Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@08:08:36 GMT

نشان فداکاری به شهید محمد جلیلی بهابادی تعلق گرفت

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۸۱۹۸

نشان فداکاری به شهید محمد جلیلی بهابادی تعلق گرفت

برابر تصویب شورای عالی نشان‌ها در ارتش جمهوری اسلامی ایران، نشان فداکاری به شهید «محمد جلیلی بهابادی» تعلق گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان، برابر تصویب «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش، به‌پاس رشادت و مدیریت جهادی در صحنه‌ها و برهه‌های سرنوشت‌ساز دوران پیروزی انقلاب و ایثار و بذل جان در اعتلای ایران سربلند اسلامی، نشان فداکاری به شهید والامقام ارتش اسلام؛ «شهید محمد جلیلی بهابادی» که سرسختانه در خط مقدم دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستاده‌اند، تعلق گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشان فداکاری که اعطایی مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) به ارتش جمهوری اسلامی ایران است، نماد ایثار و از خودگذشتگی دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه افسری امام علی(ع) ارتش است که در راه پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران مردانه ایستاده و دفاع کرده‌اند.

شهید محمد جلیلی بهابادی، در اولین روز خردادماه سال ۱۳۳۱ در شهرستان بهاباد یزد دیده به جهان گشود. وی دوران آموزش ابتدایی و متوسطه را در زادگاه خود به پایان رساند. پس از اخذ مدرک دیپلم، در سال ۱۳۵۲ در کنکور ورودی دانشکده افسری پذیرفته شد و به استخدام ارتش درآمد.

این شهید والامقام پس از طی دوران سه‌ساله دانشکده برای گذراندن دوره‌های توپخانه راهی مرکز آموزش توپخانه شد.

در بحبوحه غائله ضدانقلاب در کردستان، به لشکر ۲۸ پیاده کردستان منتقل شد تا در کنار دیگر همرزمان خود، این توطئه شوم را خاموش سازد. وی به گردان ۳۵۸ توپخانه منتقل و در آنجا به‌عنوان معاون آتشبار دوم گردان مشغول خدمت شد. شهید محمد جلیلی بهابادی ظرف مدت یک‌سال در این منطقه به مبارزه با ضدانقلاب پرداخت و در بیشتر عملیات‌های پاک‌سازی کردستان ایفای نقش کرد.

سرانجام در تاریخ ۳۱ مرداد ۱۳۵۹ حین درگیری با ضد انقلاب در تپه‌های اطراف سنندج، بر اثر اصابت گلوله ندای حق را لبیک گفت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: نشان فداکاری ارتش جمهوری اسلامی ارتش جمهوری اسلامی نشان فداکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۸۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمهوری اسلامی پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر خواهد داد

به گزارش«تابناک» به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، با حضور در مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش، وعده صادق را جلوه زیبایی از وحدت و هم افزایی ارتش و سپاه و وزارت دفاع عنوان کرد.

فرمانده کل ارتش افزود:  این عملیات که با محوریت نیروی هوافضای سپاه، هم افزایی ارتش و وزارت دفاع و هدایت ستاد کل نیروهای مسلح با موفقیت انجام شد، کام همه دوستان انقلاب اسلامی را شیرین و دشمنان را از قدرت بازدارندگی ایران شگفت‌زده کرد.

امیر سرلشکر موسوی با شکرگزاری به درگاه احدیت  و تبریک این موفقیت و ظهور قدرت اراده ملت ایران به محضر فرماندهی معظم کل قوا، از ستاد کل نیروهای مسلح که با تدبیر شایسته و هم‍افزا و راهبری دقیق عملیات، اراده و همت رزمندگان اسلام را  هم جهت و معطوف به هدف، به فرجامی غرور آفرین، رهنمون ساخت، قدردانی کرد.

فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: به دلاورمردان سپاه پاسداران خداقوت و دست مریزاد عرض می‌کنم و از آحاد همرزمان عزیز نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند و نیروی هوایی و  خانواده محترم فرماندهان و رزمندگان که همواره با تحمل سختی‌ها، توفیقات نیروهای مسلح را میسر ساخته‌اند، صمیمانه قدردانی می‍‌ کنم.

وی بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام، تاکید و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال گسترش جنگ نیست لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.

امیر سرلشکر موسوی، همچنین از خداوند بزرگ برای ملت سربلند ایران، عزت روز افزون و برای محور مقاومت به‌ویژه مردم مظلوم فلسطین و غزه قهرمان، پیروزی نهایی و برای رژیم کودک‌کش صهیونیستی تسریع در زوال مختوم را مسئلت کرد.

دیگر خبرها

  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • رئیسی : ایران تحریم ناپذیر است
  • رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است / طرح‌ شیطانی منزوی کردن ایران تاکنون به نتیجه نرسیده و بعد از این هم به نتیجه نمی‌رسد
  • شهید شیرودی خلبان تیزپرواز آسمان ایران
  • هرگز تحریم‌ها در ایران به نتیجه نخواهد رسید
  • اجلاسیه ۲۰۸ شهید ارتشی در گچساران برگزار شد
  •  هنگامه بیداری فرهیختگان در غرب
  • هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد
  • جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • جمهوری اسلامی پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر خواهد داد