Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@22:59:01 GMT

نسل جوان می‌تواند با هنر به ارزش‌ها پی ببرد

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۳۲۹۴

نسل جوان می‌تواند با هنر به ارزش‌ها پی ببرد

ایسنا/زنجان رئیس حوزه هنری استان زنجان گفت: برنامه‌های گرامی‌داشت هفته هنر انقلاب‌ اسلامی حوزه ‌هنری زنجان با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی و در فضای مجازی برگزار می‌شود.

امیر نعمتی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با گرامی‌داشت هفته هنر انقلاب در استان زنجان، اظهار کرد: شهید سید مرتضی آوینی، همه لحظه‌های عمر با برکت خود را به‌ ویژه پس از انقلاب اسلامی، در مسیر به فعلیت رساندن ارزش‌ها و احکام اسلامی در قالب هنر صرف کرد و در این راه خدمات ارزنده کم‌نظیری را در عرصه‌های گوناگون و گسترده هنر و اندیشه از خود به یادگار گذاشته است، به همین منظور هر سال در سالروز شهادت این هنرمند فرزانه، آیین بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه روح انسان نیازهای مختلفی دارد که نباید تنها از یک بعد به آن توجه شود، بلکه باید همه نیازهای روحی انسان برطرف شود تا یک انسان کامل و بافرهنگ در جامعه فعالیت کند و هنر انقلاب اسلامی در واقع  همه جهت‌ها و سلیقه‌ها را پوشش می‌دهد و خود را محدود به یک فکر، سلیقه و جریان خاص نمی‌کند، افزود: با توجه به اهمیت نقش جوانان در مسائل فرهنگی، اجتماعی، پیروزی‌ها و موفقیت‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و هنری آنان در صحنه‌های مختلف جامعه، باید در تولید آثار هنری، روحیات و خصوصیات این قشر حساس جامعه را شناخت و در شناساندن ارزش‌های والای انقلاب اسلامی به این نسل توجه خاصی داشته ‌باشیم.

این مسئول در رابطه با تاثیر گرامی‌داشت هفته هنر انقلاب اسلامی به جوانان و جامعه، تصریح کرد: حوزه هنری به‌ عنوان یکی از ارگان‌های فرهنگی هنری کشور، یکی از مستندترین وعده‌گاه‌های هنرمندان جوان انقلابی بوده ‌است که شاهد و گواه بر موفقیت هنر انقلاب در جذب هنرمندان و استعدادهای جوانان است که با حضور پرشور هنرمندان متعهد و ارزشی کشور در مناسبت‌ها و رویدادهای مختلف کشور در راستای تولید آثار فاخر هنری با محوریت هنر انقلابی که می‌توانند نقش مثمرثمری در انتقال ارزش‌های انقلاب و دفاع‌مقدس با زبان هنر به نسل جدید داشته ‌باشد تا این ارزش‌ها با انتقال نسل به نسل، در جامعه ماندگار ‌شود؛ چراکه نسل جوان می‌تواند با هنر به واقعیت این ارزش‌ها پی ببرد.

نعمتی ادامه داد: حوزه هنری استان نیز مانند دوره‌های گذشته برنامه‌های متنوع و متعدد فرهنگی و هنری را در راستای گرامی‌داشت سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی و هفته هنر انقلاب به‌ صورت حضوری برنامه‎‌ریزی کرده بود ولی با توجه به شیوع پیک چهارم موج کرونا و در راستای پیشگیری از ابتلا به این ویروس منحوس، برنامه‌های گرامی‌داشت هفته هنر انقلاب‌ اسلامی حوزه‌ هنری استان زنجان با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی و در فضای مجازی برگزار می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه مجموعه حوزه هنری زنجان با تاکید بر فراهم کردن زمینه رشد و شکوفایی و نیز گسترش هنر مبتنی بر تعهد و معرفت ارزش‌های اسلامی و انقلابی عمده برنامه‌های امسال را تولید محور بر پایه آثار فاخر و متعهد برنامه‌ریزی کرده‌ است، عنوان کرد: ارائه و انتشار گزارش تولیدات و عملکرد حوزه هنری زنجان در شاخه‌های مختلف هنری، تولید و انتشار آثار هنرهای تجسمی بخشی از برنامه‌های حوزه هنری استان زنجان در هفته هنر انقلاب است.

وی با اشاره به آغاز به کار تولید فصل سوم مستند «مادران آفتاب» همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی ۱۴۰۰، خاطرنشان کرد: خوانش شعر و داستان توسط شاعران و نویسندگان پیشکسوت و جوان استان، برپایی نمایشگاهی از آثار هنرمندان ملی و استانی در شاخه تجسمی، تولید محتوای فرهنگی هنری در بستر فضای مجازی از دیگر برنامه‌های حوزه هنری استان زنجان در هفته هنر انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری زنجان هفته هنر انقلاب اسلامی هفته هنر انقلاب اسلامی هنری استان زنجان حوزه هنری استان ارزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۳۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسداران باید قدر فرصت حضور و خدمت در سپاه را بدانند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علی خاتمی ظهر شنبه در دیدار با جمعی از کارکنان سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان که به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در محل سپاه استان، گفت: عنایت خداوند متعال و فکر و اندیشه بلند امام راحل سبب تشکیل و عزت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد.

وی اظهار کرد: تشکیل نهاد نمایندگی در سپاه خردمندانه و هوشیارانه بو د و فلسفه وجودی نمایندگی ولی فقیه در سپاه، ساخت یک سپاه معنوی با روحیه جهادی و انقلابی است. نماینده ولی فقیه در استان زنجان، گفت: سپاه مولود انقلاب و بسیج مولود سپاه است و این نهاد به دلیل عملکرد فکری و بصیرتی، نزدیک‌ترین نهادها به نظرات مقام معظم رهبری است.

خاتمی، به اقتدار و عزت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان، موجب عزت و سربلندی می‌شود اما عقب نشینی در برابر آنان مایه ننگ و ذلت است.

وی افزود: سپاه یک نهاد انقلابی همه جانبه برای حراست و حفاظت از دستاوردهای انقلاب است و پاسداران باید قدر فرصت حضور و خدمت در سپاه را بدانند چرا که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهادی مقدس است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان، با بیان اینکه امروز بالاترین سطح اقتدار و عزت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در کنار سایر نیروهای مسلح شاهد هستیم، تصریح کرد: سپاه در دوران دفاع مقدس و پس از آن خوش درخشیده و تمامی این فعالیت‌ها و خدمات رسانی می‌بایست برای نسل جوان تشریح و تبیین شود.

کد خبر 6089860

دیگر خبرها

  • مدرسه ملی روایت در سمنان افتتاح شد
  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • دانشگاهها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • ۴۰ نفر از معلمان زنجانی با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • نهضت هنر انقلاب در خوزستان شعله‌ورتر از گذشته‌ شد‌
  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان
  • نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج افتتاح شد
  • سپاه نزدیکترین نهاد به مواضع رهبری است
  • پاسداران باید قدر فرصت حضور و خدمت در سپاه را بدانند
  • سپاه همواره در صحنه حضور دارد