Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@03:17:12 GMT

گزارش بهداشت جهانی از افزایش مبتلایان درسطح جهان

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۲۳۰۲

گزارش بهداشت جهانی از افزایش مبتلایان درسطح جهان

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از شبکه ان بی سی نیوز، دکتر "مارگارت هریس" سخنگوی سازمان بهداشت جهانی در کنفرانس مطبوعاتی در ژنو گفت: ما به مدت شش هفته در سراسر جهان شاهد افزایش (در مبتلایان) بوده ایم و متأسفانه در سه هفته گذشته شاهد افزایش مرگ و میر نیز هستیم.

سازمان بهداشت جهانی در آخرین گزارش به روز شده اپیدمیولوژیک هفتگی خود اعلام کرد که موارد جدید ویروس کرونا برای ششمین هفته متوالی افزایش یافته است، در هفته گذشته بیش از ۴ میلیون مورد گزارش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرگ و میرهای جدید در مقایسه با هفته گذشته با بیش از ۷۱ هزار مورد، ۱۱ درصد افزایش یافته است.

دکتر هریس در ادامه افزود: جهان می داند چگونه با این افزایش موارد مبتلایان مبارزه کند. وی گفت که خبرهای خوبی از انگلیس در حال شنیده شدن است که در ماه مارس در میان یک برنامه واکسیناسیون شدید موارد ویروس کرونا ۶۰ درصد کاهش یافت.

سخنگوی سازمان بهداشت جهانی خاطر نشان کرد که در واقع برنامه های واکسیناسیون جلوی تعداد زیادی از مرگ و میر را گرفته است اما ما باید همه کارها را انجام دهیم.

به گفته هریس، ما باید فاصله اجتماعی را حفظ کرده، باید از محوطه های شلوغ دربسته خودداری کنیم. ما باید ماسک بزنیم، حتی اگر واکسینه شویم.

وی تاکید کرد به نظر می رسد که مردم دچار سوء برداشت شده اند که فکر می کنند واکسیناسیون انتقال را متوقف می کند. در حالی که به واکسیناسیون فرصت می دهیم بیماری شدید را متوقف کند، باید روند انتقال را کاهش دهیم.

به دنبال شیوع ویروس کرونا در سطح جهانی تا کنون بیش از ۱۳۵ میلیون و ۲ هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند و ۲ میلیون و ۹۲۱ هزار و ۳۸۱ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

براساس آمارهای ارائه شده توسط وب سایت ورد متر، پس از آمریکا، برزیل، هند، فرانسه، روسیه و انگلیس به ترتیب دارای بیشترین مورد ابتلا به بیماری کرونا در جهان هستند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اعمال ماه شعبان نشست وین نادر دست نشان کارت اعتباری سهام عدالت گروه های شغلی بهداشت جهانی ویروس کرونا گسترش کرونا افزایش مبتلایان اعمال ماه شعبان نشست وین نادر دست نشان کارت اعتباری سهام عدالت گروه های شغلی بهداشت جهانی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۲۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار دانشمندان؛ همه‌گیری آنفلوانزا در جهان (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: معجونی برای کنترل ویروس در بدن (فیلم) راهکار‌هایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن (موشن‌گرافی) آیا واکسن برای کرونا و ویروس های تنفسی کافی است؟ (فیلم)

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون موثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقاء سلامت
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • تسلیحات، واجب تر از نان شب / هزینه های تسلیحاتی جهان به 2.5 تریلیون دلار رسید / هزینه های تسلیحاتی در سطج جهانی رکورد زد
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • هشدار دانشمندان؛ همه‌گیری آنفلوانزا در جهان (فیلم)
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • سرلشکر باقری: عملیات وعده صادق تاثیرات راهبردی درسطح منطقه و جهان داشت/ همه سناریوها را در سطح عملیاتی دقیقا بررسی می‌کنیم