Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@10:00:30 GMT

رونمایی از دستاوردهای جدید هسته‌ای کشور در کرج

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۴۸۰۸

رونمایی از دستاوردهای جدید هسته‌ای کشور در کرج

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سه دستاورد مهم از مرکز علوم و فنون لیزر ایران وابسته به سازمان انرژی اتمی توسط رئیس جمهور رونمایی می‌شود.

گفته می‌شود که لیزر دیسک نازک پرتوان ۵ کیلووات با کاربرد کلیدی در صنایع مادر و صنایع استراتژیک یکی از این دستاورد هاست که کشور ما دومین کشور در آسیا است که به این فناوری دست یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین دانشمندان و محققان ایرانی مستقر در البرز موفق شده اند به فناوری ساخت دستگاه لیزر فیبر با توان ۱۰ کیلووات دست پیدا کنند؛ این لیزر توان جوش فولاد ۵ میلیمتری را با سرعت ۵ تا۶ دقیقه در ساعت دارد و قرار است جایگزین دستگاه لیزر آلمانی درخط نورد کارخانه فولاد مبارکه شود.

شایان ذکر است دستیابی به لیزر فیبر به روش تاندوم یکی دیگر از دستاوردهایی مرکز علوم و فنون ایران است که لیزر فیبر به روش تاندوم از خانواده لیزرهای پرتوان محسوب می‌شوند و از قابلیت‌های زیادی برخوردار است و در صنایع فولاد و نفت و گاز کاربرد دارد.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: خوکفایی علوم و فنون لیزر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۴۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ دستاوردهای هوافضای کشور در ۱۴۰۲ را بشناسید

سال ۱۴۰۲ یکی از سال‌های پرتلاش ایران در تحقق مبحث چهارم سند تحول در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات به شمار می‌آید و دانشمندان فضایی ما چندین ماهواره را با اهداف مختلف در این سال با موفقیت به فضا پرتاب کردند.

به گزارش ایسنا، این پیشرفت‌ها تا جایی بوده که حالا ایران جزو ۶ کشور دارای این فناوری قرار گرفته است. در ادامه ویدیویی از دستاوردهای هوافضای کشورمان در ۱۴۰۲ را مشاهده کنید:

منبع: کانال لشکر قدس

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رونمایی از برات الکترونیک زنجیره تامین مالی
  • ویدیو/ دستاوردهای هوافضای کشور در ۱۴۰۲ را بشناسید
  • آمادگی دانشگاه آزاد برای همکاری با صنعت
  • جشنواره صنایع دستی از دستاوردهای هنرمندان کشور
  • برات الکترونیک زنجیره تامین مالی رونمایی شد
  • سروری‌مجد: مدارس عالی مهارتی برای رفع نیاز صنایع تأسیس می‌شوند
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه جنگ اوکراین
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه
  • موتورسیکلت وسپا منصوری با نام موناکو ادیشن رونمایی شد (+عکس)
  • مرسدس جی کلاس برقی رونمایی شد؛ شاسی‌بلند چهار موتوره با گشتاور شگفت‌انگیز (+عکس)