Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت الحلوه، در دنیای مراقبت از پوست، بابونه یکی از رایج‌ترین موارد استفاده در بین خانم هاست. یکی از فواید جوشانده بابونه کمک به مبارزه با آکنه و عوارض جانبی آن است. آکنه نوعی بیماری پوستی است که منافذ پوست را با باکتری ها، روغن اضافی و سایر ناخالصی‌های منجر به التهاب می‌بندد که بابونه به دلیل خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی به تسکین آکنه کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین بابونه علائم پیری زودرس مانند چین و چروک، رنگ پوست ناصاف و کک و مک را کاهش می‌دهد. این نوع علائم هنگامی ظاهر می‌شوند که پوست در معرض عناصر زیست محیطی مضر مانند اشعه ماورا بنفش، آلودگی، استعمال دخانیات و ... باشد. به جای اینکه منتظر علائم قابل مشاهده پیری زودرس پوست باشید، بهتر است از روش پیشگیرانه استفاده کنید که مهمترین آن‌ها استفاده از بابونه است.

اگزما یکی از شایع‌ترین اختلالات پوستی ناراحت کننده است که منجر به خارش شدید می‌شود. خوشبختانه بابونه دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی است. ثابت شده است که استفاده از کرم‌های غنی از عصاره بابونه می‌تواند خارش ناشی از این بیماری را تسکین دهد.

در این گزارش سه مورد از مهمترین ماسک‌های طبیعی ساخته شده از جوشانده بابونه به شما ارائه می‌شود که امیدواریم آن‌ها را امتحان کرده و از آن‌ها بهره‌مند شوید:

ماسک جو دوسر و بابونه برای پوست

مواد تشکیل دهنده ماسک جو دوسر و بابونه برای پوست:

جو دوسر فنجانی
۱ قاشق چای خوری جوش شیرین
۱ قاشق غذاخوری عسل
۲ قاشق غذاخوری شکر سفید "به میل خود"
یک چهارم فنجان چای بابونه

طرز تهیه ماسک جو دوسر و بابونه برای پوست:

پس از دم کردن چای بابونه دو قاشق غذاخوری از این چای را به جو دوسر، جوش شیرین و عسل اضافه کنید. اگر مخلوط خشک است، چای بیشتری اضافه کنید تا قوام مورد نظر حاصل شود. شکر سفید را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. صورت خود را بشویید و پس از خشک کردن ماسک را به صورت خود بمالید. بگذارید ۵ دقیقه بماند، پس از آن ماسک را بشویید و مقداری کرم مرطوب کننده بزنید.

ماسک روغن زیتون و بابونه

مواد تشکیل دهنده روغن زیتون و ماسک بابونه:

یک چهارم فنجان روغن زیتون
یک دوم فنجان شکر سفید
۱ عدد چای کیسه‌ای بابونه

طرز تهیه ماسک روغن زیتون و بابونه:

پس از تخلیه کردن محتویات کیسه چای در یک کاسه شکر سفید و روغن زیتون را به ظرف اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. این مخلوط را در یک ظرف دربسته نگهداری کنید. ابتدا صورت خود را با آب گرم بشویید و با استفاده از دو انگشت اول خود، ماسک را با حرکات دورانی به صورت یکنواخت روی صورتتان بمالید. مراقب باشید که به نواحی حساس اطراف چشم نزدیک نشوید. سپس بگذارید ۱۰-۲۰ دقیقه روی آن بماند.
صورت خود را با آب سرد بشویید و پس از آن خشک کنید.

ماسک روغن بادام و بابونه

مواد تشکیل دهنده ماسک بادام و بابونه:

چای بابونه "یک کیسه"
۱ قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر
۲ قاشق غذاخوری عسل
۲-۳ قطره روغن بادام

طرز تهیه ماسک روغن بادام و بابونه:

محتوای یک کیسه چای بابونه را درون یک کاسه خالی کرده و عسل، جو دوسر و روغن بادام را به کاسه اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. سپس با استفاده از انگشتان خود، ماسک را به صورت یکنواخت در حرکات دورانی بمالید. اطمینان حاصل کنید که از قسمت ظریف اطراف چشم خود جلوگیری کنید. بگذارید ۱۰-۲۰ دقیقه روی آن بماند. در آخر، صورت خود را با استفاده از آب سرد بشویید.

بیشتر بخوانید

با مصرف این داروی گیاهی به جنگ با سرطان بروید با فواید درمانی بابونه بیشتر آشنا شوید

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گیاه بابونه ماسک صورت قاشق غذاخوری صورت خود روغن زیتون چای بابونه روغن بادام ماسک روغن جو دوسر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۷۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسکین زانو درد با روغن کرچک

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  ️روغن کرچک می تواند بسیاری از مشکلات را تسکین دهد زیرا خاصیت ضد باکتری، ضد ویروس و ضد قارچی دارد. روغن کرچک به طور موضعی برای درمان انواع بیماری های دردناک مانند آرتروز، سیاتیک و کمردرد استفاده می شود.

روغن کرچک برای درد زانو چقدر موثر است؟
معمولا روغن کرچک در درمان درد های مفصلی، سیاتیک و درد زانو به صورت موضعی استفاده می شود تا به تسکین درد کمک کند. بدین منظور می توانید کمی از روغن کرچک را گرم کرده و آن را مستقیما به مفصل زانو بمالید یا می توانید پک روغن کرچک تهیه کنید.

برای ساخت یک پک (بسته بندی) روغن کرچک به چه نیاز دارید؟
روغن کرچک با کیفیت (ترجیحا روغن فشرده سرد و زرد کم رنگ)
یک پد گرم یا بطری آب گرم
باند پلاستیکی، نوار سلفون، ورق پلاستیکی، یک عدد گیره
سه تکه پنبه یا پشم ۳۰ سانتی متر مربع که کل زانو را بپوشاند
یک عدد حوله قدیمی

نحوه آماده سازی پک روغن کرچک
ابتدا پارچه ای را برداشته و در آب گرم بخیسانید و مقداری روغن کرچک را بر روی آن بریزید اما مراقب باشید که روغن از پارچه چکه نکند. سپس پارچه را روی زانویی که درد می کند قرار داده و باندی دور زانو بپیچید.
برای پیشگیری از ریختن روغن به طرفین سلفون نیز روی باند بپیچید.
روش دیگر نیز استفاده از حوله ای قدیمی برای پیشگیری از نشت روغن است و سپس به مدت  شش تا هفت ساعت صبر کنید.
این پک روغن کرچک درد زانو را به مدت طولانی تسکین می دهد.

 پک روغن کرچک چگونه عمل می کند؟
معمولا پک روغن کرچک تعداد لنفوسیت ها را افزایش می دهد. سلول T نوعی لنفوسیت است که به افزایش ایمنی سلول ها کمک می کند. پک روغن کرچک تعداد سلول های T را به مدت ۲۴ ساعت افزایش می دهد. لنفوسیت ها معمولا از بدن دفاع می کنند و در برابر عوامل بیماری زا و سموم، آنتی بادی ایجاد می کنند.
سلول های T نوعی سلول هستند که برای دفع بیماری ها طراحی شده اند. سلول T ویروس ها، باکتری ها، قارچ ها و حتی در بعضی موارد سلول های سرطانی را شناسایی کرده و از بین می برد. پک روغن کرچک باعث بهبود جراحات وارده می شود و فقط باید توجه کنید که روغن کرچک را بر محل درد اعمال کنید.

دیگر خبرها

  • کتف و بال مرغ را با این روش ویژه سوخاری کنید
  • خواص جکوزی برای پوست
  • شفافیت در سند تحول و تعالی قوه قضاییه
  • آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم
  • موثرترین و بهترین روتین پوستی روز و شب کدام اند؟
  • انواع گیربکس اتوماتیک
  • رشد انفجاری موها با مصرف این ماده غذایی
  • پنجره‌ای رو به شفافیت
  • بررسی نقش روتین پوستی در سلامت پوست
  • تسکین زانو درد با روغن کرچک