Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@14:19:52 GMT

گام پنجم طرح شهید سلیمانی در لرستان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۹۵۷۷

گام پنجم طرح شهید سلیمانی در لرستان آغاز شد

به گزارش ایرنا دکتر مریم کوشکی روز شنبه به رسانه ها اعلام کرد: این طرح با رویکرد بیماریابی، رهگیری و واکسیناسیون عمومی به صورت رسمی به تمامی شبکه های بهداشت و درمان سراسر استان ابلاغ شد.

وی اظهار داشت: سازماندهی در خصوص تیم های بیماریابی، مراقبتی و درمانی در شبکه های بهداشت و درمان سراسر استان، پایش و نظارت ویژه مراکز غربالگری کرونا در سه نوبت در روز، تأمین داروهای مورد نیاز بیماران و توزیع در داروخانه های معین، تشدید نظارت بر اجرای شیوه نامه ها، برگزاری جلسه های برون بخشی در سطح استان و سایر شهرستانها و پایش طبق برنامه تدوین شده و دورکاری مهم ترین مواردی بود که در این جلسه تشریح و بررسی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی در این مرحله از طرح مانند چهار گام قبلی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بسیج مستضعفین به صورت مستقیم مشارکت دارند.
وی با بیان اینکه در گام پنجم طرح شهید سلیمانی برنامه واکسیناسیون عمومی اضافه شده است اظهار داشت: در اهداف اختصاصی طرح تکمیل واکسیناسیون حدود ۹۰ درصد اولویت های تعیین شده در فاز اول که سه ماه به طول می انجامد مد نظر است.
کوشکی گفت:رهگیری، رصد فعال و انجام تست مبتلایان و افراد در تماس نزدیک با استفاده از فن آوری های هوشمند حداقل به میزان ۸۰ درصد در ماه اول و ۹۰ درصد در ماه دوم به بعد، جداسازی ۲ هفته ای بیماران و موارد مشکوک شناسایی شده به میزان ۱۰۰ درصد، استمرار پوشش مراقبتی و حمایتی مادران به میزان ۱۰۰ درصد و افزایش پوشش سالمندان حداقل به میزان ۳۰ درصد  و همچنین رعایت پروتکل های بهداشتی حداقل به میزان ۸۰ درصد در ماه اول و ۹۰ درصد در ماه دوم از دیگر اهداف پیش بینی شده در این گام از طرح است.
 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت:در طرح واکسیناسیون عمومی فاز اول شامل کارکنان بخش بهداشت و درمان خط اول در تماس با بیماران، مراکز نگهداری سالمندان، جانبازان و معلولین، کارکنان تغسیل متوفیان کرونایی می باشد.
وی افزود:فاز دوم واکسیناسیون شامل افراد دارای بیماری زمینه ای بین ۱۶ تا ۶۴ سال و همچنین گروه سنی بالاتر از ۶۰ سال می باشد.
کوشکی گفت:فاز سوم واکسیناسیون نیز شامل ساکنین در زندان ها و مراکز تادیب، پرسنل پلیس، نظامیان و سربازان پادگان ها، گرمخانه ها، کمپ های معتادین و مهاجرین، پرسنل بانک ها، حمل و نقل عمومی، آموزش و پرورش، پرسنل تولید و توزیع مواد سوختی و خدمات شهری می باشند.

تاکنون ۸۵ هزار و۱۳۶ نفر در لرستان به کرونا مبتلا شدند.

برچسب‌ها ویروس کرونا لرستان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا لرستان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا لرستان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اخبار کنکور درصد در ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۹۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف شدن عملیات ساخت و ساز اردوگاه شهید چمران در سامان

امین سلیمانی معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: عملیات اجرایی اردوگاه ۵۰۰ نفری دانش‌آموزان نیز در استان اجرا می‌شود و ساخت این طرح یکی از پنج اردوگاهی است که امسال درکشور تصویب شده است.

وی افزود: سال تحصیلی گذشته، ۷۰۰ میلیارد ریال تجهیزات در مدارس استان توزیع و ۱۸ مرکز رفاهی و اقامتی استان در دولت سیزدهم تجهیز و بروزرسانی شد.

سلیمانی با اشاره به اینکه یکی از چالش‌های اصلی آموزش و پرورش تامین نیروی انسانی و معلم است، اضافه کرد: پارسال با بازنشسته شدن هزار و ۵۶۰ نفر از معلمان در استان با چالش مواجه بودیم که این چالش با برنامه‌ریزی دقیق مدیریت شد و مشکل جدی در استان وجود نداشت.

سلیمانی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱، در مجموع هزار و ۷۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان شدند، گفت: در سال‌گذشته نیز هزار و ۱۴۴ نفر از طریق آزمون ماده ۲۸ و دانشگاه فرهنگیان، جذب آموزش و پرورش استان شدند.

وی با اشاره به برگزاری آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش در سالجاری، بیان داشت: امسال هزار و ۵۵۸ نفر از طریق آزمون‌های ماده ۲۸ و دانشگاه فرهنگیان، جذب آموزش و پرورش استان خواهند شد.

بیشتر بخوانید

احداث خوابگاه دانش آموزی سامان تا پایان امسال

سلیمانی تصریح کرد: در دولت سیزدهم طرح رتبه‌بندی معلمان اجرایی شد و ۱۴ هزار و ۷۹۸ نفر از معلمان استان که واجد شرایط رتبه بندی بودند، مشمول این طرح قرار گرفتند.

وی به نقش و حضور معلمان در همه عرصه‌ها به خصوص انتخابات اشاره کرد و گفت: در طرح اسکان مسافران نوروزی و تابستانه در مدارس و همچنین انتخابات آموزش و پرورش نقش موثری داشته است.

سلیمانی افزود: ۷۰ درصد شعب اخذ رای در استان در مدارس مستقر بودند.

به گفته وی، در طرح اسکان مسافران تابستانه و نوروز نیز پارسال بیش از ۳۵ هزار نفر در مدارس اسکان داده شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • تماس منافقین برای تخلیه اطلاعاتی پرستار بیمارستان محل حضور شهید سلیمانی‌ | بشنوید
  • واکسیناسیون رایگان بیش از ۱۰ هزار راس دام در بافق
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • برگزاری اردوی مدرسه تربیتی شهید سلیمانی ویژه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در کرمان
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • ۱۳ درصد ایرانی‌ها به آسم مبتلا هستند/ آسم چگونه درمان می شود؟
  • لرستان؛ سیاهپوشِ اختر ششم
  • عادی شدن روند پرواز‌های فرودگاه بین المللی شهید سلیمانی اهواز
  • تعیین تکلیف شدن عملیات ساخت و ساز اردوگاه شهید چمران در سامان