Web Analytics Made Easy - Statcounter

«بونگ جون هو» کارگردان برنده‌ اسکار فیلم «انگل» گفت سازندگان و فیلمسازان می‌توانند در برخورد با مسائل جسارت بیشتری داشته باشند و نباید از رویارویی با آنها ترس داشته باشند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی  خبرگزاری تسنیم  به نقل از ددلاین، «بونگ جون هو» کارگردان برنده‌ اسکار فیلم «انگل» گفت: کارگردانان و فیلمسازان در برخورد با مسائلی مانند خشونت علیه آسیاتباران باید جسورتر باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فیلمساز آسیایی که چهارشنبه شب در مصاحبه‌ای به صورت مجازی در دانشگاه چپمن آمریکا گفت‌وگو می‌کرد در واکنش به خشونتی که علیه آسیاتباران در آمریکا انجام می‌شود یادآوری کرد که باتوجه به اینکه از شما دور هستم باید اخبار را مانند یک خارجی ببینم اما به عنوان یک انسان و عضوی از بشریت دیدن رفتار‌های جنایت‌کارانه‌ از روی نفرت علیه آسیایی‌های آمریکایی و جنبش «جان سیاهان مهم است» ترسناک است. او در ادامه بیان کرد که به این فکر می‌کنم که صنعت فیلم در این موقعیت چه کار می‌تواند بکند؟ فیلم ساختن زمان و هزینه بسیار زیادی را می‌برد و مجموعه بزرگی است که نمی‌تواند به سرعت به مشکلاتی که در جامعه در حال وقوع است واکنش نشان دهد. ما از قضا و  به همین دلیل  فکر می‌کنیم سازندگان و فیلمسازان می‌توانند در برخورد با مسائل جسارت بیشتری داشته باشند و نباید از رویارویی با آنها ترس داشته باشند.

او سپس فیلم «کار درست را انجام بده» ساخته «اسپایک لی» را مثل می‌زند و می‌گوید که این فیلم نمونه عالی واکنشی یک کارگردان  است که این روزها یک فیلمساز می‌تواند نشان دهد. این فیلم در سال 1989 و سه سال قبل از شروع حوادث لس‌آنجلس ساخته شد و در حقیقت پیش‌بینی کرد که این اتفاقات رخ خواهد داد. به عقیده من این نقشی است که هنرمندان می‌توانند خلق کنند نه اینکه لزوماً حوادث جامعه را پیش‌بینی کنند، بلکه از بصیرت خود استفاده کنند تا مشکلاتی که در لایه‌های زیرین جامعه در حال جوشش است و می‌تواند بعدها به انفجار بینجامد را به نمایش درآورد.»

این کارگردان کره‌ای در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان می‌کند که فیلم انگل چنین رویکردی داشته است و با این سؤال آغاز می‌شود که «فقیر یا ثروتمند بودن در زمانه‌ حاضر به چه معناست؟» باید به عنوان هنرمند و سازنده، مسائل مهمی که در جامعه وجود دارد را درک کنید و با اثرتان پاسخی به آن بدهید.

پیش‌بینی‌ آوینی درباره سرنوشت محسن مخملباف/ عده‌ای با بایکوت مرتضی می‌خواستند در سینما «آزادی» داشته باشندتورج زاهدی: کاریزمای آوینی دست مخالفینش را برای پول‌سازی بسته بود/ مدیران فرهنگی دهه شصت می‌خواستند خود را به آوینی بچسبانند

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اسکار فیلم سینما اسکار فیلم سینما داشته باشند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۳۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش حامدی فر نسبت به حمله به بازیکن ذوب آهن؛ طبیعی بود!

به گزارش خبرنگار مهر، دیدار تیم‌های فوتبال استقلال تهران و ذوب آهن در هفته بیست و ششم لیگ برتر که با نتیجه ۲ بر یک به سود استقلال به پایان رسید.

در پایان این دیدار، امید حامدی فر بازیکن تیم فوتبال استقلال به سمت مهرداد رضایی بازیکن مصدوم ذوب آهن حمله ور شد و او را زمین زد.

حامدی فر پس از این بازی گفت: از هواداران تیم که در هر شرایطی از ما حمایت می‌کنند تشکر می‌کنم و امیدوارم بتوانیم در ادامه راه هم موفق عمل کنیم.

او در خصوص رفتاری که در خصوص بازیکن ذوب آهن داشت گفت: فوتبال چنین اتفاقاتی دارد. او در دیدار رفت توهین زشتی نسبت به من انجام داد. فوتبال این اتفاقات را دارد و طبیعی است. مطمئناً تیمی که برنده شده است چنین رفتاری نشان نمی‌دهد و من چیزهایی شنیدم که چنین رفتاری را انجام دادم.

کد خبر 6098831

دیگر خبرها

  • واکنش حامدی فر نسبت به حمله به بازیکن ذوب آهن؛ طبیعی بود!
  • بلژیک ورود صهیونیست‌های افراطی را ممنوع می‌کند
  • شکایت آموزش و پرورش علیه یک سریال‌ نمایش خانگی و درخواست توقف پخش آن
  • فرانسه بی‌اخلاقی در صنعت فیلم را جدی گرفت/ تشکیل یک کمیسیون دولتی
  • تشدید خشونت‌ها علیه سیاستمداران، چالشی برای آلمان
  • چرا دولتمردان آمریکا از خشونت‌ علیه دانشگاهیان این کشور در برابر دوربین‌ها ابایی ندارند؟
  • خاطره‌ای از واکنش عجیب احمدی‌نژاد به درخواست محیط‌‌‌ زیستی | فیلم
  • ریشه‌یابی خشونت‌های فیزیکی و کلامی/ جریمه بدون آموزش تاثیری ندارد
  • واکنش فدراسیون فوتبال به درخواست وزیر ورزش
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران، پکن اهرم فشار علیه تهران دارد؟