Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «محمد صالح اولیا» روز شنبه در نخستین جلسه بررسی اقدام های صورت گرفته درباره تاسیس نخستین کارخانه نوآوری نیرو در سال جدید و در محل موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو، افزود: احداث این کارخانه می تواند به عنوان نخستین پروژه جدی زیست بوم نوآوری در صنعت آب و برق باشد.

وی کارخانه نوآوری نیرو را محلی برای پیوند نیازهای صنعت با شرکت های دانش بیان و استارت آپ دانست که با رویکرد باز فعالیت های خود را آغاز خواهد کرد و فضا را برای حضور شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ در صنعت آب و برق فراهم خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو به ظرفیت های خوبی که در موسسه تحقیقات آب وجود داشته و هنوز به خوبی مورد استفاده قرار نگرفته اشاره و بر ضرورت استفاده از این ظرفیت ها تاکید کرد و گفت: ایجاد کارخانه نوآوری در این موسسه، گام خوبی برای به فعلیت رسیدن این ظرفیت ها خواهد بود.

اولیا ادامه داد: احداث کارخانه نوآوری در محل موسسه تحقیقات آب به دلیل نزدیکی آن به چند مرکز مهم علمی در شرق تهران می تواند موسسه تحقیقات را به مرکز موثرتری در صنعت آب و برق تبدیل کند.

وی افزود: ورود شرکت مادرتخصصی ساخت و تهیه کالای آب و برق (ساتکاب) به بحث احداث کارخانه نوآوری نیرو با توجه به ماموریت هایی که این شرکت برعهده دارد گام مبارکی است که کمک خوبی برای سرعت دادن به این موضوع خواهد بود.

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو گفت: کارخانه نوآوری نیرو می تواند به عنوان نخستین فرصت جدی برای نقش آفرینی شرکت ساتکاب در تحقق اهداف وجودی خود محسوب شود و به توسعه زیست بوم نوآوری وزارت نیرو معنا بخشد.

اولیا به تلاش برای ایجاد پارک علم و فناوری در صنعت آب و برق اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: اکنون به دنبال اخذ مجوز ایجاد این پارک از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هستیم و امید است به زودی این مجوز نیز اخذ شود.

وی موفق شدن کارخانه نوآوری را در تحقق پارک علم و فناوری موثر دانست.

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو با بیان اینکه وزارت نیرو در بحث نوآوری و احداث پارک علم و فناوری پیشگام‌تر از دیگر دستگاه ها بود که بنا به دلایلی عقب افتاد، خواستار تلاش بیشتر برای جبران این عقب ماندگی شد و احداث کارخانه نوآوری نیرو در این زمینه بسیار موثر خواهد بود.

اولیا گفت: نباید مسایل مالی، وقفه ای در امر احداث کارخانه نوآوری ایجاد کند ضمن آنکه این کارخانه باید نمونه بهتری از سایر کارخانه های نوآوری کشور باشد.

به گزارش ایرنا، در ۶ اسفندماه پارسال تفاهم‌نامه راه‌اندازی و استقرار کارخانه نوآوری نیرو با موضوع های آب، برق و انرژی در چارچوب زیست‌بوم نوآوری نیرو در موسسه تحقیقات آب امضا شد.

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری صنعت آب و برق محمدصالح اولیا پارک علم و فناوری وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری صنعت آب و برق وزارت علوم تحقیقات و فناوری صنعت آب و برق پارک علم و فناوری وزارت نیرو اخبار کنکور احداث کارخانه نوآوری کارخانه نوآوری نیرو پارک علم و فناوری موسسه تحقیقات آب صنعت آب و برق زیست بوم نوآوری وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۸۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث شهرک‌های مسکونی کارگری در مجاورت مجتمع‌های صنعتی را دنبال می‌کنیم

استاندار فارس با اشاره به سیاست و تلاش دولت مردمی سیزدهم برای حمایت از اقتصاد طبقه کارگری گفت: در همین زمینه، مدیریت ارشد فارس سیاست احداث شهرک‌های مسکونی کارگری در مجاورت مجتمع‌های صنعتی را دنبال می‌کند.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، محمد هادی ایمانیه استاندار فارس، در مراسم گرامیداشت روز جهانی کار و کارگر در شیراز گفت: بر اساس تفاهمنامه اداره کل راه و شهرسازی و مجتمع‌های تولیدی، دولت متعهد به پرداخت تسهیلات پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی ساخت مسکن شده و سایر هزینه‌های احداث به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال نیز توسط صاحبان صنایع و با حمایت بانک‌ها پرداخت می‌شود.

وی حیات اقتصادی کشور را وابسته به تلاش کارگران دانست و افزود: سیاستگذاری دولت در جهت حمایت از معیشت، مسکن، درمان و سایر نیاز‌های طبقه کارگر است.

استاندار فارس بر لزوم ایجاد اشتغال برای افراد تحصیل کرده تاکید کرد و ادامه داد: حداقل ۲۵ درصد از سهمیه اشتغالزایی استان باید به دانش آموختگان با مدارج عالی تحصیلی اختصاص یابد.

ایمانیه افزود: فعالسازی کارخانه‌های راکد و نیمه راکد در سال ۱۴۰۲ اقدامی مهم بود که موجب احیا و ایجاد فرصت‌های شغلی متعدد شد و امروز حتی برخی واحد‌های تولیدی استان با کمبود نیروی کار مواجه هستند.

وی اظهار کرد: سال ۱۴۰۲ سهمیه اشتغالزایی فارس بالاتر از ۱۰۰ درصد به ثبت رسید و برای سال جاری نیز تحقق بیش از میزان تعیین شده هدف‌گذاری شده است.

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به راه‌اندازی تعاونی‌های مصرف کارخانه‌ها و مجتمع‌های تولیدی گفت: هدف از اتخاذ چنین تصمیمی کاهش نقش واسطه‌ها است.

ایمانیه فعالسازی این تعاونی‌ها را راهگشا دانست و افزود: استان فارس بیشترین تولیدات در عرصه محصولات کشاورزی را دارد و کارگران نباید هزینه‌های گزافی که از تولید تا فروش به کالا افزوده می‌شود را متحمل شوند.

دیگر خبرها

  • جهاددانشگاهی؛ حلقه میانی پیوند صنعت و دانشگاه
  • باید فبین‌فود را در سطح بین‌المللی گسترش دهیم
  • نجات اقتصاد کشور در سایه نوآوری رقم می‌خورد
  • بازتعریف نقش جهاد دانشگاهی در زیست بوم نوآوری و فناوری کشور
  • احداث شهرک‌های مسکونی کارگری در مجاورت مجتمع‌های صنعتی را دنبال می‌کنیم
  • آیین‌نامه حمایت از «نخبگان درون سازمانی» تدوین و اجرا می‌شود
  • ظرفیت کشت گیاهان دارویی در بیش از ۵۰ نقطه لرستان
  • تصویب سند توسعه دانش بنیان خراسان جنوبی
  • مدرسه صادرات ایران افتتاح شد
  • مرزی‌ترین نقطه خراسان شمالی سینما خواهد داشت