Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر طرح سازمان جهانی مدیریت تولید و صادرات زعفران (OSEC)در این بازدید گفت: دفتر تعامل صنعت با دانشگاه بیش از یک دهه قبل تشکیل شده و در این یک دهه اعضای این دفتر در حوزه صادرات کشور بسیار موثر و مفید بوده‌اند.

احسان مصطفوی با بیان این که این دفتر، محل خلق ایده‌های نوین است افزود: ایده‌های بسیار خوبی از جمله سوغات ملی، طرح سازمان جهانی مدیریت تولید و صادرات زعفران و همچنین پالایشگاه زعفران نیز برخاسته از این مجموعه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یکی از بزرگترین ایده‌های این مجموعه، ایده راه‌اندازی سازمانی برای مدیریت تولید و صادرات جهانی زعفران تحت عنوان "اوسک" بود که خوشبختانه پس از طرح و ارائه آن مورد توجه بسیاری از مسوولان و فعالان اقتصادی قرار گرفت و در بهمن ماه سال گذشته با حضور رییس جمهوری رونمایی شد.

مدیر طرح اوسک گفت: عدم توجه به حوزه‌های بین المللی در محصولاتی مانند زیره، پسته، خاوریار، فرش، فیروزه و ابریشم موجب تضعیف مالکیت ایران در این محصولات شده است و برای جلوگیری از خروج مالکیت زعفران از دست ایران، تشکیل سازمان اوسک امری ضروری بود که در این راستا ایجاد سامانه اصالت سنجی زعفران توسط هوش مصنوعی، صیانت از پیاز زعفران، ثبت روز ملی و جهانی زعفران نیز از اقدامات در حال انجام است.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت: نخستین سفر استانی ما به استان خراسان رضوی صورت گرفته است که شاید به این خاطر بوده که مجلس یازدهم کمی خراسانی‌تر بوده است.

علیرضا منادی سفیدان افزود: پیشرفت و توسعه همه کشورها در قبال کیفیت قوانین آن است و  هرچه قانون باکیفیت‌تر باشد آموزش نیز با کیفیت‌تر خواهد بود از این رو در تلاش هستیم در کمیسیون آموزش، موضوع قوانین و نظارت بر این موارد را درست انجام دهیم.

رییس دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این بازدید گفت: دانشگاه ۷۲ ساله فردوسی مشهد یکی از افتخارات آموزش عالی کشور است و در بین سه دانشگاه جامع برتر کشور قرار دارد و بر اساس تمام رتبه‌بندی‌ها معمولا در سه رتبه نخست است.

دکتر محمد کافی افزود: استان خراسان رضوی سومین استان کشور از لحاظ تعداد دانشجو بعد از تهران و اصفهان است و ۲۷۰ هزار نفر دانشجو و پنج هزار عضو هیات علمی دارد و تقریبا توسعه متوازنی در آموزش عالی آن برقرار است و در اکثر شهرستان‌های این استان مراکز وابسته به وزارت بهداشت و علوم فعال است.

اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی از روز پنجشنبه هفته گذشته به خراسان رضوی سفر کرده‌اند که در این مدت با تولیت آستان قدس رضوی، مدیران دانشگاه فردوسی مشهد، مدیران و مسوولان آموزش و پرورش استان دیدار و از پارک علم و فناوری خراسان هم بازدید کرده اند.

برچسب‌ها محمد کافی مشهد آستان قدس رضوی مجلس یازدهم اصفهان گل زعفران اتحادیه زعفران و خشکبار کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمد کافی مشهد آستان قدس رضوی محمد کافی مشهد آستان قدس رضوی مجلس یازدهم اصفهان گل زعفران کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد اخبار کنکور کمیسیون آموزش فردوسی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۹۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی اضافه شود

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس درباره اعتبارات فرهنگی گفت: بر اساس شاخص‌های موجود، باید طی پنج سال حداقل ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی کشور اضافه شود.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، نایب‌ رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در مورد بودجه فرهنگی اظهار داشت: براساس تبصره ۹ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، یک درصد از کل اعتبارات شرکت‌های دولتی و بانک‌ها باید در حوزه فرهنگ و هنر و دین هزینه شود؛ پیش‌تر مشخص نبود که یک درصد از هزینه نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی که حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان یا ۲۵ همت است، کجا هزینه می‌شود؛ لذا این را در اختیار سازمان‌ها و نهاد‌های فرهنگی قرار دادیم و دیوان محاسبات را موظف به نظارت بر این دستگاه‌ها کردیم.

وی افزود: بر اساس شاخص‌های موجود، باید طی پنج سال حداقل ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی کشور اضافه شود. این افزایش اعتبار ممکن است بودجه فرهنگی را به شاخص سه درصد و حتی بیشتر، از بودجه عمومی کشور برساند.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: همه مشکلات، ناشی از کمبود بودجه نیست، بلکه در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی، موازی‌کاری‌ها، سازمان‌ها و نهاد‌ها دچار مشکل هستیم. هزینه‌کرد برخی دستگاه‌های فرهنگی، خصوصاً در شاخص‌های فرهنگی خارج از کشور که هزینه‌های بسیار زیادی در پی دارد، تأثیرات مثبتی ندارد و حتماً باید یک سازماندهی مجدد در برخی از دستگاه‌های فرهنگی صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر جلوی موازی‌کاری گرفته شود و هرکس در زمینه خاص خودش کار کند، قطعاً می‌توانیم یک بخش مهمی از اسراف‌های هزینه‌کرد بودجه را مدیریت کنیم.

دیگر خبرها

  • رفع مشکل بیکاری در لرستان نیازمند اعتبار و سرمایه‌گذاری است
  • نجات جان ۶ بیمار با اهدای اعضای بیمار ۴۴ ساله مشهدی
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌ بخش جان ۶ بیمار
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌بخش جان ۶ بیمار
  • آموزش روز اول، طرز تهیه مرغ خوشمزه با کشمش و زرشک
  • حمایت مالی از حضور ۱۲ واحد تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • باید ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی اضافه شود
  • شیراز قهرمان مسابقات والیبال اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد منطقه یک کشور