Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@21:28:34 GMT

اورژانس پرتوی سوانح و سوختگی استان مرکزی افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۸۴۱۴

اورژانس پرتوی سوانح و سوختگی استان مرکزی افتتاح شد

گروه استان‌ها-رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: به لطف پروردگار و همت مسئولان استان امروز شاهد راه‌اندازی اورژانس پرتوی، سوانح و سوختگی استان مرکزی هستیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  اراک ، سیدمحمد جمالیان ظهر امروز در آیین افتتاح اورژانس پرتوی، سوانح و سوختگی اراک با اشاره به راه‌اندازی این اورژانس اظهار داشت: به لطف پروردگار و همت مسئولان استان امروز شاهد راه‌اندازی اورژانس پرتوی، سوانح و سوختگی استان مرکزی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این پروژه با حمایت و همکاری استانداری مرکزی و اعتبار سازمان انرژی اتمی و تجهیز و راه‌اندازی توسط وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی اراک راه‌اندازی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: اورژانس در راستای برنامه ششم توسعه تکالیف دولت احداث، تجهیز و به صورت چندمنظوره جهت ارائه خدمت به بیماران سوختگی و حوادث احتمالی پرتوی راه‌اندازی شده است.

جمالیان عنوان کرد: فاز دوم این بیمارستان هم در مجاورت این اورژانس طراحی شده و به زودی فاز عملیاتی آن آغاز و اکنون با راه‌اندازی این اورژانس تمام نیازهای استان ان‌شاءلله برطرف می‌شود.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی فاز دوم ما می‌توانیم به استان‌های هم‌جوار نیز ارائه خدمت کنیم و اعتبار هزینه شده برای ساخت، تجهیز و راه‌اندازی این پروژه نزدیک به هزار میلیارد ریال بوده است که مجدد از سازمان انرژی اتمی و استانداری مرکزی که حمایت بسیار خوبی داشتند، تشکر می‌کنم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به ظرفیت این اورژانس تصریح کرد: این مجموعه 33 تخت عادی و 10 تخت به صورت بخش مراقبت‌های ویژه سوختگی و 2 اتاق عمل دارد و به عبارت دیگر آن 10 تخت برای حوادث پرتوی و 33 تخت برای حوادث سوختگی است.

جمالیان افزود: از لحاظ اقدامات اولیه‌ای که برای بیمار انجام می‌شود در حوادث پرتوی نیاز به شست‌وشوهای خاصی بوده و دفع فاضلاب آن متفاوت است و مواضعی که استفاده می‌شود با سوختگی متفاوت است.

وی افزود: در سوختگی‌ها زخم نیاز به مراقبت دارد ولی در حوادث پرتوی باید به تشعشعات و عوارض آن توجه کنیم و اتاق‌هایی که در حوادث پرتوی است شرایط ساخت و تجهیزات آن با بخش سوختگی متفاوت بوده و مطابق با استاندارهای روز دنیا است.

بیمارستان سوانح و سوختگی و ایزوله تنفسی ریوی در سمنان به کجا رسید؟ + تصاویراسناد "کاهش خطر سوانح" و "پاسخ به بحران" در استان مرکزی تهیه می‌شودبزرگ‌ترین اورژانس سوانح کشور در سمنان افتتاح می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: البته امکان استفاده هم‌زمان از این اورژانس برای سایر بیماران نیز وجود دارد و هدف اولیه ما در ابتدا سوانح سوختگی و حوادث احتمالی پرتوی بوده است چراکه استان مرکزی یک استان صنعتی است و حوادث صنعتی داریم.

جمالیان ادامه داد: بیماران سوختگی خیلی مستعد عفونت‌ها هستند و نیاز دارند یک بیمارستان خاصی برای ارائه خدمت به آنها باشد و هدف ما بیشتر برای بیماران سوختگی بوده و هم‌زمان به حوادث احتمالی پرتوی هم فکر کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: این اورژانس شبیه سایر بیمارستان‌های سوانح سوختگی است ولی جهت ارائه خدمت به بیماران سوختگی و حوادث احتمالی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: در راه‌اندازی این اورژانس تنها سازمان انرژی اتمی همکاری کردند و در بخش کرونا نیز توقع همکاری صنایع وجود دارد، روز پنجشنبه تقاضایی را در خصوص کپسول‌های اکسیژن داشتیم که با پیگیری‌هایی که انجام شد خوشبختانه صنایع کمک کردند و توقع داریم این تعاملات ادامه پیدا کند تا این بحران و موج چهارم کرونا را به بهترین نحو ممکن مدیریت کنیم.

انتهای پیام/712/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیماران سوختگی راه اندازی سوانح و سوختگی حوادث احتمالی استان مرکزی حوادث پرتوی ارائه خدمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۸۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم سوانح ریلی در کشور به هفته ای سه ونیم حادثه رسید

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اصلاح روند وضعیت ترمز ۸ هزار واگن زمینه ساز کاهش سهم سوانح ریلی به هفته ای سه ونیم حادثه شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، در حالی که بخش عمده ای از سفرهای حمل ونقل عمومی کشور  از طریق ریل انجام می شود و با توجه به آنکه دولت در تلاش است که ناوگان و واگن های حمل ونقلی کشور را نوسازی و مقاوم سازی کند،   مدیرعامل شرکت راه آهن نیز اعلام کرد: با تلاش های صورت گرفته در ستاد و مناطق به ویژه نیروهای عملیاتی و همچنین شرکت های بخش خصوصی، در سه سال گذشته شاهد کاهش مستمر سوانح ریلی بوده ایم و از هفته ای چهار و نیم سانحه به هفته ای سه و نیم سانحه به طور متوسط رسیده ایم که کمترین میزان سوانح ریلی در دهه گذشته بوده است.

 صالحی، تأکید کرد: مسلماً این نتیجه شیرین و مبارک با دست روی دست گذاشتن صورت نگرفته؛ بلکه با تلاش مضاعف و افزایش دقت عمل پرسنل عملیاتی در مناطق مختلف از یک سو و اقدامات مهم زیرساختی از سوی دیگر عملی شده است که از همه همکاران گران قدر در حوزه های مختلف ایمنی، سیر و حرکت، خط، ناوگان، ستاد، پلیس، حراست و… تشکر و قدردانی می کنم.

رئیس هیئت مدیره راه آهن افزود: یکی از اقدامات شاخص سال گذشته، اصلاح وضعیت ترمز ۸ هزار واگن باری بود که به اذعان متخصصان امر و همچنین نیروهای  عملیاتی یک اتفاق بزرگ و به تعبیری یک انقلاب در حوزه ایمنی و ناوگان بود.

وی افزود: پیش از این بخشی از واگن های شبکه، سال های طولانی بدون ترمز و با شیر بسته در شبکه ریلی سیر می کردند و حتی قوانین سیر و حرکت براین اساس وضع شده بود که متأسفانه به درستی هم عمل نمی شد و به کابوسی برای لکوموتیورانان تبدیل شده بود.

او  تاکید کرد: خوشبختانه این اتفاق که در نگاه اول غیرممکن به نظر می رسید، در سال گذشته با پیگیری و تلاش مستمر و اختصاص هزینه های لازم انجام گرفت و امیدواریم دیگر شاهد چنین مسئله ای نباشیم.

براساس این گزارش در حال حاضر با اجرای این طرح بسیاری از لوکوموتیو رانان هم ابراز رضایت کرده و اعلام کرده اند که ایمنی آنها هم با اجرای این اقدام بسیار افزایش یافته و ما شاهد کمتر شدن روند حادثه در بسیاری از سیر ها هستیم.

گفتنی است نوسازی ناوگان ریلی کشور و لوکوموتیو ها هم در این بخش خود نقش بسیار موثری در کاهش سهم حوادث ریلی داشته است که به نوعی یک رکورد به شمار می رود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی ۱۱ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • رشت میزبان دوازدهمین کنگره ملی سوختگی ایران شد
  • حوادث هفته گذشته کشور ۱۶۹ کشته و ۳۰۰۰ مصدوم داشت
  • رشت میزبان دوازدهمین کنگره ملی سوختگی ایران است
  • سهم سوانح ریلی در کشور به هفته ای سه ونیم حادثه رسید
  • آغاز زندگی در حرکت خودرو امداد
  • حوادث ناشی از بی‌توجهی به هشدارها در کهگیلویه
  • آمادگی شرکت نفت مناطق مرکزی برای به راه‌اندازی کارخانه ان‌جی‌ال ۳۱۰۰
  • آمادگی شرکت نفت مناطق مرکزی برای راه‌اندازی ان‌جی‌ال ۳۱۰۰
  • آمادگی نفت مناطق مرکزی برای راه‌اندازی ایستگاه تقویت فشار گاز چشمه‌خوش و کارخانه ان‌جی‌ال ۳۱۰۰