Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، پیام مساعدی کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که امروز در برخی ساعات بر سرعت وزش باد‌های جنوبی در سواحل شمالی و مرکزی استان افزوده شده که در پی آن دریا در این نواحی مواج و متلاطم خواهد بود.

او عنوان کرد: انتظار می‌رود از فردا با کاهش سرعت باد از تلاطم دریا در نیمه شمالی خلیج فارس کاسته و به تدریج آرام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر افزود: امروز با افزایش پوشش ابر، احتمال وقوع بارش خفیف و پراکنده باران و گاهی رعدوبرق نیز در برخی از نقاط بیش‌تر بر روی دریا و بخش‌هایی از نواحی شمال و مرکز استان دور از انتظار نیست.

مساعدی ادامه داد: برای ساعات آینده آسمان استان قسمتی تا نیمه ابری همراه با غبار محلی، در برخی نقاط نیمه شمالی استان و خلیج فارس گاهی تمام ابری همراه با وزش باد و احتمال بارش خفیف و پراکنده باران و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

او تاکید کرد: جهت وزش باد بیش‌تر جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ کیلومتر در ساعت، در برخی ساعات امروز در سواحل شمالی و مرکزی گاهی تا ۴۲ و در فراساحل گاهی تا ۵۸ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: ارتفاع موج در سواحل جنوبی ۳۰ تا ۹۰ سانتی‌متر، در سواحل شمالی و مرکزی ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ و فراساحل ۹۰ تا ۱۵۰ سانتی‌متر و از صبح فردا به تدریج ۳۰ تا ۹۰ سانتی‌متر خواهد بود.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار هواشناسی بارش باران تلاطم دریا خلیج فارس ارتفاع موج استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۰۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناپایداری‌های جوی در بوشهر افزایش می‌یابد

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با توجه به بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، سامانه بارشی که در چند روز گذشته در استان فعال بود، به‌تدریج در حال خروج از استان است، اما همچنان در ساعت‌هایی از امروز بعد از ظهر رشد ابر در ارتفاعات و مناطق شرقی استان و بارش پراکنده باران در این مناطق دور از انتظار نیست.

طلیعه محمدی از ورود سامانه بارشی جدیدی به استان در اواسط هفته خبر داد و افزود: برای روز دوشنبه و سه‌شنبه، افزایش ناپایداری‌ها در مناطق شمالی و مرکزی استان و بارش پراکنده باران، گاهی رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی جهت وزش باد را تا ظهر فردا متغیر، بیشتر شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۸ تا ۳۰، گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا را ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش‌بینی کرد.

به گفته این کارشناس هواشناسی استان بوشهر، فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۵:۳۰ دقیقه بامداد، جزر اول ساعت ۱۱:۲۰، مد دوم ساعت ۱۷:۰۵ و جزر دوم ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه خواهد بود.

دیگر خبرها

  • فعالیت سامانه بارشی در استان بوشهر/ دریا متلاطم است
  • میانگین بارش در خراسان شمالی ۸۲ درصد افزایش پیدا کرده است
  • پیش بینی رگبار پراکنده باران در یزد
  • سامانه جدید بارشی در استان بوشهر فعال می‌شود
  • هواشناسی اصفهان فردا دوشنبه ۱۷ اردیبهشت؛ بارش پراکنده باران
  • پیش بینی وزش باد نسبتا شدید در استان زنجان
  • ناپایداری‌های جوی در بوشهر افزایش می‌یابد
  • هشدار زرد هواشناسی برای لرستان/ بارش رگباری در راه است
  • آسمان مناطق شمالی و مرکزی استان بوشهر بارانی می شود
  • خبر خوب هواشناسی؛ بارش‌های بهاری نیمی از کم‌بارشی‌های کشور را جبران کرد + جزئیات