Web Analytics Made Easy - Statcounter

ورود ویروس جهش یافته انگلیسی از عراق مهمترین عامل مواجه شدن با موج چهارم بیماری بود/ رعایت بالای 90 درصد پروتکل های بهداشتی مانع از مواجه شدن با موج جدید خواهد شد/ رعایت پروتکل های بهداشتی اساس کار ما است؛ لزوم برخورد قاطع با نقض کنندگان قرنطینه و نکات بهداشتی/ همه باید به صورت کامل برای اجرای مقررات و مصوبات ستاد ملی کرونا به صحنه بیایند / تصویب پرداخت بسته حمایتی ویژه ماه رمضان به 60 میلیون نفر

رئیس جمهور با بیان اینکه بعد از پشت سرگذاشتن سه موج بیماری در کشور، در اسفند ماه همه تلاش ما این بود که وارد موج چهارم نشویم، گفت: متاسفانه برغم همه تلاش ها امروز وارد موج چهارم کرونا در کشور شده ایم و مهمترین عامل ایجاد این وضعیت ورود ویروس انگلیسی از کشور عراق از طریق مرزهای خوزستان و ایلام به کشور بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در شصت و چهارمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا اظهار داشت: در آستانه ماه عبادت ماه رمضان هستیم و امیدواریم از این ماه مبارک همه ما بتوانیم استفاده کنیم.

وی افزود: در زمینه مساله کرونا متاسفانه سه خیز و موج را پشت سر گذاشتیم. از  ماه اسفند تمام تلاش‌های ما بر این بود که وارد موج چهارم نشویم ولی متاسفانه وارد موج چهارم شدیم که این موج چهارم عوامل متعددی دارد.

رییس جمهوری گفت: اولین عامل ورود ویروس انگلیسی از عراق بود این بزرگترین عامل بود آن چه که امروز خانواده‌ها را گرفتار کرده و بیمارستان را پر کرده است اگر از رز خوزستان و ایلام، ویروس انگلیسی وارد این استان‌ها و وارد بقیه استان‌ها نمی‌شد، حتما این موضوع را نداشتیم.

روحانی ادامه داد: مساله دوم مساله ترددها و تجمعات فراوان در شب عید مخصوصا در هفته قبل از عید نوروز عمدتا خرید و فروش‌ها، بازار و دست‌فروش‌ها و تجمعات مردم در محل کسب و کار داشتند بود، عامل سوم خود مراسم عید نوروز است. ضمن این که این مراسم از هر لحاظ مراسم خوبی است اما امسال به دلیل کرونا دید و بازدیدهای فروان و بدون مراعات انجام گرفت، اکثرا مردم ماسک می‌زدند ولی برای خوردن شیرینی یا میوه ماسک‌ها کنار میرفت و یک فرد مبتلا بقیه را مبتلا می‌کرد.

این خبر در حال تکمیل است/ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: وارد موج چهارم ویروس انگلیسی ورود ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۵۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت

عباس جمالی٬ مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: واکسن نوافلوپاد ۵۰۳ بر اساس ویروس‌های آنفولانزای فوق حاد پرندگان در گردش ایران و منطقه خاورمیانه ۲.۳.۴.۴ Clade که مهمترین سویه آن در حال حاضر H۵N۸ بوده ساخته شده است و حداکثر شباهت آنتی ژنی با ویروس‌های بیماری زای حال حاضر کشور را دارا است.

او افزود: از این رو جهت پیشگیری از بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان به ویژه سویه H۵N۸ در گله‌های مرغ اجداد مادر تخم گذار و بوقلمون مورد مصرف قرار می‌گیرد. واکسن نوافلوپاد ۵۰۳ حاوی ویروس غیر فعال (کشته) شده آنفولانزای (H۵N۳) به میزان حداقل HAU ۱۰۲۴ است که در ترکیب با ادجوانت روغنی به عنوان یک القا کننده قوی آنتی بادی ساخته شده است.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان اظهار کرد: این واکسن به دلیل دارا بودن مقدار بهینه آنتی ژن قادر به القا آنتی بادی ضد ویروس آنفولانزای فوق حاد پرندگان (H۵N۳) حداقل معادل ۶۴ سه هفته پس از واکسیناسیون بوده که بر اساس مستندات سازمان جهانی بهداشت دام (OIE) منطبق با حفاظت کامل از گله طیور در برابر این ویروس بیماری زا است.

جمالی با اشاره به طریقه مصرف این واکسن بیان کرد: تزریق ۵۰ میلی لیتر یک دوز زیر پوست گردن یا تزریق عضلانی در سینه پرنده سالم در سه هفتگی و بالاتر، تزریق یادآور ۳ الی ۴ هفته پس از تزریق اول توصیه می‌شود. در صورت نیاز تزریق دوز یادآور ۶ ماه پس از تزریق دوز دوم انجام شود. برنامه واکسیناسیون باید چهار هفته قبل از شروع تخم گذاری کامل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • پروژه «جاده توسعه» از آغاز 2025 وارد فاز اجرایی می‌ شود
  • ورود دانشجویان عمره گزار به مدینه
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید!
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • داستان روز اول (6+4 نکته درباره جامعه پذیری کارکنان در سازمان)
  • سیلاب عامل اصلی مرگ و میر ماهیان سد ۱۵ خرداد
  • سیلاب عامل اصلی مرگ و میر ماهیان سد ۱۵ خرداد دلیجان است