرا و بهره‌برداری است بیان کرد: پروژه تکمیل آبگیر سد یامچی هم اکنون با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست و پروژه سیستم ارتقای کیفی آب که در داخل تصفیه خانه اجرا شده هم اکنون تمام شده و تحویل شرکت آب و فاضلاب استان شده است.

نماینده مجری طرح جهاد آبرسانی استان اردبیل همچنین تصریح کرد: به منظور برداشت آب از تراز بالاتر جهت ارتقای کیفی آب شرب مرکز استان چهار بارج شناور در مدار بهره‌برداری است و دو بارج دیگر با ظرفیت ۵۰۰ لیتر در ثانیه در حال خرید و نصب است.

کد خبر 749127

دیگر خبرها

  • ارتباط افسردگی و بیماری‌های قلبی ‌وعروقی
  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
  • حمله موشکی به کشتی مرتبط با رژیم اسرائیل
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • اخباری از حمله به کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی در آب‌های یمن
  • حال خوش تالاب های کانی برازان و قوپی باباعلی مهاباد
  • حمله قلبی به دو هوادار تراکتور به خاطر استرس شدید
  • «نمک دریا» ناخالصی‌های فلزی و غیرفلزی دارد/ نمک‌های صنعتی و سنگ نمک فاقد ید هستند
  • «نمک دریا» حاوی ناخالصی‌های فلزی و غیرفلزی است/ نمک‌های صنعتی و سنگ نمک فاقد ید هستند
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان