Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@15:32:34 GMT

توسعه متوازن ثروت در جامعه مستلزم توجه به فروعات دین است

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۹۱۴۴

توسعه متوازن ثروت در جامعه مستلزم توجه به فروعات دین است

گروه استان‌ها- نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان بر بهره‌مندی همه نیازمندان سمنانی از آثار و برکات زکات تأکید کرد و گفت: مشارکت مردم در امر زکات موجب به توسعه متوازن ثروت در جامعه و رفع فقر می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  سمنان ، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی در دیدار با اعضای شورای زکات شهر سمنان با بیان اینکه زکات یکی از فروعات دین اسلام است اظهار داشت: تمام افرادی که پرداخت زکات بر آنها واجب است باید احکام آن را درست و دقیق فرا گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر به احکام اقتصادی اسلام نظیر زکات و خمس توجه و به آن عمل شود؛ آثار مثبت آن در زندگی فرد فرد افراد مشاهده می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه در روایات متعدد از زکات به‌عنوان یکی از پایه‌های مهم دین اسلام یاد شده است گفت: بنای دین اسلام بر پنج چیز اصل نماز، حج، زکات، روزه و ولایت استوار است.

آیت‌الله شاهچراغی بیان کرد: اساس آیات قرآن اولویت پرداخت زکات برای کمک به نیازمندان است؛ عمل به این اصول و اولویت‌ها بسیار حائز اهمیت است و جامعه دینی را از بسیار از آسیب‌ها دور می‌کند.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم باید عزمی جدی برای گرفتن زکات واجب و مستحب از افرادی که توانایی پرداخت آن را دارند؛ ایجاد شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان تأکید کرد: کسانی که متولی توزیع زکات هستند به طوری برنامه‌ریزی و اقدام کنند که همه نیازمندان از زکات برخوردار شوند.

آیت‌الله شاهچراغی تصریح کرد: مشارکت مردم در امر زکات موجب به توسعه متوازن ثروت در جامعه و رفع فقر می‌شود.

موارد مصرف زکات نیازمند نیازسنجی‌های منطقه‌ای استآیت‌الله علوی‌گرگانی: پرداخت خمس و زکات سبب برکت در زندگی انسان می‌شودآران و بیدگل رتبه نخست جمع‌آوری زکات در استان اصفهان را کسب کرده است

پرداخت زکات بر بستر فضای الکترونیک

مقداد محبوبی، رئیس کمیته امداد شهرستان سمنان نیز در این دیدار اظهار داشت: توجه و ملزم بودن به تصمیمات ستاد ملی کرونا در ارتباط با جمع‌آوری زکات فطره در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط کرونا پرداخت زکات فطره بر بستر فضای الکترونیک مهیا شده است.

 انتهای پیام/363/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پرداخت زکات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۹۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره ۵۸ شهید روحانی و طلبه در شاهرود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ آیت الله سیدمحمدمهدی میرباقری منتخب مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری در این مراسم به سخن شهید مرتضی مطهری مبنی بر اینکه شهدا شمع تاریخ‌اند، می‌سوزند تا راه را نشان دهند، اشاره کرد و گفت: برترین راه در عالم، راه بندگی و معرفت الهی است که سرچشمه آن انبیاء و امامان و اوصیا هستند.
آیت الله میرباقری تصریح کرد: غفلت، رغبت، شهوت و شبهه، چهار مسیر حمله شیطان به انسان است

وی گفت: انبیای الهی، امانت الهی را در زمین به‌جامی‌گذارند و این امانت به اهلش می‌رسد که اهل بندگی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • یادواره ۵۸ شهید روحانی و طلبه در شاهرود
  • افزایش ۵۰ درصدی زکات در مهران
  • توسعه زیرساخت‌های مخابراتی، شرط تحقق شهر هوشمند
  • سیره و روش امام صادق(ع) تعامل با اهل سنت بود
  • اساس و توسعه هر کشور، توجه به آموزش و پرورش و تربیت نسل جوان است
  • مراقب همراه بانک‌های جعلی باشید
  • سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت جامعه اسلامی است
  • امام صادق(ع) آغازگر جهاد در عرصه فقه و تربیت جامعه اسلامی بود
  • امام صادق(ع) آغازگر جهاد فقه و نهضت علمی اسلامی است
  • ببینید | پاسخ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مورد ثروت افسانه‌ای