Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه مدیریت دقیقی لازم است که زندگی روستایی روستا نشینان را به‌هم نزنیم، گفت: طرح هادی روستاها ما باید جلوتر از نیاز روستا بوده و برای آینده روستا پیش‌بینی‌های لازم صورت گیرد.

به‌گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام در دیدار با رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به‌مناسبت سالروز تاسیس این بنیاد، با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان فرصتی است که انسان به خودش بپردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» تصریح کرد: ما معمولاً از هدفی که برای آن آفریده شده‌ایم غافل می‌شویم و به‌دنبال زندگی دنیوی هستیم، برای ادامه‌ حیات پرداختن به مادیات و جسم مهم است اما همه این‌ها مقدمه‌ای برای بُعد معنوی و روحی انسان است که انسان به‌عنوان خلیفةالله در جایگاه رفیع خودش قرار بگیرد.

 

وی افزود: دنیا مانند یک اردو و سفر یک روزه است، وقتی‌که انسان چشم از جهان می‌بندد متوجه می‌شود که اشتباهی بزرگ مرتکب شده‌است، در روایت داریم که مردم خوابند وقتی‌که مردند بیدار می‌شوند، ما معمولا هم ظاهر دنیا را می‌بینیم ولی به اینکه برای چه به دنیا آمده‌ایم و چه کار کنیم که به هدف نهایی برسیم را فراموش می کنیم، دنیا، خوراک و پوشاک  و ظواهر دنیا مقدمه است که این جسم بانشاط بوده و ناتوان  و ضعیف نشود تا بندگی خدا انجام دهیم.

 

امام جمعه ایلام ابراز کرد: ماه مبارک رمضان تلنگری است که انسان وارد مهمانی خدا شود، مهمانی خداوند مانند مهمانی دنیایی نیست، خداوند متعال می‌خواهد روح و بعد انسانی ما را تقویت کند، ماه مبارک رمضان کلاس ریاضت و خودسازی است که انسان بتواند در ۱۱ ماه دیگر سال خود را تقویت  و ۱۱ ماه گذشته را جبران کند و باید تلاش کنیم بتوانیم ما خودمان را برای ورود به ماه مبارک رمضان، قلب خود را پاک کنیم، به فکر دردمندان و مستمندان باشیم و ارتباط با خدا را بیشتر کنیم.

 

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد:  ماه مبارک رمضان  ماه برکت است، یکی از آثار و برکات ماه مبارک رمضان این است که اگر انسان آیه‌ای از قرآن کریم بخواند به‌اندازه‌ی قرائت تمام قرآن است، هرچه رنگ خدایی در کارهای ما بیشتر باشد، عملکرد ما ماندگارتر، ارزشمندتر و تأثیرگذارتر خواهد شد.

 

وی در ادامه با اشاره به ۲۱ فروردین سالروز تاسیس بنیاد مسکن به فرمان حضرت امام راحل، تصریح کرد: خدمت در این نهاد توفیق الهی است، نهادی که مسابقه در خدمت‌گزاری به محرومان در این نهاد وجود دارد، خوشبختانه حرکت خوبی در بنیاد مسکن در سیل و زلزله، اسکان محرومان و طرح‌های هادی در روستاها، سامان‌دهی خیابان‌ها و جاده‌های مناطق روستایی انجام‌شده است.

 

امام جمعه ایلام بیان کرد: توجه به روستاها، یکی از عوامل اصلی است که رغبت مردم برای بازگشت به روستا و ماندن در روستا را فراهم می‌کند و هم‌اکنون امکانات لازم در روستاها ایجاد شده‌ و روستاهای متروکه پرجمعیت می‌شود، اما با توجه به اقبال مردم برای بازگشت به روستاها، قیمت زمین در روستاها افزایش‌یافته است، عمران و آبادانی برای روستاها خوب است اما برای خود روستانشینان نیز مشکلاتی ایجاد کرده‌اس و باید تلاش کنیم که به‌عنوان یک تهدید برای روستانشینان ایجاد نشود.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه مدیریت دقیقی لازم است  که زندگی روستایی روستا نشینان را به‌هم نزنیم، گفت:  بخشی از اقتصاد جامعه ما در روستاها تامین می‌شود و بسیاری از روستانشینان خودکفاء هستند و محصولات مورد نیاز خود را تامین می‌کنند و  این امر، مصرف سرانه کشور را کاهش می‌دهد، با  ساخت‌وساز خانه‌ در روستاها نباید این فرصت را از مردم روستا نشین بگیریم و افزایش قیمت زمین روستاها باید مهار شود.

 

وی افزود: با توجه به این‌که روستاها در جاهایی قرار گرفته‌اند که متصل به انفال و زمین‌های منابع طبیعی است باید مراقبت جدی صورت گیرد که با حضور کسانی که از خارج روستا می‌خواهند در روستاها حضور یابند، برای اسکان مردم بومی روستا که اسکان و اشتغال آن‌ها در روستاست مشکلی ایجاد نشود، لازمه اسکان در روستا زندگی روستایی است، بخش عمده‌ای از نیازهایی که در جامعه وجود دارد در روستاها تامین می شود و با حضور افراد غیربومی نباید فرصت و عرصه با روستانشینان تنگ شود.

 

امام جمعه ایلام  گفت: اگر مالیات بر خانه‌های خالی اعمال شود به طور قطع برای برخی افراد سودجو به‌صرفه نیست که خانه‌ اضافی بسازد و خروجی این امر، سرمایه‌گذاری در مسکن و کاهش قیمت مسکن و موجب اشتغال‌زایی می‌شود، بر این اساس روستانشینان در روستاها به کشاورزی می‌پردازند و موجب ایجاد اشتغال روستانشینان و مسکن‌دار شدن روستانشینان می‌شود.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه طرح هادی روستاها ما باید جلوتر از نیاز روستا بوده و برای آینده روستا پیش‌بینی‌های لازم صورت گیرد، تصریح کرد: اسکان در روستا باید مدیریت شود و  مانع ویلاسازی در روستاها شد، ویلاسازی موجب تنگ شدن عرصه بر روستانشینان می‌شود و  حرکت معکوس روستانشینان به سمت شهرنشینی می شود.

 

وی با بیان اینکه در اجرای طرح هادی روستاها، ایجاد خانه‌های عالم پیش‌بینی شود، ابراز کرد: در طرح هادی روستایی، احداث مسجد، فضای مذهبی، پایگاه مقاومت بسیج و خانه عالم مد نظر قرار گیرد و در کنار این فضای مذهبی باید جایی برای درآمدزایی مسجد نیز فراهم شود و این طرح  قابل اجرا است که می توان با کار کارشناسی، به‌عنوان یک الگو به کشور هم ارائه کرد.

 

امام جمعه ایلام در پایان با بیان اینکه خدمت در بنیاد مسکن ارزشمند است، خاطرنشان کرد: جامعه ما نیاز به امیدبخشی دارد، دشمن در حال بمباران منفی بر اذهان عمومی جامعه است و فراهم کردن مسکن برای روستائیان و نیازمندان امید بخش است و می تواند زندگی روستاییان به ویژه در مناطق محروم را متحول کند و زحمات بنیاد مسکن در این مناطق قابل‌تقدیر است.

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: مدیریت ساخت و ساز توسعه فضای مذهبی طرح هادی روستایی حجت الاسلام کریمی تبار امام جمعه ایلام ماه مبارک رمضان زندگی روستایی بنیاد مسکن طرح هادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۰۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل شورا‌های جوان‌سازی در روستا‌های فارس

حامد رستمی رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب در حوزه اجرای سیاست‌های افزایش جمعیت را حکیمانه و راهگشا دانست و گفت: تحکیم بنیان خانواده و فرزندآوری از پیش نیاز‌های توسعه پایدار است.

او بیان کرد: اجرای سیاست‌های افزایش جمعیت در روستا‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و دولت تمامی توان خود را در این زمینه به کار می‌گیرد.

رستمی افزود: شورای جوان‌سازی در روستا‌ها به صورت هدفمند به فعالیت می‌پردازد و استاندار مردمی فارس تاکید ویژه‌ای بر اجرای موثر آن دارد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس اظهار کرد: فرهنگ‌سازی در راستای تشکیل خانواده و فرزندآوری به همراه تحکیم بنیان خانواده از راهکار‌های عملیاتی در راستای اجرای سیاست‌های جمعیتی هستند.

رستمی از ظرفیت‌های روستایی به عنوان موتور محرک تولید یاد کرد و افزود: روستا‌های استان پهناور فارس پرچمدار تولید در ایران اسلامی هستند و تحقق شعار سال با هم‌افزایی روستانشینان ممکن خواهد بود.

او اظهاری امیدواری کرد: اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در روستا‌ها به مهاجرت معکوس منجر شده و با ارتقای کیفیت زندگی روستانشینان شاهد افزایش جمعیت روستایی و بالندگی کشور در عرصه تولید باشیم.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس یادآور شد: تشکیل شورای جوان‌سازی در روستا‌ها با مدیریت دهیاری، اعضا فرمانده پایگاه‌های مقاومت، خانه‌های بهداشت و معتمدین محلی صورت می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • زمین‌های بی‌آب و علف البرز هم از شر ویلاسازی مصون نیست!
  • عمران وآبادانی روستاهای استان در قالب طرح هادی
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • اجرای طرح هادی و پروژه‌های عمرانی در روستا‌های سروآباد
  • ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های هادی در ناغان
  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها 
  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها
  • تشکیل شورا‌های جوان‌سازی در روستا‌های فارس