Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، فاضل رحیم‌زاده رییس هلال احمر مریوان اظهار داشت: با پیشنهاد جمعیت هلال احمر و تصویب کمیته بحران شهرستان مریوان اقلام زیستی از جمله چادر و پتو در مناطق زلزله زده این شهرستان توزیع شد و نیرو‌های هلال احمر روستاییان را در برپایی چادر‌ها کمک کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه اغلب منازل روستای جشنی‌آباد مریوان در زلزله دچار آسیب شده و اهالی روستا بیم آن را داشتند که با ریزش قسمت‌های آسیب دیده منازل دچار مشکل شوند، افزود: به خانوار‌هایی چادر تحویل داده شد که براساس برآورد کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منازلشان دچار آسیب جدی شده است.

رییس هلال احمر مریوان گفت: این چادر‌ها در حیاط خانه‌ها و یا در کنار منزل مسکونی ترک خورده این خانوار‌ها برپا شده تا در صورت امکان مورد استفاده روستاییان قرار گیرد.

او با اشاره به حضور امدادگران جمعیت هلال احمر در مناطق زلزله زده مریوان افزود: پس از وقوع زلزله در همان ساعت اولیه چهار تیم ارزیابی به این مناطق اعزام شدند و پس از ارزیابی این تیم‌ها ۶ تیم عملیاتی نیز برای کمک به خانواده‌ها در این مناطق اعزام شدند.

او اظهار داشت: حضور امدادگران هلال احمر در بین مردم و کمک در برپایی چادر، موجب حفظ آرامش در بین آنان می‌شود و امدادرسانی به آسیب دیدگان احتمالی در کمترین زمان ممکن صورت می‌گیرد.

رحیم‌زاده در خصوص اعزام مصدومان این زمین لرزه به مراکز درمانی نیز گفت: با توجه به اینکه تمامی ۱۰ نفر مصدوم این زمین لرزه ساکن مناطق شهری بودند انتقال آنان توسط مرکز فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ انجام شد.

رییس هلال احمر مریوان گفت: با توجه به اینکه شعاع وقوع این زمین‌لرزه گسترده نبود از مجموع ۲۵ تیم امدادی هلال احمر این شهرستان تنها برای ۱۲ تیم امداد فراخوان داده شد و تیم‌های نجات وارد عمل نشدند.

او افزود: هم اکنون شهرستان‌های سنندج و سقز به عنوان شهرستان معین مریوان تعیین شدند و در صورت گسترده شدن شعاع عملیات امداد و نیاز به نیروی بیشتر از شهرستان‌های معین هم نیروی امدادی درخواست می‌شود.

رحیم‌زاده گفت: هم اکنون هلال احمر مریوان دارای ۲۵ تیم امدادی، چهار نیروی ایثار (بالاترین درجه امداد و نجات) و ۳۰ نیروی نجات متخصص دوره دیده است و هلال احمر این شهرستان به ۲ دستگاه آمبولانس، ۲ دستگاه وانت باری، یک دستگاه خودرو نجات و یک دستگاه وانت امدادی و یک دستگاه سواری تجهیز شده است.

ساعت ۱۹ و ۴۲ دقیقه و ۲۳ ثانیه شامگاه سه‌شنبه هفته گذشته زلزله‌ای با قدرت ۵.۳ ریشتر، مرز عراق و استان کردستان، حوالی مریوان و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین روی داد.

این زلزله در ۲۴ کیلومتری مریوان، ۲۷ کیلومتری چناره و ۲۸ کیلومتری بوئین سفلی، ۹۸ کیلومتری سنندج روی داد و مردم شهر‌های سنندج، سروآباد، سقز، بانه و دیواندره نیز آن را احساس کردند.

زلزله مریوان چندین پس لرزه نیز به دنبال داشت که بزرگترین آن ۳.۸ ریشتر قدرت داشت.

تاکنون پنج هزار و ۹۷۸ واحد مسکونی در ۳۸ روستای مریوان از لحاظ میزان خسارات زلزله، ارزیابی شده که ۲۶۰ واحد باید بازسازی و احداث و ۱۴۱ واحد نیز باید تعمیر شود و در داخل شهر مریوان نیز ۲۹ واحد مسکونی ارزیابی شده که ۱۰ واحد نیاز به بازسازی و ۱۱ واحد باید تعمیر شود و در شهر کانی‌دینار هم ۴۴ واحد نیاز به بازسازی و ۱۰ واحد مسکونی هم نیاز به تعمیر دارد.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زلزله زدگان امداد و نجات هلال احمر مریوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۳۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل کرمانشاه

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، محمدباقر محمدی امروز (۱۵ اردیبهشت ماه ) اظهار کرد: درپی بارش شدید باران در استان کرمانشاه و آبگرفتگی و سیلاب در ثلاث باباجانی، ماهیدشت، اسلام‌آباد غرب، دالاهو، جوانرود و سرفیروزآباد تیم‌های عملیاتی به این مناطق اعزام شدند.

او توضیح داد: در این عملیات‌ها ۱۰ دستگاه خودروی امدادی کمک‌دار و آمبولانس و ۱۰ دستگاه کف‌کش و موتور آب به‌کار گرفته شد که به ۲۵ خانوار خدماتی از جمله اهدای پک‌های مواد غذایی، چادر، پتو و موکت داده شد.

وی عنوان کرد: تخلیه آب از ۲۵ خانه مسکونی با استفاده از دستگاه کف‌کش و موتور آب از دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر در بارندگی‌های اخیر استان کرمانشاه بود و این خدمات تا بهبود شرایط خانوارها ادامه خواهد داشت.

۲۱ پایگاه ثابت و موقت جمعیت هلال احمر استان آماده امداد رسانی‌ هستند و هم‌استانی‌ها در صورت هرگونه حادثه‌ای می‌توانند با سامانه ۱۱۲ جمعیت هلال احمر تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه 
  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۲۲ نفر از آسیب‌دیدگان سیلاب در کرمانشاه
  • خطر در کمین کشور؛ ابر بارش در ۲۱ استان
  • امدادگران هلال احمر خواف به سرنشینان ۳۰ خودرو گرفتار سیلاب امدادرسانی کردند
  • امدادرسانی امدادگران هلال احمر خواف به ۳۰ خودرو گرفتار در سیلاب
  • تعداد خانه های هلال زنجان به ۲۴۸ باب رسید
  • امدادرسانی به ۱۹ شهرستان درگیر با آبگرفتگی در فارس
  • خدمات رسانی جمعیت هلال‌احمر به حادثه دیدگان شهرک امام زاده ابراهیم
  • امداد رسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل کرمانشاه