Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،رمضانی رئیس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه شرایط کرونایی سبب شد کشاورزان مازندران سال زراعی جدید را ۱۵تا۲۰ روز زودتر آغاز و زمان‌بندی کنند، گفت: آماده سازی زمین‌ها با استفاده از آب و آب بندان‌ها و رودخانه‌ها انجام شده که به مدیریت مصرف کمک کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی ۱۸۲ هزار و ۷۵۰ هکتار از شالیزار‌های استان شخم و شیار و ۷۲ هزار هکتار خزانه گیری و بذرپاشی شده است.

رییس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲۶۲ تن بذر اصلاح شده محلی و ۹۶۱ تن بذر اصلاح شده پرمحصول میان شالیکاران توزیع شد، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود قبل از ۲۵فروردین نخستین نشای مکانیزه در استان انجام شود.

او گفت: مهمترین توصیه‌ای که کشاورزان درباره خزانه‌ها باید به آن توجه کنند این است که یک هفته به نشاکاری از هیچ نوع کودی در خزانه استفاده نکنند.

رمضانی با بیان اینکه ۴۵۰ دستگاه نشاءکار پارسال به ناوگان کشاورزی استان اضافه شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی ۱۴۰۰ سطح کشت مکانیزه برنج از ۱۰۰ هزار هکتار به ۱۵۰ هزار هکتار افزایش یابد.

مازندران با تولید بیش از یک میلیون و ۶۰۰ تن شلتوک، سهمی ۴۲ تا ۴۵ درصدی تولید برنج کشور را دارد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی مازندران شالیزارهای مازندران کشت برنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۸۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد تولید کشاورزی از ارکان تحقق شعار سال است

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بابایی کشتلی بعدازظهر پنجشنبه در نشست مشترک معاون مرکز تحقیقات برنج کشور و جمعی از مسئولان این مرکز تحقیقاتی با اشاره به اهمیت رشد تولید به ویژه در عرصه کشاورزی برای تحقق شعار سال، گفت: امنیت پایدار غذایی با رشد و توجه به مراکز تحقیقاتی میسر می‌شود و در این عرصه حوزه کشاورزی از اهمیت بالقوه و راهبردی برخوردار است.

وی افزود: مازندران به دلیل برخورداری از مواهب الهی از استان‌های مهم در عرصه تولید کشاورزی محسوب می‌شود و باید در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید نام گرفته است شاهد رشد تولید محصولات مهم و راهبردی کشاورزی در کشور باشیم.

مدیرکل دیوان محاسبات خواستار توجه و اهمیت بخشیدن به حوزه تحقیقات شد و تصریح کرد: دورنمای توسعه با توجه به زیرساخت‌های حوزه تحقیق و عملی شدن دستاوردهای پژوهشی و عینیت بخشی به آن محقق می‌شود و لذا مسئولان باید در این عرصه نگاه و توجه جدی و ویژه ای داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مازندران بر اساس آمار رتبه نخست تولید برنج کشور را داراست انتظار از مرکز تحقیقات برنج با برخورداری از پژوهشگران موفق ومجرب حفظ روند رو به رشد و ساری شدن دستاوردها در عرصه عمل و اجرا است.

کد خبر 6088645

دیگر خبرها

  • یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است
  • ۲۷ رقم برنج در کشور معرفی شده است
  • رشد تولید کشاورزی از ارکان تحقق شعار سال است
  • نخستین نشای مکانیزه برنج در شفت انجام شد
  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود
  • فعالیت ۲۱ بانک نشا در آمل/کشت مکانیزه ۲۴ هزار هکتاری
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • نشاکاری ۲۵ درصدی شالیزار‌های محمودآباد
  • تولید برنج سالم در شالیزارهای رامسر
  • آماده‌سازی ۵۴۴ هکتار زمین در استان بوشهر برای طرح نهضت ملی مسکن