Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، علی‌عباس داودنیا رئیس سازمان بسیج هنرمندان با گرامیداشت سالروز تشکیل بسیج هنرمندان اظهار داشت: در تقویم جمهوری اسلامی بازه زمانی ۱۸ تا ۲۵ فروردین‌ماه به‌نام هفته هنر انقلاب اسلامی نام‌گذاری شده است که هر ساله بدین‌مناسبت برنامه‌های متنوعی در نقاط مختلف کشور از جمله استان کردستان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با یادآوری اینکه روز ۲۰ فروردین‌ماه نیز مصادف با سالروز شهادت آوینی به نام روز بسیج هنرمندان نام‌گذاری شده است، افزود: «هنر متعهد به حقیقت» به‌عنوان شعار هفته هنر انقلاب اسلامی در سال ۱۴۰۰ انتخاب شده است.

داودنیا به تبیین اهداف بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی توسط سازمان بسیج هنرمندان پرداخت و گفت: امتداد مسیر تولید با محتوای فرهنگ و هنر متعهد، رفع موانع موجود در توسعه فرهنگ ایرانی - اسلامی، کمک به هنرمندان جهت ارتقا هنرشان و کشف استعداد‌های هنرمندان متعهد و ... از جمله اهداف بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی هستند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان با بیان اینکه این سازمان خط مقاومت هنری در دو عرصه ارائه هنر انقلابی و مقابله با تهاجم هنری غرب را در دستور کار قرار داده است، گفت: تلاش می‌کنیم تا با برنامه‌ریزی‌های مناسب هنر متعهد را در خدمت معنویت و رسیدن انسان به کمال انسانی و اخلاقی درآوریم و هنرمند انقلابی هم بتواند ایده ذهنی و متعالی خود را عرضه کند.

او هنر فاخر انقلابی را زمینه‌ساز حرکت مطلوب در مسیر حق دانست و گفت: علاوه بر این‌ها تکیه بر هنرمندان جوان انقلابی در جهت رشد و اعتلای کشور و ارائه الگوی برتر هنر اسلامی در تمامی عرصه‌های اجتماعی از وظایف سازمان بسیج هنرمندان در سال ۱۴۰۰ است که با این رویکرد فعالیت‌های خود را دنبال می‌کنیم.

داودنیا با تشریح برنامه‌های بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی، گفت: در این هفته، ضمن معرفی شهید شاخص سازمان بسیج هنرمندان کشور که در سال ۱۴۰۰، شهید بهروز مرادی را انتخاب کرده برنامه‌های متنوع دیگری اجرا خواهد شد که شامل؛ غبارروبی و عطرافشانی مزار مطهر شهدای هنرمند استان، دیدار و سرکشی از خانواده شهدای هنرمند و هنرمندان پیشکسوت، دیدار جمعی از هنرمندان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کرونا با نماینده، ولی فقیه در استان کردستان و فرمانده سپاه بیت‌المقدس، تجلیل و معرفی هنرمندان شاخص و انقلابی استان، برگزاری نمایشگاه از تولیدات تجسمی مانند آثار فاخر خوشنویسی، کارتون و کاریکاتور، عکس و ... بصورت مجازی و حقیقی، جمع آوری و تهیه و توزیع کمک‌های مومنانه و بسته‌های معیشتی در بین هنرمندان آسیب‌پذیر، فعالیت گروه‌های جهادی هنری و ادامه طرح سلامت یار هنرمند و. از برنامه‌های این هفته خواهد بود.

داودنیا افزود: برخی از این برنامه‌ها با همکاری و مشارکت حوزه هنری استان کردستان اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهدای گمنام انقلاب اسلامی هفته هنر انقلاب اسلامی سازمان بسیج هنرمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۱۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزاداری کردستانی‌ها در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)

در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، استان کردستان غرق در عزا و ماتم شد و مردم در سراسر این استان به عزاداری و سینه‌زنی پرداختند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیجار، اسماعیل زارعی کوشا در مراسم سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) که در این شهر برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تسلیت شهادت امام صادق(ع) اظهار داشت: امام صادق علیه‌السلام دارای شخصیت بسیار بزرگی است که باید ابعاد شخصیتی این امام بزرگ بیش از پیش به نسل جوان معرفی و مورد توجه قرار بگیرد.

وی گفت: امام صادق(ع) صاحب مکتب و به واسطه هدایتی که به تبعیت از امام حسین(ع) داشتند، دین اسلام را نجات بخشید و مسیر جامعه اسلامی به سوی درستی هدایت شد.

استاندار کردستان تصریح کرد: یکی از کارهای اصلی امام صادق(ع) تربیت نیرو بود که بعد از تعلیم و تربیت، مورد توجه قرار داد، به طوری‌که این امام بزرگ بیش از چهار هزار شاگرد تربیت کردند که در نوع خود بی‌نظیر است.

وی با بیان اینکه امام صادق(ع) فرصت و ماموریتی که داشتند یک ماموریت و انقلاب فرهنگی بود، افزود: امام جعفر صادق(ع) خدمات علمی، فکری و مشخصا فرهنگی بسیار بزرگی انجام داده‌اند که همواره ماندگار است.

زارعی‌کوشا عنوان کرد: ما یک راه تربیتی و فرهنگی بیش نداریم و آن این است که ما متمسک به قرآن و اهل بیت(ع) و سنت رسول خدا(ص) باشیم.

وی انقلاب اسلامی را ادامه‌دهنده مکتب امام صادق(ع) ذکر کرد و یادآور شد: درس شهادت امام صادق این است که ما تکلیف خود را بدانیم و در مقابل همه توطئه‌ها آگاه، شناخت و بصیرت داشته باشیم. 

استاندار کردستان ابراز داشت: امیدواریم خداوند توفیق درک شناخت ائمه اطهار(ع) را به همه ما عطا کند.

نظیر این مراسم در سایر شهرستان‌های استان کردستان نیز برگزار شد.

انتهای پیام/486/

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه‌های متنوع به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی
  • تدارک ۳۰ ویژه برنامه در هفته بسیج سازندگی/ فعالیت ۶۰۰ گروه جهادی در گرگان
  • گروه‌های جهادی ۱۸۰ برنامه در شاهرود اجرا می‌کنند
  • تشریح برنامه‌های هفته میراث‌/ پاسداشت زبان فارسی وتجلیل از فعالان
  • اعزام ۳۶۰ گروه جهادی به مناطق هدف خدمت رسانی
  • عزاداری کردستانی‌ها در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • اعزام ۳۶۰ گروه جهادی به مناطق هدف خدمت‌رسانی در سیستان و بلوچستان
  • ۳۳۰ عنوان برنامه طی هفته بسیج سال جاری در کرمانشاه اجرا می‌شود
  • فرصت‌های از دست رفته برای کردستان با کار جهادی جبران شود
  • برگزاری اولین یادواره شهدای زن در شهرستان هرند + فیلم