Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@03:09:50 GMT

باشگاه نوجوانی پیرنگ آغاز به کار کرد

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۵۱۶۰

باشگاه نوجوانی پیرنگ آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای امید، پروانه دوستی، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۳ و رئیس فرهنگسرای امید ضمن اعلام خبر آغاز به کار باشگاه نوجوانی پیرنگ و اشاره به اهمیت امیدآفرینی در نسل جدید و به ویژه نوجوانان گفت: مقوله امیدآفرینی یکی از موضوعات بسیار مهمی است که بارها از سوی رهبر معظم انقلاب مورد تاکید قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شرایط کنونی و با توجه به فشار رسانه‌های خارجی و شبکه‌های اجتماعی برای ایجاد ناامیدی در بین اقشار مختلف جامعه لازم است که در اقدامی متقابل روزنه‌های امید را بیش از پیش نشان داد و با ایجاد بسترهای مناسب، امید را به خانواده‌ها هدیه کرد.

وی افزود: این‌میان امیددادن به نوجوانان از اهمیتی صدچندان برخوردار است، چرا که این نسل بیش از بقیه تحت تاثیر شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های مجازی قرار دارند. همچنین به عنوان قشر پویای جامعه، آینده‌ساز کشور هستند. فشاری که عامدانه از سوی این رسانه‌ها به این قشر وارد می‌شود، به سمتی است که زمینه را برای ناامیدی نوجوانان فراهم می‌کند. از این روی به نظر می‌رسد که مراکز فرهنگی وظیفه بسیار مهم و رسالت حیاتی برعهده دارند.

رئیس فرهنگسرای امید در ادامه گفت: فرهنگسرای امید به واسطه ماموریت کاری خود در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برنامه‌های ویژه‌ای در جهت امیدآفرینی و ایجاد نشاط اجتماعی در بین شهروندان دارد. در یکی از این اقدامات، این فرهنگسرا اقدام به راه‌اندازی باشگاه نوجوانی «پیرنگ» کرده است. این باشگاه محفلی برای گردهمایی نوجوانان در فضایی سالم و  فرهنگی است تا مسیر خودباوری و شکوفایی استعدادهای نوجوانان را هموارتر کند. در این‌باشگاه که به رهبری خود نوجوان شکل می‌گیرد، جمعی از کارشناسان فرهنگی، روانشناسان اجتماعی و فعالان حوزه نوجوان حضور دارند و کمک می کنند تا نوجوانان به شناخت دقیق‌تری از خودشان برسند. یکی از ابعاد این موضوع، توجه به کشف استعدادهای درونی است که موجب می‌شود این گروه بتوانند برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای آینده خود داشته باشند. علاوه بر این، کنار هم قرار گرفتن نوجوانان باعث می‌شود که تجربیات‌شان را به اشتراک گذارند و به عبارت دیگر این باشگاه، محفلی را برای گفت‌وگو و انتقال انرژی های مثبت بین نوجوانان فراهم می کند.

دوستی گفت: بسیاری از نوجوانان از مراقبت‌ها و دغدغه‌هایی که والدین برایشان دارند، ابراز نگرانی یا ناراحتی می‌کنند. باشگاه پیرنگ در فضایی دوستانه تلاش می‌کند به این نگرانی‌ها پاسخی دقیق بدهد. برای مثال، گفت‌وگوی نوجوانان با دغدغه‌های مشترک می‌تواند درک آنان نسبت به نگرانی‌های والدین را بالاتر برده و یکی از چالش‌های اصلی بین فرزندان و خانواده‌ها را برطرف کند.  علاوه بر این، مقطع حساس بلوغ، نیازهای خاصی را برای نوجوانان از نظر فکری و شخصیتی ایجاد می‌کند. اگر بتوان پاسخ‌های روشن و مستدلی به این نیازها داد از بسیاری از آسیب‌های بعدی که یکی از مهم‌ترین آنها حس ناامیدی است، جلوگیری می‌شود.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۳ درباره عضوگیری این‌باشگاه گفت: باشگاه نوجوانی «پیرنگ» ویژه نوجوانان ۱۰ تا ۱۵ سال است که در دو گروه دختران و پسران فعالیت خود را آغاز کرده است. نوجوانانی که علاقه‌مند پیوستن به «پیرنگ» هستند می‌توانند با مراجعه به سایت peyrang.farhangsara.ir آمادگی خود برای عضویت در  این‌باشگاه اعلام کنند. به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و برای جلوگیری از هرگونه ایجاد خطر برای خانواده‌ها، فعلا عمده فعالیت‌های باشگاه نوجوانی در فضای مجازی تدارک دیده شده است اما پس از رفع بیماری امکان برگزاری برنامه‌ها در فضای حقیقی و برگزاری دورهمی های نوجوانی فراهم می‌شود.  

فرهنگسرای امید در میدان امام حسین (ع)، خیابان ۱۷شهریور، خیابان خشکبارچی، بوستان خیام قرار دارد.

کد خبر 5185428 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: فرهنگسرای امید سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران نوجوانان خانواده تازه های نشر معرفی کتاب رایزنی فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ترجمه پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات هفته هنر انقلاب اسلامی سواد رسانه ای نقد کتاب فلسفه کودکان انتشارات شهید کاظمی کلاب هاوس فرهنگسرای امید باشگاه نوجوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۵۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در آغاز سال دچار شوک بودجه‌ای شدیم/ والیبال و بسکتبال امید مدال نبودند

دبیرکل کمیته ملی المپیک با اشاره به حذف بندی از بودجه کمیته ملی المپیک در لایحه ۱۴۰۳ آن را شوک به کمیته و ورزش کشور در ابتدای سال دانست و گفت: اگر این اتفاق رخ نمی‌داد شاهد رشد خوبی در بودجه سال جدید می‌شدیم ولی امیدواریم با ترمیم بودجه‌ و کمک مجلس، در سال المپیک مشکلی نداشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید مناف هاشمی امروز سه‌شنبه_یازدهم اردیبهشت_ در پایان سی و پنجمین نشست هیئت اجرایی با اشاره به مصوبات این جلسه اظهارکرد: ابتدا بگویم که دلیل تاخیر در برگزاری این جلسه ابلاع نشدن بودجه بود. در نخستین جلسه سال سه دستور داشتیم و اولین گزارش برای المپیک پاریس بود که گزارش مفصلی از ثبت نام‌ها، کسب سهمیه‌ها، بازدید از دهکده بازی‌ها و جلسات آنلاین و غیره ارائه شد و اعضای هیات اجرایی حمایت کردند. قرار شد بسته‌های حمایتی ادامه داشته باشد و رشته‌هایی مثل دوومیدانی تیروکمان، صخره نووردی و رشته‌هایی که به دنبال کسب سهمیه هستند را بیشتر حمایت کنیم تا تعداد سهمیه‌ها که ۳۱+ یک سهمیه است را بیشتر کنیم. امیدواریم حتی والیبال ساحلی و والیبال هم بتوانند سهمیه بگیرند و رشته‌هایی که مثل جودو و بدمینتون که می‌توانند، وایلدکارت بگیرند. امید داریم بیش از ۳۵ سهیمه را داشته باشیم.

والیبال و بسکتبال امید مدال نبودند

وی افزود: شاید از لحاظ کیفیت کار و نوع مدال‌ها تفاوتی در این دوره نداشتیم باشیم چون رشته‌هایی مثل والیبال و بسکتبال که این دوره سهمیه نگرفتند، امید مدال نبودند.

هاشمی درخصوص گزارش دوم این جلسه عنوان کرد: گزارش دوم درخصوص بازی‌های داخل سال آسیا بود که ۳۸ رشته حضور دارند و ما ۳۲ رشته را مد نظر داریم که به کمیته برگزاری هم دسته بندی و اعلام کردیم. رشته‌های اعزامی را در سه الی چهار گروه دسته بندی کردیم و اولویت و ملاک اعزام رشته‌هایی که می‌توانند مدال طلا بگیرند. باید برای رشته‌هایی هزینه کنیم که بتوانند جایگاه قبلی ما در این بازی‌ها را حفظ کنند. البته تا تعیین تکلیف بودجه مقرر شد فعلا بخشی از هزینه را خودشان بدهند.

دبیرکل کمیته ملی المپیک درخصوص بودجه این کمیته عنوان کرد: درخصوص بودجه جمع بندی خوبی با سازمان برنامه و بودجه داشتم، اما آنچه در قالب لایحه به مجلس رفت، یکی از بندها حذف شده بود امیدوارم بازی‌های داخل سالن و المپیک زمستانی مشکلی نداشته باشیم. اگر این عدد تغییر نمی کرد می توانستیم افزایش بودجه خوبی در بودجه سال جدید داشته باشیم. باز هم اجازه دهید که بعد از بررسی عزیزان در مجلس، عدد بودجه نهایی شود و انشاالله در سال المپیک مشکل خاصی نداشته باشیم.

سخنگوی کمیته ملی المپیک درخصوص سایر مباحث مطرح شده در جلسه امروز ادامه داد: امروز چند موضوع دیگر هم داشتیم. یکی از مباحث درخصوص حق الجسات و تدریس هایی بوده که اساتید در حوزه های المپیک سولیدارتی و نشر و پژوهش داشتند، بود. درخصوص نام و شعار کاروان هم قرار شد در جلسه فوق العاده دو هفته آینده تصمیم گیری شود. درخصوص سهم بودجه فدراسیون ها صحبت شد و قرار شد دو هفته آینده و بعد از تصویب بودجه عدد را ابلاغ کنیم. هم بسته های حمایتی ما و هم سایر حمایت‌ها به قوت خود باقی است.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص چالش فدراسیون‌ها درخصوص نحوه پرداخت حقوق به ورزشکاران گفت: در بسته حمایتی از ورزشکاران سه نکته دارد. بحث حقوق، سرانه هزینه‌های اردویی و فعالیت هایی که ورزشکاران انجام می دهند. شش شاخص در مصوبه سال گذشته برای حقوق لجاظ شده بوده. مرکز نظارت با کمک فدارسیون‌ها این شش شاخص را دقیق بررسی می کند. کف حقوق ۱۵ میلیون است و پاداش ۵۰ میلیونی کسب سهمیه را همه گرفتند، اما ارقامی دیگر که اضافه می شود بر مبنای شاخص است. ممکن است یک ورزشکار که این ماه ۸۰ میلیون بگیرد، اما همان ورزشکار به دلیل افت عملکرد ماه دیگر ۶۵ میلیون بگیرد. البته ورزشکارانی هم داریم که ۱۵۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرند.

مناف هاشمی درخصوص ابهام برخی المپین‌ها درخصوص این که از چه زمان مشمول دریافت حقوق می‌شوند هم گفت: در این خصوص اختیار به رئیس کمیته داده شده و در مصوبه گفته شده از زمان کسب سهمیه. اگر ورزشکاری نقره یا برنزش را به طلا تبدیل کند، بسته‌های حمایت اش مشمول طلا می‌شود و به یکباره آن ها را دریافت خواهد کرد. عدالت منطقی بر مبنای کار و تلاش ورزشکاران در نظر گرفته شده. هر ورزشکاری به جایگاه بهتری برسد، مابه االتفاوت را خواهد گرف.

هاشمی درخصوص بودجه عنوان کرد: خسروی وفا لب کلام را درخصوص بودجه عنوان کرد و انتظار نبود که چنین اتفاقی برای بودجه در سال المپیک بیفتد و شوک بزرگی به کمیته بود. دلیل این که جلسه قبل کنسل شد این بود که اعضای هیئت اجرایی رئیس و بنده تلاش های زیادی با حمایت سازمان برنامه و بودجه انجام دادیم. عدد ۳۸۰ میلیارد تومالی را سازمان برنامه برای ما اصلاح کرد. امیدواریم با این اصلاح و کمک مازاد مجلس، گره ها باز شود. امسال سه رویداد داریم و با توجه به گرانی ارز باید بتوانیم شرایطی فراهم کنیم که در این سه رویدا سربلند شویم.

سخنگوی کمیته ملی المپیک در خصوص پیش‌بینی شخصی‌اش از تعداد سهمیه‌های المپیک کاروان ایران گفت: در این دوره با توجه به کسب نشدن سهمیه توسط والیبال و بسکتبال و حذف کاراته و سهمیه نگرفتن برخی رشته ها ۲۸ نفر را در این دوره نداریم و اگر این ها را کنار بگذاریم از نظر کیفی کسب سهمیه ما آسیب زیادی ندیدیم. البته نمی‌گوییم عدد ۳۵ یا ۳۷ خیلی خوب است. نهایتا اگر پنج الی شش نفر دیگر اضافه شود، اعضای کاروان ایران نزدیک به ۴۰ نفر می‌شود و باید تلاش کنیم کیفیت کار بالا باشد. خیلی سخت که بخواهیم نتایج و مدال‌های المپیک لندن را تکرار کنیم. با شرایطی که ورزش در دو الی سه سال گذشته داشته همین تعداد ورزشکاران با کیفیت بالا در رشته‌هایی مدال بگیرند که جبران کنند. من کاروان ایران را بین ۳۶، ۳۷ و نهایتا ۳۸ نفرپیش بینی می‌کنم. ضمن این که همین تعداد کادرفنی و تعداد بسیار محدودی کادر سرپرستی و پزشکی داریم. در مجموع جمع کاروان بعید می‌دانم از ۸۵ یا ۹۰ نفر عبور کند.

منبع: ایرنا

کد خبر 749323

دیگر خبرها

  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • والدین با استقلال‌طلبی نوجوانان مواجهه منفی نداشته باشند
  • در آغاز سال دچار شوک بودجه‌ای شدیم/ والیبال و بسکتبال امید مدال نبودند
  • مهم‌ترین دلایل خودکشی در استان وضعیت فرهنگی، اقتصادی و افسردگی می‌باشد
  • هشدار استقلال ؛ فریب نخورید!
  • باغ هنر با دو رویداد آغاز شد
  • باغ هنر با ۲ رویداد «امید فردا» و «تصویر یک پایان» آغاز شد
  • برنامه «یه اردوی خاص» برگزار می‌شود