Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه افغانستان در آستانه نشست استانبول با مشاور وزیر خارجه آمریکا درباره طرح صلح اشرف غنی بحث و تبادل‌نظر کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «حنیف اتمر» وزیر خارجه افغانستان در تماس تلفنی با «درک شولی» مشاور وزیر خارجه آمریکا درباره نشست استانبول و طرح صلح اشرف غنی تبادل‌نظر کرد و آن را طرحی جامع و مطابق با قانون اساسی خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتمر ضمن تاکید بر حفظ ارزش‌های دموکراتیک و حقوق‌بشری در روند صلح افغانستان، خواستار تداوم حمایت‌ها و همکاری‌های آمریکا از دولت افغانستان شد.

براساس بیانیه وزارت خارجه افغانستان، اتمر در این دیدار تداوم حمایت‌ها و همکاری‌های آمریکا با دولت افغانستان در راستای تقویت هرچه بیشتر اجماع جهانی به‌منظور استقرار آتش‌بس و تأمین صلح پایدار در افغانستان را با اهمیت خواند.

برخی کارشناسان بر این باورند که طرح صلح اشرف غنی در تقابل با طرح آمریکا برای ایجاد «دولت انتقالی» و تلاشی برای به بن‌بست کشاندن نشست استانبول است و زمینه باقی ماندنش در قدرت را فراهم می‌کند.

تلاش برای کسب حمایت هند علیه طرح دولت انتقالی؛ اتمر عازم دهلی‌نو شدنماینده آمریکا دستورکار نشست استانبول برای صلح افغانستان را مشخص کردعبدالله: انتظار می‌رود نشست استانبول به صلح پایدار در افغانستان منجر شودنشست استانبول محور تماس وزرای خارجه افغانستان و ترکیهرایزنی‌های وزارت خارجه افغانستان برای حمایت از طرح دولت در نشست استانبول

اشرف غنی هفته گذشته طرح سه قسمتی خود که شامل توافق سیاسی، ایجاد حکومت صلح و دولت سازی و ایجاد بازار است را تشریح کرد.

رئیس جمهور افغانستا با اعلام آمادگی برای برگزاری انتخابات زودهنگام نیز گفت: هیچکس این فکر را نکند که زعامت افغانستان، معاون اول رئیس جمهور، معاون دوم رئیس جمهور و رئیس جمهور منتخب‌تان استعفا می‌کند یا تن به یک معاهده ننگین می‌دهد.

وی همچنین تاکید کرد که منبع مشروعیت زعیم آینده افغانستان باید انتخابات و آرای مردم باشد.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار افغانستان اخبار آمریکا اخبار افغانستان خارجه افغانستان طرح صلح اشرف غنی نشست استانبول رئیس جمهور وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۷۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«بلینکن» وارد اراضی اشغالی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تلویزیون رویترز، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در چارچوب سفر منطقه‌ای خود و با هدف ادعایی بررسی مذاکرات آتش‌ بس در غزه، وارد اراضی اشغالی شد.

وزیر خارجه آمریکا پیشتر به اردن و ریاض سفر کرده بود.

تا کنون اطلاعات بیشتری از برنامه دیدارهای وی در اراضی اشغالی فلسطین رسانه ای نشده است.

کد خبر 6093588

دیگر خبرها

  • «بلینکن» وارد اراضی اشغالی شد
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • «حماس» باید در تشکیل کشور فلسطین مشارکت داشته باشد
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • سفر احتمالی وزیر خارجه آمریکا به شهرک‌های اطراف غزه
  • سفر معاون امیرعبداللهیان به ریاض