Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام محمود ترابی، امام جمعه سابق شاهرود که هم‌اکنون امام جمعه گنبد است، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شاهرود اظهار کرد: پیشکسوتان ایثار و شهادت و رزمندگان غائله گنبد از افتخارات شهرستان شاهرود محسوب می‌شوند و باید یاد و خاطره آنها همواره زنده نگه داشته شود.

او با بیان اینکه اردوهای راهیان نور باید تقویت شود، گفت: اخیراً از مبارزه فرزندان، پدران و دوستان شاهرودی در غائله گنبد دوباره یاد شد؛ این زمزمه نیاز و جای این موارد خالی تا امروز بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش را بخوانید:

«احمدآقا»؛ ایستاده در میدان/ فرمانده‌ای با جمله معروف «شهید میشیم، راحت میشیم»

امام جمعه گنبد افزود: برنامه‌های راهیان نور و نشست‌های خاطره‌گویی باید تداوم یابد تا گوشه‌ای از ذخایر عظیم ملت را استخراج کنیم.

ترابی ادامه داد: چنین زیارت و فضایی در آستان مقدس امامزادگان در شمال کشور باید زنده شود؛ قیام مردم که ولایت اهل‌بیت (ع) و تشیع را رسمیت بخشیدند و جریان بزرگی را ایجاد کردند، باید به مردم معرفی شود.

او بیان کرد: غائله‌های اول و دوم گنبد را باید دید و روایت کرد؛ ما قدرت فتح قله‌های آینده را در دفاع مقدس کسب کردیم و آنچه در دنیا ثمر می‌دهد، استقامت است و مردم ایران در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، این ایستادگی و استقامت را نشان دادند.

ترابی اضافه کرد: دشمنان اسلام در گرفتاری‌های عظیم مردم، غائله اول گنبد را در منطقه شروع کردند تا مردم به نظام اسلامی در ۱۲ فروردین رأی ندهند. در قسمت دوم غائله گنبد، مقدمه انتخابات مجلس بود تا نگذارند حکومت اسلامی مستقر شود.

غائله گنبد چگونه مهار شد؟ 

وی تأکید کرد: یادبود شهدای غائله گنبد، آغازی برای آینده است که بیشتر توجه داشته باشیم و این برنامه‌ها را به ارزش جبهه و جنگ حساب کنیم؛ رهبر انقلاب تأکید دارند جمع‌آوری خاطرات شهدا باید با حس حضور در سنگر جنگ باشد.

امام جمعه گنبد گفت: اردوی راهیان نور و بازدید از مکان‌هایی که رزمندگان شاهرودی در غائله‌های اول و دوم گنبد آنجا مستقر بودند، باید در دستور کار باشد.

ترابی بیان کرد: روایتگری اتفاقات رخ‌داده انجام و یاد و خاطره چهار شهید شاهرودی غائله‌های اول و دوم گنبد شامل شهید سیدرشید شمسایی، جمشید اکبری، علی‌اصغر بوجاری و احمد قنبریان گرامی داشته شود.

انتهای پیام/۷۴۰۳۶/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: راهیان نور دفاع مقدس غائله گنبد امام جمعه گنبد ایثار و شهادت غائله گنبد راهیان نور امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۴۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی نوار غزه از آوار و بمب‌های منفجر نشده احتمالا ۱۴ سال طول بکشد

به گزارش جام جم آنلاین، پی‌یر لودهامار، مسؤول عملیات مین‌یابی در سازمان ملل، روز جمعه اعلام کرد که برداشتن حجم عظیمی از آوار، از جمله مهمات منفجر نشده که در اثر جنگ ویرانگر اشغالگران در نوار غزه بر جای مانده است، «ممکن است حدود ۱۴ سال طول بکشد تا پاکسازی شود».

لودهامار طی یک کنفرانس مطبوعاتی در ژنو افزود که جنگ «تقریباً ۳۷ میلیون تُن زباله در منطقه مسکونی پرجمعیت و گسترده بر جای گذاشته است».

وی توضیح داد: «پیش‌بینی می‌شود که برداشتن آوارها، از جمله آوار ساختمان‌های تخریب‌شده، تحت شرایط خاصی ۱۴ سال طول بکشد.»

وی ادامه داد: ما می‌دانیم که معمولاً حداقل ۱۰ درصد مین‌هایی که پرتاب می‌شوند عمل نمی‌کنند و ضریب خرابی دارند... صحبت از ۱۴ سال کار با ۱۰۰ کامیون در روز است.

جوزپ بورل، مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا پیش از این تاکید کرد که جنگ اسرائیل علیه غزه، شهرهای نوار غزه را در معرض «ویرانی بیشتر از آنچه شهرهای آلمان در طول جنگ جهانی دوم در معرض آن قرار داشتند» قرار داد.

دیگر خبرها

  • پاکسازی نوار غزه از آوار و بمب‌های منفجر نشده احتمالا ۱۴ سال طول بکشد
  • جنگل فندقلو میزبان گردشگران و اردوهای دانش آموزی
  • سازمان ملل: پاکسازی نوار غزه از آوار و بمب‌های منفجر نشده احتمالا ۱۴ سال طول بکشد
  • آواربرداری در غزه حدود ۱۴ سال طول می‌کشد
  • دعوت هندبالیست های سپاهان به اردوهای تیم ملی
  • اجرای طرح همیاران آرامش در گرگان و گنبد
  • اقتدار امروز در عرصه‌های مختلف مرهون خون شهدا و رشادت‌های آنهاست
  • اعزام دانشجویان به اردو‌های راهیان نور غرب
  • تجلیل از بازماندگان ناو جوشن در بوشهر+ عکس
  • ختم غائله‌ی شهرنو به روایت شیخ حسین انصاریان/ قسمت ۱