Web Analytics Made Easy - Statcounter

با حمایت نیماد و همکاری دانشگاه بازل سوییس کارگاهی به منظور ارایه مبانی اولیه تفکر سیستمی، اهمیت تفکر سیستمی در طراحی و ارزیابی مداخلات و اصلاحات نظام سلامت و کاربرد رویکرد تفکر سیستمی در توسعه نظام سلامت ایران و جهان برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، مرکز تحقیقات عدالت در سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران کارگاه بین‌المللی «ظرفیت‌سازی از طریق به کارگیری تفکر سیستمی برای مدیران و محققان نظام سلامت» را با حمایت موسسه نیماد در قالب گرنت Bridging و با همکاری دانشگاه بازل کشور سوییس برگزار و اجرا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارگاه در نظر دارد با استفاده از مثال‌های عملی از وضعیت فعلی نظام سلامت ایران، نشان دهد که چگونه تفکر سیستمی می‌تواند دلایل اصلی مشکلات و چالش‌های سیستم را روشن کند. همچنین نمونه‌های عملی از چگونگی استفاده از تفکر سیستمی را برای حل مشکلات رایج پیش روی نظام‌های سلامت، واکاوی و بحث خواهد کرد.

مسؤولین این دوره آموزشی دکتر امیرحسین تکیان و دکتر Daniel Cobos و مدرسان کارگاه دکتر Don de Savigny، دکتر Nino Künzli، دکتر Daniel Cobos، دکتر امیرحسین تکیان، دکتر علی اکبری ساری، دکتر فرشاد فرزادفر، دکتر سید رضا مجدزاده و دکتر علیرضا اولیایی‌منش هستند.

مخاطبان این دوره ها نیز متخصصین، مدیران و سیاستگذاران ستاد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه‌های تابعه، به علاوه متخصصان، محققان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی و فلوشیپ تخصصی در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور معرفی شده اند.

زمان برگزاری این کارگاه از تاریخ ۲۵ مهرماه سال ۱۴۰۰ به مدت ۵ روز اعلام شده و مهلت ثبت‌نام آن از پنجشنبه ۱۹ فروردین‌ماه لغایت شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ است.

ظرفیت: این کارگاه۳۰ نفر خواهد بود.

هر تیم پذیرش شده مبلغ 10 میلیون ریال را حداکثر یک هفته پس از پذیرش به حسابی که مشخص می‌شود واریز می‌کند که پس از اتمام کارگاه عودت داده خواهد شد. (صرفا جهت عدم انصراف متقاضیان و سلب فرصت شرکت دیگران)  

شرایط شرکت کنندگان: 

تکمیل فرم ثبت‌نام آن‌لاین به نشانی http://herc-tums.com/system-thinking-workshop

حداقل سه سال تجربه مرتبط در زمینه تحقیق، آموزش، مدیریت یا اجرا در حوزه های گوناگون سلامت

تسلط کافی به زبان انگلیسی (گفتاری و نوشتاری)

داشتن مهارت‌های کار با کامپیوتر و نرم‌افزارها

شرایط متقاضیان در انتخاب گروه:

درخواست شرکت در کارگاه تنها به صورت متقاضیان گروهی امکان‌پذیر است.

متقاضی اصلی (سرگروه) باید ۲ متقاضی دیگر از همان مرکز / دانشگاه علوم پزشکی و یا سایر دانشگاه‌های منطقه آمایشی مربوطه (اولویت به درخواست‌هایی داده می‌شود که حتما از دانشگاه‌های تیپ ۲ و ۳ هم در گروه باشند) با پیشینه و مهارت‌های متنوع به عنوان همگروه انتخاب کند (دانشجوی دکتری و یا فارغ التحصیل کمتر از ۲ سال ۱ نفر، سیاست‌گذاران و مدیران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۱ نفر و یا مدیران و اعضای هیأت علمی ۱ نفر)  

گروه‌های اصلی نهایی با نظر تیم برگزار کننده و با ادغام دو تیم با علائق مشترک ایجاد می‌شوند (۶ گروه ۵ نفره که در مجموع ۳۰ متقاضی خواهد شد).

هر گروه/ متقاضی می‌تواند دو اولویت از میان اولویت‌های ۹ گانه ذیل برای موضوعات مورد بحث در کارگاه را انتخاب کند، که به عنوان محور کارهای عملی در طی کارگاه مورد استناد قرار خواهند گرفت.

متقاضیان می‌بایست سوابق و پیشینه خود را به همراه یک نامه انگیزشی حداکثر ۳۰۰ کلمه‌ای را در هنگام ثبت‌نام ارسال کنند.

سوابق و پیشینه افراد توسط گروه پژوهش، متشکل از همکاران در ایران و سویس مورد بررسی قرار خواهد گرفت و تیم‌های برگزیده تا پایان اردیبهشت‌ماه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

علاقمندان می توانند برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنند:

http://nimad.ac.ir/content/214/Systemic-Thinking

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: موسسه نیماد برگزاری کارگاه مشترک تفکر سیستمی نظام سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۸۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروی انسانی زمانی موفق است که رویکرد الهی، دینی و تفکر توحیدی داشته باشد

ایسنا/لرستان استاندار لرستان در جلسه با روحانیت استان گفت: نیروی انسانی زمانی موفق است که رویکرد الهی، دینی و تفکر توحیدی داشته باشد.

ابوطالب شفقت با ابراز خرسندی از دیدار با جامعه روحانیت استان، اساتید و روسای حوزه‌های علمیه و نمایندگان روحانیت در دستگاه‌های اجرایی و خاصه نماینده معظم ولی فقیه در استان به ظرفیت‌ جامعه روحانیت، ظرفیت‌های مادی و طبیعی استان و قابلیت مردم اشاره کرد و گفت: پیشنهادات ارائه شده توسط روحانیت معظم در این جلسه را مخلصانه می‌پذیرم.

استاندار لرستان تصریح کرد: اولین مسئله داشتن مبانی فکری است که اشراف بر اقدام دارد و اگر مبانی فکری ما مشخص نباشد اقدام ما نا صحیح است .

وی افزود: دیدگاه بنده رسیدن به یک حکمرانی قدرت محور مبتنی بر اراده مردم است. من معتقدم اگر بتوانیم شناخت لازم  و چیدمان خوبی داشته باشیم قابلیت ایجاد و با چیدمان صحیح قابلیت‌ها، قدرت تولید می‌شود.

استاندار لرستان تصریح کرد: توسعه کشاورزی، بهره برداری از معادن و گسترش صنعت گردشگری از جمله ظرفیت‌های مهم لرستان است که باید مورد توجه قرار گیرد و لازم است از فرهنگ گردشگری با رویکرد قرآنی محافظت شود.

شفقت گفت: اگر قرار است به جایگاه تمدن اسلامی و امت اسلامی که زمینه ساز ظهور امام عصر(عج) است برسیم نیاز به یک بازنگری اساسی در ساختار اداره کشور داریم تا رشد همه جانبه فراهم شود و جامعه روحانیت با اندیشه ورزی، مقدمات  رسیدن به دولت اسلامی را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه دبیرخانه تامین مالی برای حمایت از سرمایه‌گذاران در تهران تشکیل شده است، گفت: تاکنون با ده‌ها سرمایه‌گذار تماس گرفته‌ایم تا در بخش‌های دولتی و عمومی در لرستان سرمایه گذاری کنند.

استاندار لرستان تصریح کرد: باید پیشرفت را به عنوان یک مسئله جدی در نظر بگیریم و از روحانیت محترم انتظار می‌رود از آنجا که هدف اصلی تربیت و کمال انسان است و بخشی از این مهم بر عهده آموزش و پرورش و سایر بخش‌های دولتی است اما مردم هنوز به روحانیت وفادار هستند و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد و با گسترش مسجد محوری طرحی ارائه دهیم تا متناسب با رشد فن آوری به رشد معنوی انسان افزوده شود.

نماینده عالی دولت در استان لرستان افزود: اولین و بالاترین قدرت تولیدی، نیروی انسانی است که مغفول مانده و لازم است به این منظور تعلیم و تربیت را دریابیم زیرا نیروی انسانی زمانی موفق است که رویکرد الهی، دینی و تفکر توحیدی داشته باشد.

این جلسه با حضور حجت الاسلام شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد، اساتید حوزه و دانشگاه و روحانیت مسئول در دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پاسخ به حاشیه‌سازی‌ها پیرامون انتصابات در دانشکده علوم خانواده
  • تاکید رئیس جمهور بر مردمی‌سازی و به‌کارگیری فناوری‌های روز در حفاظت محیط زیست
  • تاکید رئیس جمهور بر مردمی‌سازی و به کارگیری فناوری‌های روز در حفاظت محیط زیست
  • حرکت‌های جهادی کارخانه انسان‌سازی است
  • گروه‌های جهادی تحریم‌ها را بی‌اثر کرده‌اند
  • برپایی کارگاه تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول
  • چهارمین پیش‌نشست دوازدهمین همایش فلسفۀ دین معاصر در دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی
  • برگزاری کارگاه بین‌المللی تئوری مخابرات با حمایت همراه اول
  • برگزاری دوازدهمین كارگاه بین‌المللی تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول
  • نیروی انسانی زمانی موفق است که رویکرد الهی، دینی و تفکر توحیدی داشته باشد