Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، ابراهیم بابائی رئیس اداره ارزشیابی و نظارت بر اسناد دستگاه‌های این سازمان عنوان کرد: در اجرای قانون و مقررات اسناد ملی و در راستای برنامه‌ها و سیاست‌های سازمان در حوزه اسناد ملی ایران، پس از بازدید و بررسی اسناد و برگزاری جلسات متعدد با مسؤلان برق تهران و موزه صنعت برق، ۱۰۵۹ برگ اسناد ارزشمند و آرشیوی منحصر بفرد تاریخ برق ایران به این سازمان منتقل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این مجموعه نفیس و بی‌نظیر، شامل اسناد تاریخ برق ایران و تحول صنعت برق از جمله امتیاز نامه تأسیس کارخانه چراغ برق، مکاتبات سفارتخانه‌ها، وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی، بلدیه است.

بابائی افزود: همچنین در ادامه این مجموعه، مکاتبات حقیقی و حقوقی با حاج امین الضرب (بنیانگذار نخستین کارخانه برق شهری در ایران) درباره برق، طرح مقدماتی برق تهران و حومه، تأمین برق شهر‌های ایران، اعلان‌های اداره چراغ برق، گزارش‌های مالی، قراردادها، سوابق برق آستان قدس، درخواست روشنایی آستانه مقدسه قم، درخواست تأمین برق مجلس شورای ملی، اماکن دولتی، عمومی را شامل می‌شود.

بابائی خاطرنشان کرد: همچنین فهرست اسامی تجار ایران، میزان برق جشن تاج‌گذاری، قبوض برق سفارتخانه‌ها، گزارش‌ها و اسناد ارزشمند دیگری مربوط به دوره زمانی ۱۲۶۳ تا ۱۳۴۶ در این مجموعه تاریخی وجود دارد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کتابخانه ملی صنعت برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۵۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت تاریخ شفاهی یزد قدیم، از اولویت های مرکز اسناد و کتابخانه ملي استان يزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد ، زارع در نشست تاريخ يزد که با موضوع تاريخ شفاهي يزد قديم برگزار شد، گفت: با توجه به اهميت پرداختن به تاريخ و گذشته، سلسله نشست هايي را با عنوان دوشنبه هاي فرهنگي در اين مرکز آغاز کرده ايم که تاريخ شفاهي قديم يزد را مورد بررسي قرار مي دهيم.
وي با اشاره به اينکه اين نشست ها با حضور مفاخر، مشاهیر و نويسندگان يزدي برگزار مي شود، بيان کرد: اين جلسات با موضوعات مختلف تمدني در حوزه آب، قنات، مباحث فرهنگي و اجتماعي کاملا ثبت و ضبط مي شود.

دیگر خبرها

  • مایملک قانونی سرخابی‌ها؛ دو ورزشگاه و یک ساختمان اداری
  • ثبت و ضبط تاریخ شفاهی یزد قدیم در اولویت مرکز اسناد
  • تهران قدیم| ساختمان راه آهن تهران ۷۸ سال قبل/ عکس
  • اسناد همکاری میان ایران و سریلانکا به امضا رسید
  • ثبت تاریخ شفاهی یزد قدیم، از اولویت های مرکز اسناد و کتابخانه ملي استان يزد
  • حمید سهیلی سرباز سینما بود/ راش‌هایی که اسناد تاریخی مهمی هستند
  • بازدید مدیرعامل سازمان عمرانی شهرداری تهران از سه پروژه
  • ب ام و E24 635csi ؛ این کد در مجموعه باواریائی ها بسیار ارزشمند است(+عکس)
  • ب ام و E24 635csi ؛ این کد در مجموعه باورایائی ها بسیار ارزشمند است(+عکس)
  • حمید سهیلی خود را سرباز سینما می‌دانست/ آثار سهیلی اسناد تاریخی معتبری است