Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-29@19:36:58 GMT

واکسن جانسون‌ اند جانسون هم عارضه لختگی خون دارد

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۶۷۴۷

واکسن جانسون‌ اند جانسون هم عارضه لختگی خون دارد

آژانس دارویی اروپا با تأیید ظهور مواردی از لخته شدن خون در واکسینه‌شدگان با واکسن کرونای جانسون اند جانسون اعلام کرد بررسی پیرامون این موارد را آغاز کرده است.

به گزارش «انرژی امروز» از دویچه وله، آژانس دارویی اروپا (EMA) اعلام کرد که به دلیل بروز چهار مورد لخته شدن خون در واکسینه‌شدگان با واکسن کرونای آمریکایی جانسون اند جانسون تحقیقاتی را در این زمینه آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این پیدا شدن مواردی از لختگی خون در واکسینه‌شدگان با واکسن بریتانیایی ـ سوئدی آسترازنکا مسئله‌ساز شده بود.

به گفته آژانس دارویی اروپا چهار مورد جدی وجود دارد که یک مورد از آن‌ها به مرگ انجامیده است.

آژانس اعلام کرد، علاوه بر این پنج مورد عارضه سندرم نشت مویرگی را نیز در دست بررسی دارد که می‌تواند با تزریق واکسن آسترازنکا مرتبط باشد.

اتحادیه اروپا در ۱۱ مارس مجوز استفاده اضطراری از واکسن آمریکایی جانسون اند جانسون را صادر کرد. آلمان اعلام کرد که این واکسن از ۲۶ آوریل وارد بازار این کشور خواهد شد.

شرکت جانسون اند جانسون بهمن‌ماه گذشته کارایی واکسن تک‌دوزه خود را طبق آزمایش‌های بالینی گسترده، ۶۶ درصد اعلام کرد.

برچسب هاآژانس دارویی اروپا (EMA) واکسن جانسون اند جانسون واکسن کرونا

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: آژانس دارویی اروپا EMA واکسن جانسون اند جانسون واکسن کرونا آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو آژانس دارویی اروپا جانسون اند جانسون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۶۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش اسپیس، آژانس فضایی اروپا گزارش داده است یک پدیده منحصر به فرد روی مریخ، با عنکبوت‌هایی که در سطح سیاره راه می‌روند اشتباه گرفته می‌شود.

مدارگرد مریخ اکسپرس تصاویری عنکبوت مانند گرفته است، که در واقع فقط ویژگی‌های کوچک و تیره رنگی هستند که با تابش آفتاب بر روی دی‌اکسیدکربن رسوب شده در ماه‌های زمستانی سیاره شروع به شکل گیری می‌کنند.

 به گفته آژانس فضایی، نور باعث می‌شود یخ دی اکسید کربن در پایین رسوبات به گاز تبدیل شود، که می‌ترکد و گرد و غبار را به بیرون پرتاب می‌کند.

در حالی که لکه‌ها ممکن است از فضا کوچک به نظر برسند، اما در واقع نسبتا بزرگ هستند. آژانس فضایی اروپا گفت که پهنای این تکه‌ها به ۴۴ متر می‌رسد و در بزرگ‌ترین حالت ممکن است بیش از ۸۰۴ متر عرض داشته باشند.

الگو‌های عنکبوت اولین بار توسط مدارگرد گازی ExoMars Trace مشاهده شده که در سال ۲۰۱۶ به فضا پرتاب شد و در حال مطالعه مریخ برای نشانه‌هایی از حیات احتمالی در گذشته است. 

این منطقه که در سال ۱۹۷۲ توسط کاوشگر ناسا کشف شد، به نام Angustus Labyrinthus نیز شناخته می‌شود و در نزدیکی کلاهک قطبی جنوبی سیاره قرار دارد.

به گفته ناسا، مریخ در حال حاضر هوای بهاری را تجربه می‌کند. این آژانس در بیانیه‌ای اعلام کرد مریخ‌نورد کنجکاوی از هوای گرم‌تر این سیاره لذت می‌برد و روی پایش محیطی و کاوش دهانه گیل مریخ کار می‌کند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • وقوع یک حادثه در آب‌های شرق یمن
  • روایت پالتیکو از اعمال نفوذ زلنسکی بر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا
  • (عکس) عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ
  • تصاویر عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ
  • عکس مدارگرد «مارس اکسپرس» از لشکر عنکبوت‌ها روی مریخ!
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • قهرمان اسبق جودو جوانان آسیا درگذشت
  • قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد