Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، در بیانیه مجمع کانون‌های فرهنگی و تبلیغی استان مازندران و دارالقرآن کریم استان مازندران برای برگزاری مراسمات ماه مبارک رمضان آمده است: این روزها شاهد سیر صعودی مبتلایان و جانباختگان ویروس کرونا هستیم. آمارهایی که به دلایل مختلف از جمله سفرهای نوروزی و عدم رعایت نکات بهداشتی سیر صعودی به خود گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: تصمیمات خلق الساعه و دستورالعمل‌های متناقض ستاد ملی کرونا و نهادهای مربوطه موجبات نگرانی را فراهم کرده بود چرا که در مراسم گذشته نیز بارها در میان نهادهای مربوطه ناهماهنگی به وجود آمد و تصمیمات برگزاری مراسم مذهبی و دینی به صورت لحظه‌ای و ساعتی تغییر کرد.

لازم به ذکر است هیئتی‌ها و جامعه مذهبی از ابتدای شیوع ویروس کرونا نشان دادند که در رعایت اصول بهداشتی و تمکین از پروتکل‌ها و ابلاغیه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا اهل مراعات‌اند و تأکید وزیر بهداشت بر رعایت حداکثری هیئت‌های مذهبی در ماه محرم سال گذشته نیز تأییدی بر این مطلب است اما چرا مسئولان ستاد ملی کرونا با این وجود، دوباره بیشترین سخت‌گیری را درباره برپایی مراسم‌های مذهبی و تجمعات مناسبتی دارند و در مواجهه با مراسمات مذهبی سختگیرانه‌ترین ابلاغیه‌ها را صادر می‌کنند و نسبت به دیگر فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ورزشی منفعل‌اند که حتی مجوز فعالیت نیز در این شرایط برایشان صادر می‌کنند.

ستاد کرونا و دولت باید در تصمیم‌گیری‌ها از نظرت متخصصان و کارشناسان مسائل دینی استفاده کنند و با مشورت آن‌ها از فرصت ویژه رمضان بهره‌مند شوند تا شاهد نشاط دینی در جامعه باشیم چراکه جامعه امروز بیش از هرزمانی نیازمند تقویت ارتباط با خدا و بهره بردن از مناسک دینی است بنابراین امیدواریم فرصت رمضان با بی‌تدبیری از بین نرود.

دارالقرآن کریم مازندران نیز با صدور بیانیه‌ای خواستار برپایی آئین‌های ماه رمضان را رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مساجد و اماکن مذهبی شدند.
 

کد خبر 5185766

منبع: مهر

کلیدواژه: تبلیغات اسلامی مازندران ماه رمضان ۱۴۰۰ سازمان دارالقرآن الکریم ویروس کرونا شیوع کرونا کرمانشاه آمار کرونا بوشهر انتخابات شورای شهر و روستا ستاد ملی مقابله با کرونا گرگان محدودیت های کرونایی انتخابات 1400 اردبیل ماه مبارك رمضان هفته هنر انقلاب اسلامی وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۰۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد

ایسنا/اردبیل مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: مساجد می توانند نقش مهمی در بحث عدالت فرهنگی و گسترش برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات داشته باشند.

مصطفی آمون، ۱۱ اردیبهشت در جلسه کارگروه تخصصی غنی سازی اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی مناسب برای نوجوانان و جوانان در ایام تابستان، اظهار کرد: جریان سازی، پشتیبانی و نظام مند کردن فعالیت های تابستانی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل در این کارگروه مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: برنامه ریزی خلاقانه و طرح ایده های جدید برای اوقات فراغت موجب بهره مندی هر چه بیشتر نوجوانان و جوانان از برنامه های تابستانی خواهد شد.

وی اظهار کرد: مساجد می توانند نقش مهمی در بحث عدالت فرهنگی و گسترش برنامه های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات داشته باشند.

آمون خاطرنشان کرد: فضای معنوی مساجد می تواند تاثیر عمیقی در گسترش برنامه های فرهنگی و تربیتی در بین جوانان و نوجوانان داشته باشد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان به شبکه عظیم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیز اشاره کرد و افزود: امروز بیش از ۶۵۰ کانون فرهنگی هنری در سطح استان اردبیل می‌توانند به عنوان پاتوق فرهنگی و تربیتی نوجوانان و جوانان نقش مهمی در اجرای برنامه های تابستانی و غنی سازی اوقات فراغت آنها داشته باشند.

آمون، توسعه تعاملات و بهره مندی از ظرفیت های دستگاه های فرهنگی و اجرایی برای هر چه باشکوه تر برگزار شدن طرح «مسجد، کانون نشاط» را بسیار مهم دانست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جانبازانِ «نون‌ خ» و سرگذشت تلخ یک بازیگر
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!