Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@03:26:59 GMT

درب مساجد نباید با سوء تدبیر بسته شود

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۴۱۱۲۱

درب مساجد نباید با سوء تدبیر بسته شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی عصر شنبه در جلسه ستاد شئون فرهنگی ویژه مناسبت‌های مذهبی، با بیان اینکه مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری، تصمیم‌های ستاد ملی مقابله با کرونا فصل الخطاب برای همه نهادهای اجرایی کشور است، اظهار کرد: با توجه به دغدغه و پیگیری‌های مکرر آیت‌الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران مبنی بر باز بودن مساجد و اماکن مذهبی در طول سال به ویژه ایام ماه مبارک رمضان و سایر مناسبت‌های مذهبی، طی نامه‌ای تمامی هیأت‌های امنا سراسر استان مکلف شدن درب مساجد و اماکن مذهبی را باز و اذان نمازهای یومیه را در رأس اوقات شرعی پخش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با انتقاد از کارشکنی برخی از مسئولین در حوزه مساجد و امامزادگان بیان کرد: به طور نمونه بعضی از شهرستان‌ها در مناطقی از مازندران بعضی فرمانداران برای باز بودن درب اماکن مذهبی و امامزادگان کم لطفی دارند و تاکید می‌کنند به خاطر کرونا درب امامزادگان باید بسته باشد اما در ایام عید شاهد حضور بسیاری از مسافران در بسیاری از مناطق استان بودیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه بیشتر برنامه‌های مذهبی و فرهنگی امامزادگان شاخص استان در فضای باز و با رعایت کامل شیوه نامه‌های پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود، افزود: بیشتر امامزادگان فضای باز دارند و برنامه‌ها را در فضای باز برگزار می‌کنند؛ تعدادی از امامزاده‌ها امام جماعت دائم دارند و این امامزاده‌ها تنها مکان معنوی برخی محلات هستند و نمی‌شود درب امامزادگان را به صورت کامل بست.

حیدری‌جناسمی به سفر حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه به شهرستان آمل و بازدید از فعالیت‌های خادمین امامزادگان استان در بحث تولید و توزیع اقلام بهداشتی اشاره کرد و گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا ۱۲ امامزاده در سطح استان مازندران به صورت رایگان تولید و توزیع ماسک به صورت شبانه روزی را داشتند که با ضدعفونی محوطه و نقاط مختلف شهر باکمک نیروهای خدوم بسیج و هیأت‌های امنا به مقابله با ویروس کرونا پرداختند.

وی بیان کرد: از زمان شیوع کرونا تاکنون بسیجیان و مذهبی‌ها با تهیه و تولید و توزیع اقلام بهداشتی و تغسیل و تدفین اموات کرونایی، تهیه و توزیع کمک‌های مومنانه و همچنین توزیع غذای گرم در کنار کادر درمان و مردم بودند و هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران عنوان کرد: به فرموده مقام معظ‌م رهبری بسته بودن درب مساجد خواست دشمنان انقلاب اسلامی است و نباید اجازه دهیم با برخی سو تدبیرها این خواست دشمن محقق شود.

کد خبر 5185868

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری اداره کل اوقاف مازندران ابراهیم حیدری مسجد ویروس کرونا شیوع کرونا آمار کرونا کرمانشاه بوشهر انتخابات شورای شهر و روستا ستاد ملی مقابله با کرونا گرگان محدودیت های کرونایی انتخابات 1400 اردبیل ماه مبارك رمضان هفته هنر انقلاب اسلامی وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۱۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع صد بسته بهداشتی بین دانش آموزان روستای ویدوجا

به گزارش خبرگزاری  صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ بخشدار بخش برزک گفت: این بسته‌ها شامل مسواک و خمیر دندان، ماسک و لوازم بهداشتی است که یک شرکت تولیدی تهیه و بین دانش آموزان توزیع کرده است.


نادعلی هدف از توزیع این بسته‌های بهداشتی را ارتقاء و توسعه سطح سلامت جسمی و بهداشتی دانش آموزان پسر ودختر مدارس به‌منظور پیشگیری از بروز بیماری‌های خاص دوران بلوغ، و افزایش سطح انگیزشی دانش آموزان به حفظ سلامت وتوجه به رعایت مراقبت‌های بهداشتی و درمانی بیان کرد.


ویدوجا روستایی در نزدیکی شهر برزک و در ۵۵ کیلومتری غرب کاشان است.

دیگر خبرها

  • تاکنون ۱۰۰ هزار جلد مصحف شریف در طرح ملی نورباران جمع آوری شده است
  • جزئیات دریافت و توزیع قرآن و ادعیه در طرح ملی نورباران
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن
  • لزوم تدبیر جدی برای پرداخت مطالبات پزشکان خانواده
  • توزیع صد بسته بهداشتی بین دانش آموزان روستای ویدوجا
  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  • توزیع یک هزار بسته گوشت قربانی در بین خانواده‌های نیازمند قزوین