Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  همشهری آنلاین به نقل از فارس، «فؤاد حسین» وزیر امور خارجه عراق، امروز شنبه، به همراه «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک در بغداد مشارکت کرد.

به گزارش خبرگزاری «ناس نیوز»، وزیر امور خارجه عراق در این کنفرانس گفت:‌ «با ابوالغیط درباره اوضاع منطقه و روابط عراق با اتحادیه عرب و نتیجه سفرهای خارجی [مقامات] عراق با گفت‌وگو کردیم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فؤاد حسین ادامه داد: «من با ابوالغیط سفرهای نخست‌وزیر به برخی از کشورهای [حاشیه] خلیج [فارس] مورد بحث و بررسی قرار دادیم. ما با ابوالغیط درباره روابط عراق با ترکیه و ایران و اوضاع سوریه گفت‌وگو کردیم».

وزیر خارجه عراق در بخش دیگری از اظهاراتش گفت که در گفت‌وگو با ابوالغیط درباره اوضاع سوریه خاطر نشان شده است که اوضاع این کشور ثبات ندارد که این مسئله بر اوضاع عراق تأثیر منفی دارد.

فؤاد حسین همچنین اشاره کرد که دبیرکل اتحادیه عرب پس از دیدار با مقامات عراقی به اربیل سفر خواهد کرد.

در مقابل دبیرکل اتحادیه عرب گفت: «اتحادیه عرب از سران عراق طی چند ماه آینده میزبانی خواهد کرد. ما در آنچه در راستای تأمین منافع عراق است، تحت فرمان عراق هستیم».

منابع عراقی، ظهر امروز، از ورود دبیرکل اتحادیه عرب به بغداد و دیدار با مقامات وزارت خارجه این کشور خبر دادند.

این کنفرانس پس از سفر «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق به کشورهای امارات و عربستان سعودی برگزار شده است.
 

کد خبر 594133 برچسب‌ها ایران و عراق اتحادیه عرب

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ایران و عراق اتحادیه عرب دبیرکل اتحادیه عرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۹۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی

وزیر خارجه آمریکا دوشنبه و سه‌شنبه آینده به عربستان سعودی سفر و در مورد تلاش‌های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه رایزنی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن دوشنبه و سه شنبه آینده به عربستان سفر خواهد کرد تا در مورد تلاش های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه با مقامات سعودی گفت‌وگو کند.

در ادامه بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به عربستان بر اهمیت جلوگیری از گسترش درگیری و تلاش برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه تأکید خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد بلینکن در سفر خود به عربستان سعودی در نشست وزیران شورای همکاری خلیج فارس با هدف تقویت هماهنگی امنیت منطقه ای شرکت خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • دیدار مخفیانه دبیرکل ناتو و وزیر خارجه آلمان در رستوران تا پاسی از شب لو رفت+ تصاویر
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای وخامت اوضاع در منطقه است
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف شده
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه ای وخامت اوضاع در منطقه است
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین
  • دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین