Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا، رادیو کانادا ضمن اشاره به روند سازنده مذاکرات هسته ای وین در نشست کمیسیون مشترک برجام، یکجانبه گرایی و بدعهدی دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا در خروج از برجام در سال ۲۰۱۸ میلادی را یادآور شده و وعده بازگشت جو بایدن به برجام و اعتراف این کشور به ارتکاب اشتباه در گذشته را تلاشی برای بازگشت به چندجانبه گرایی و اعاده حیثیت آمریکا در جهان توصیف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحقق خواست ایران؛ اعتراف آمریکا به اشتباه

این رسانه کانادایی استدلال ایران را اینگونه بیان کرد: از آنجا که آمریکا خود به طور یکجانبه در سال ۲۰۱۸ میلادی از برجام خارج شد، بنابراین حرکت اول را نیز باید آمریکایی ها انجام دهند.

رادیو کانادا افزود: به نظر می رسد که آمریکایی ها در برابر درخواست و این استدلال ایران تسلیم شده اند زیرا «رابرت مالی»، پیش از عزیمت به وین در تلویزیون PBS اعلام کرد که ایالات متحد آمریکا باید تحریم های مغایر با برجام را لغو کند.

وی تصریح کرد: ما (آمریکا) در سال ۲۰۱۸ میلادی اشتباه کردیم. اظهاراتی که مورد استقبال تهران قرار گرفت و آن را موضعی «واقع بینانه و امیدوار کننده» دانست.

در مصاف با ایران، آمریکا لباس استکبار را از تن خود در آورده است

رادیو کانادا با یادآوری مواضع ایران مبنی بر «لغو کامل و فوری تحریم ها، بدون استثنا» و اشاره به اظهارات پیشین واشنگتن که «بازگشت به وضعیت موجود در آغاز سال ۲۰۱۸» را خواستار شده بود، بار دیگر بر وجهه از دست رفته و بی اعتباری ایالات متحد آمریکا تاکید کرد و افزود: سخنگوی وزارت امور خارجه در ۷ آوریل تأیید کرد که ایالات متحده آمادگی دارد لغو تحریم ها علیه ایران و حتی، به گفته وی، لغو تحریم هایی غیر از تحریم های صریح مربوط به برجام را اجرا نماید.

این رسانه کانادایی ضمن تاکید بر این که راه طولانی پیش روی طرفین در رسیدن به توافق راجع به جزئیات وجود دارد، نوشت: تا اینجا آنچه رخ داده است آن است که آمریکا یکبار هم شده تصمیم گرفته است در مصاف با ایران لباس استکبار را از تن بیرون کند.

دومین جلسه حضوری هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام که از روز سه شنبه در وین از سر گرفته شده بود، در روز جمعه برگزار شد. ارائه گزارش رایزنی‌های فنی صورت گرفته در جلسات گروه های کارشناسی “لغو تحریم“ و “هسته‌ای” مهمترین دستورکار این نشست بود.  

«سیدعباس عراقچی»، رییس هیات کشورمان، در این نشست ضمن تاکید بر اراده جمهوری اسلامی ایران برای ادامه تعاملات جدی گفت: این امر منوط به مشاهده اراده سیاسی و جدیت در طرف های مقابل است و در غیر این صورت، دلیلی برای ادامه مذاکرات وجود نخواهد داشت.  

عراقچی همچنین تاکید کرد: لغو کلیه تحریم‌های آمریکا که در دوران رییس‌جمهوری گذشته این کشور وضع شده‌اند، گام ضروری‌ برای احیای برجام بوده و تنها پس از راستی آزمایی لغو این تحریم ها، ایران آمادگی دارد تا اقدامات جبرانی خود را متوقف نموده و به اجرای کامل برجام بازگردد.

در پایان این جلسه، توافق شد جلسه آتی کمیسیون در سطح معاونان در روز چهارشنبه آینده در وین برگزار شود و بلافاصله در چارچوب گروه‌های کارشناسی، رایزنی های فنی و تخصصی به صورت فشرده برای تهیه و ارائه فهرست اقداماتی که باید از سوی‌ همه طرف‌ها در حوزه رفع تحریم و اقدامات هسته‌ای برای احیای برجام صورت گیرد، ادامه یابد.

برچسب‌ها برجام کمیسیون مشترک برجام بازتاب در رسانه‌های خارجی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام کمیسیون مشترک برجام بازتاب در رسانه های خارجی برجام کمیسیون مشترک برجام بازتاب در رسانه های خارجی اخبار کنکور سال ۲۰۱۸ تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۶۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد

سفیر کره‌شمالی در سازمان ملل امروز (یکشنبه) گفت، تلاش‌های آمریکا و دیگر کشورهای غربی برای تشکیل گروه‌های جدید نظارت بر تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ محکوم به شکست است.

به گزارش ایسنا، گفته‌های «کیم سونگ» سفیر کره‌شمالی در سازمان ملل در واکنش به بیانیه مشترک آمریکا و متحدانش است که اخیرا منتشر شد و در آن، آنها خواستار تداوم فعالیت گروهی از کارشناسان ناظر بر تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ شده‌اند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، اوایل سال جاری میلادی روسیه در حالی تجدید فعالیت این گروه نظارتی تحت رهبری آمریکا را وتو کرد که این گروه، پیونگ‌یانگ را به ارسال تسلیحات به مسکو برای استفاده در جنگ اوکراین متهم کرده بود. اتهامی که مسکو و پیونگ‌یانگ رد می‌کنند.

خبرگزاری رسمی کره‌شمالی از قول سفیر این کشور در سازمان ملل گزارش کرد: «نیروهای متخاصم شاید دومین و سومین گروه نظارت بر تحریم‌ها را در آینده برقرار کنند اما آنها با گذر زمان نابودی خود را می‌بینند.»

لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل ماه گذشته میلادی به منطقه غیرنظامی‌ شده بین دو کره رفت و به روسیه و چین تاکید کرد تا از حمایت از کره‌شمالی دست بردارند. سفر او پس از آن انجام شد که روسیه تمدید سالانه فعالیت هیات کارشناسان چند ملیتی را که طی ۱۵ سال گذشته اجرای تحریم‌های سازمان ملل را با هدف محدود کردن برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره‌شمالی نظارت کرده‌اند، رد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گزینه‌های آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان
  • روسیه: آمریکا در تکاپوی جایگزین‌کردن زلنسکی است
  • عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • آتش‌بس یا تقسیم کار واشنگتن و تل‌آویو برای ادامه جنایت‌گری؟
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • (ویدئو) اهتزاز پرچم فلسطین در دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد