Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، مسعود رضایی، مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی لرستان به مناسبت فرارسیدن ۲۱ فروردین مصادف با سالروز تاسیس بنیادمسکن انقلاب اسلامی به فرمان امام راحل گفت: بنیاد مسکن در مجموع فعالیت‌های مختلفی از جمله مقاوم سازی مسکن روستایی، اجرای طرح هادی، احداث و مقاوم سازی مسکن محرومان و صدور سند را بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان مقام دوم بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی را در سطح کشور دارد و با توجه به هدف گذاری انجام شده، مقاوم سازی واحد‌های مسکونی واقع در روستا را امسال به ۸۶ درصد افزایش می‌دهد.

رضایی افزود: در حال حاضر از ۱۵۳ هزار واحد مسکن روستایی ۱۱۶ هزار واحد بهسازی و مقاوم سازی شده است که این رقم تا پایان ۱۴۰۰ به ۱۲۲ هزار واحد می‌رسد.

او میانگین فعلی مقاوم سازی مسکن روستایی لرستان را ۸۱ درصد عنوان کرد و اظهار داشت: تخصیص سهم تسهیلات بودجه سال ۱۴۰۰ به استقبال و مشارکت مردم روستا در طرح مقاوم سازی بستگی دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: انتظار داریم مردم استان برای دریافت تسهیلات مقاوم‌سازی اقدام کنند تا واحد‌های فرسوده روستایی قبل از خسارت احتمالی بلایای طبیعی، بهسازی شود.

رضایی در ادامه یادآور شد: همچنین بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، یکهزار و ۹۸۰ روستا در لرستان وجود دارد که از این تعداد یک هزار و ۵۹ روستا بالای ۲۰ خانوار هستند و طرح هادی برای تمامی روستا‌ها تهیه شده است.

او اضافه کرد: ۵۵ درصد جمعیت روستایی لرستان از مزایای صدور سند واحد مسکونی به عنوان اقدام مشترک بنیاد مسکن و سازمان ثبت اسناد و املاک بهره‌مند شده‌اند.

او گفت: سال گذشته حدود ۲ هزار و ۵۰۰ جلد سند برای واحد‌های مسکن روستایی لرستان صادر شده و امسال نیز قرار است چهار هزار جلد دیگر صادر شود.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بنیاد مسکن لرستان مقاوم سازی مسکن مسکن انقلاب اسلامی مقاوم سازی مسکن روستایی لرستان مسکن روستایی بنیاد مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۹۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ریزی برای تامین تسهیلات بانکی ۱۲هزار واحد مسکن در ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، سعید هژبری عصر روز شنبه در نشست کمیته تخصصی نهضت ملی مسکن، بر تسریع در پرداخت اقساط تسهیلات پروژه‌ها توسط بانک‌ها تأکید کرد و گفت: تا پایان هفته قرارداد تسهیلات پروژه‌های ۴۸ واحدی امور عشایری ایوان، ۴۰ واحدی شهر دره‌شهر و ۷۲ واحدی شهر سرابله منعقد و پرداخت‌ها انجام شود.

وی افزود: در این جلسه برنامه‌ریزی برای تامین تسهیلات بانکی برای ۱۲ هزار و ۲۲۶ واحد در سطح استان انجام گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام خاطرنشان کرد: با توجه به تأمین زمین در شهرهای هلیلان، دره شهر، آبدانان و بدره، به اداره کل راه و شهرسازی تاکید شد که در خصوص تسریع در طراحی‌ها و واگذاری به کارگزار اقدام کند.

هژبری اضافه کرد: با توجه به پیشرفت فیزیکی مناسب تعدادی از پروژه‌های نهضت ملی مسکن و آمادگی واگذاری به مردم، ضروری است متقاضیان نسبت به پرداخت اقساط خود اقدام کنند تا در مهلت مقرر واحدها تکمیل و تحویل آنان شود.

کد خبر 6090489

دیگر خبرها

  • ساخت ۸۵۰۰ واحد مسکن در شهرستان‌های سراوان و گلشن
  • پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲ درصد رسید
  • تامین زمین برای ساخت هشت هزار و ۵۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان های سراوان و گلشن
  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی
  • روستایی که سهم لک‌لک‌ها شد
  • آماده سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن در رفسنجان
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند
  • برنامه‌ریزی برای تامین تسهیلات بانکی ۱۲هزار واحد مسکن در ایلام