Web Analytics Made Easy - Statcounter

یحیی ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه کنترل کرونا یک بحث تخصصی است اما متاسفانه جنبه سیاسی پیدا کرده است، عنوان کرد: با شیوع کرونا تمام تحلیلگران و اهل فن استراتژی راهبردی را پیشگیری عنوان کردند نه درمان، یعنی باید اقدامات به گونه‌ی باشد که زنجیره انتقال قطع شود نه اینکه تخت‌های بیمارستان را اضافه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: ما هر چه این مدت بر سر زدیم صحبت کردیم اثری نداشت و اکنون شاهد وقوع یک بحران و فاجعه در کشور و از جمله لرستان هستیم.

اهمال دولت در کنترل بیماری

رئیس ستاد کرونا در مجلس با اشاره به اینکه پیشگیری کرونا بر دو محور استوار است، گفت: یکی از این روش‌ها واکسیناسیون است که آن هم زمانی موثر است که بیش از ۷۰ درصد جمعیت واکسینه شده باشند یعنی ۵۵ میلیون ایرانی نه یک میلیون و یا پانصد هزار نفر، اما بهترین روش قطع زنجیره انتقال از طریق رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و شست‌شوی مکرر دست‌ها است.

ابراهیمی تاکید کرد: متاسفانه کمی که وضع بهتر می‌شود دولت اهمال می‌کند، من که رئیس ستاد کرونای مجلس هستم هیچ‌گاه به عنوان یکی از اعضاء ستاد دعوت نشدم.  

 گوش نکردند، فاجعه ایجاد شد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس  گفت: اعضاء ستاد کرونا باید بیشتر تابع حرف وزیر بهداشت باشند نه دیگران. با خط و مشی که وزیر بهداشت تعیین کرده و صحبت‌هایی که در مورد خطرات کرونا عنوان کرد قابل پیش‌بینی بود که اگر اقدامات انجام نشود فاجعه بعد از تعطیلات نوروزی ایجاد می‌شود، گوش نکردند و اکنون پیامد آن را می‌بینیم.

رییس مجمع نمایندگان لرستان با بیان اینکه اکنون چه کسی پاسخگوی این همه مرگ و میر و بستری در بیمارستان‌ها است، افزود: علت افزایش آمار بیماران کرونایی عدم هماهنگی است که وجود دارد، ستاد ملی کرونا خودسر است و به شکل فنی و تخصصی به کرونا نمی‌پردازیم همه موضوعات را سیاسی می‌بینیم، رییس جمهور، مجلس و ستاد کرونا باید پاسخگوی این همه مرگ ناشی از کرونا و این همه بدبختی که در سطح جامعه ایجاد شده باشند.

وی گفت: بیماری موضوعی نیست که با سیاست قاطی شود بلکه باید منطقی و موشکافانه بررسی شود ما باید براساس مقالات و تجربیات دنیا پیش برویم. ما چرا نتوانستیم پروازها را محدود و یا سفرهای نوروزی را محدود کنیم؟

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: متاسفانه فاصله‌گذاری اجتماعی که رعایت نشد، زیرساخت‌های لازم برای خرید واکسن را در کشور هم که نداشتیم، ستاد اجرایی فرمان امام، رازی و پاستور نیز کار ساخت واکسن کرونا را شروع کردند که ممکن چند ماه طول بکشد.

رئیس ستاد کرونا مجلس تاکید کرد: دولت باید اساسی و جدی‌تر برای تهیه واکسن برای افراد با ریسک بالا اقدام کند به ویژه پرسنل بهداشت و درمان، متاسفانه نه تهیه واکسن به موقع انجام شد نه هم توانستیم درصد قابل قبولی از واکسیناسون را انجام دهیم.

به گفته ابراهیمی رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، شست‌وشوی دست، جلوگیری از سفرهای نوروزی، برگزاری سمینار و همایش‌های غیر ضروری، تعطیلی مقطعی برخی استان‌های قرمز و اعمال محدودیت‌های ترافیکی قاطع انجام نشد.

وی افزود: ۵۰۰ هزار تومان جریمه راهکار تاثیرگذاری نبود بلکه باید با افرادی که سلامت و امنیت مردم را خدشه دار می‌کنند برخورد کرد.

رییس ستاد کرونا مجلس  بیان کرد: بی انصافی بود پس از کنترل بیماری کرونا با تلاش و فداکاری پرسنل بهداشت و درمان که آمار فوتی‌ها را از ۴۰۰ تا ۵۰۰  نفر به ۵۰ نفر رساندیم دوباره موضوع را رها کنیم.

اجرای طرح شهید سلیمانی عملیاتی‌تر ادامه یابد

ابراهیمی به راهکار کنترل بیماری کرونا نیز اشاره کرد و گفت: توصیه من این است که طرح شهید سلیمانی با ساز و کار جدیدتر و عملیاتی تر ادامه پیدا کند زیرا ممکن است تولید واکسن داخلی چند ماه طول بکشد.

وی بیان کرد: واقعیت این است که واکسن را به ما نمی‌فروشند، به عنوان نمونه هند قرار بود ۴ میلیون دوز به ما تحویل دهد اما به ۵۰۰ هزار دوز کاهش پیدا کرد و تاکنون تنها ۱۵۰ هزار را دریافت کرده‌ایم، یا روسیه قرار بود ۴ میلیون دوز به ما بدهد که آن هم به ۴۰۰ هزار دوز رسید.

نبود قوانین سفت و سخت

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: علاوه بر دولتمردان مردم هم باید کمک کنند، متاسفانه مردم هم خیلی بی خیال هستند نمی‌شود همه تقصیرها را گردن دولت انداخت، یعنی از یک طرف نه ستاد کرونا قوانین سفت و سختی ندارد از طرفی مردم رعایت نمی‌کنند.

ابراهیمی در پایان صحبت‌های خود تاکید کرد: من به عنوان یک پزشک و رئیس مجمع نمایندگان لرستان به مردم می‌گویم خدا وکیلی رعایت کنید زیرا اگر مردم پای کار نیایند به هیچ عنوان نمی‌شود این بیماری را کنترل کرد، دولتمردان هم از خواب غفلت بیدار شوند و یکبار برای همیشه محوریت ستاد ملی کرونا را حوزه بهداشت و درمان قرار دهند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: یحیی ابراهیمی کمیسیون بهداشت شیوع کرونا اهمال دولت در کرونا بهداشت و درمان ستاد کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۲۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت «دور دوم انتخابات مجلس» نباید کمتر از دور اول تلقی شود

«محمد ناظمی اردکانی» فعال سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهمیت دور دوم انتخابات مجلس اظهار کرد: اهمیت دور دوم انتخابات نباید کمتر از دور اول تلقی شود؛ در دور دوم چون فضای کشور چندان انتخاباتی نیست، باید تلاش ویژه‌ای برای مشارکت بیشتر مردم صورت بگیرد. بنابراین رسانه ملی در این‌باره باید با برنامه‌ریزی جامع‌تر نقش بیشتری ایفا کند.

وزیر تعاون در دولت نهم ادامه داد: راهبرد تعیین‌شده رهبر انقلاب برای انتخابات با چهار واژه کلیدی رقابت، مشارکت، امنیت و سلامت مطرح شده است که مسؤولین ذی‌ربط برای آن باید برنامه‌ریزی داشته باشند.

ناظمی اردکانی با اشاره به اولویت مجلس دوازدهم گفت: اولین اولویت مجلس آینده، مباحث معیشتی است. امروز مردم به شدت از گرانی ناراحت هستند، لذا باید اقداماتی صورت بگیرد که معیشت مردم به ویژه برای قشر حقوق‌بگیر و بازنشسته آسان‌تر شود.

دبیرکل جامعه اسلامی مدیران اظهار کرد: مجلس دوازدهم باید در راستای تحقق شعار سال که رهبر انقلاب آن را «افزایش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند، گام بردارد. مجلس دوازدهم باید تلاش کند تا تاثیر دلار روی اقتصاد ملی را ریشه‌کن کند. اینکه اقتصاد ایران دلاریزه باشد باعث عدم ثبات در اقتصاد کشور شده است.

ناظمی اردکانی با بیان اینکه نظام مالیاتی، نظام پولی و بانکی کشور و قواعد و مقررات بازرگانی باید به نفع تولید و صادرات اصلاح شوند تصریح کرد: تولید در کشور باید به سمت وضعیت انبوه هدایت شود چراکه تولید انبوه است که تکنولوژی به همراه دارد و این موضوع برای کشور مفید خواهد بود.

وزیر تعاون در دولت نهم با بیان اینکه مشارکت مردم برای افزایش تولید زمانی حاصل می‌شود که دولت در اقتصاد، تصدی‌گری نکند گفت: مأموریت تولید ثروت و فضای کسب و کار باید با مردم باشد و دولت صرفاً سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت را عهده‌دار شود. بنابراین اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی که در این زمینه کمک حال است، باید با جدیت پیگیری شود.

وی با بیان اینکه وحدت در مجلس دوازدهم برای رفع مشکلات کشور بسیار پُر اهمیت است، گفت: همگرایی میان مجلس و دولت باید جهت مرتفع‌شدن مشکلات و معیشت مردم ایجاد شود.

ناظمی اردکانی با اشاره به لزوم اراده کافی برای اجرای برنامه هفتم توسعه گفت: اجرای برنامه‌های سالیانه کشور حتماً باید مبتنی بر برنامه هفتم باشد.

دبیرکل جامعه اسلامی مدیران تاکید کرد: طبق نظر سنجی‌ها مردم از عملکرد مجلس یازدهم رضایت نداشتند؛ لذا مجلس دوازدهم با انجام اقدامات مؤثر باید برای افزایش محبوبیت خود در میان مردم تلاش کند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در ۲۰۸ حوزه انتخابیه سراسر کشور برگزار شد که انتخابات ۲۱ حوزه به مرحله دوم کشیده شد. قرار است دور دوم انتخابات مجلس روز ۲۱ اردیبهشت برگزار شود.

کد خبر 6086347 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • کاهش نرخ بی‌کاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش خواهد یافت؟
  • اعتبارنامه منتخبان مردم گلستان در مجلس صادر شد
  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش نخواهد داشت/ ساعات و روزهای کاری ما نسبت به برخی از کشورها بیشتر است
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • اهمیت «دور دوم انتخابات مجلس» نباید کمتر از دور اول تلقی شود
  • آمادگی ستاد انتخابات لرستان برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • «فراجا» در موضوع حجاب میان اهمال و قانون‌گریزی تفاوت قایل است
  • ببینید | توهین دولت سیزدهم به مردم به روایت نماینده اصولگرای مجلس
  • تحلیلگر صهیونیست: اسرائیل در آستانه شکست کامل و نابودی است