Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: چرا امروز آقای روحانی فقط از عراق نام برد و هیچ اشاره ای به پروازهای ترکیه و انگلیس و مخالفت خودش با لغو پروازهای ترکیه نکرد؟!

به گزارش مشرق، در واکنش به سخنان صبح امروز حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص علل وقوع موج چهارم بیماری کرونا اظهار داشت: جای تعجب بسیار است که آقای روحانی به همه عوامل واقعی و غیرواقعی در بروز این موج بیماری کرونا اشاره کرد، جز سوءمدیریت ستاد ملی کرونا.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آقای روحانی نخستین عامل بروز موج چهارم کرونا را ورود کرونای انگلیسی از کشور عراق و استان خوزستان دانسته، در حالی که بارها به ایشان توصیه شد وقتی روزی ۳۰ پرواز از خوزستان به نقاط مختلف کشور انجام می‌شود، این پروازها را لغو کنند، اما کاری نکردند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد:‌ علاوه بر این، چرا آقای روحانی فقط از کشور عراق نام برد!؟ چرا از پروازهای ترکیه و کشورهای اروپایی مانند انگلیس اسم نبرد!؟ چرا هیچ اشاره‌ای به نامه اخیر وزیر بهداشت برای لغو پروازهای ترکیه و مخالفت خودش با این درخواست نکرد!؟ ۲.۵ ماه قبل به ایشان نامه نوشتم و هشدار دادم که تمام پروازهای کشورهای اروپایی را که کرونای انگلیسی در آنها شایع است، لغو کنید؛ کدامیک را لغو کردند!؟

شهریاری همچنین با اشاره به سخنان روحانی در خصوص تأثیر دید و بازدیدها و سفرهای نوروزی و نیز تجمع‌های قبل از عید در بروز موج چهارم بیماری کرونا تصریح کرد: باید از آقای روحانی پرسید چه کسی مسئول نظارت بر اجرای پروتکل‌هاست؟ استانداری‌ها و نیروهای انتظامی زیرمجموعه وزارت کشور هستند که باید بر سفرها نظارت می‌کردند و در رابطه با سفرها هم، بارها و بارها وزیر بهداشت و بقیه گفتند که سفرها کنسل شود، اما آقای روحانی در روز هفتم فروردین ماه گفت که پیک کرونا تمام شده است! پس حرف‌های امروز ایشان دیگر برای چیست!؟

وی در پایان با اشاره به ارسال نامه اخیر این کمیسیون به رئیس قوه قضاییه برای برخورد قضایی با قصور و تقصیر رئیس جمهور به عنوان رئیس ستاد ملی مبارزه با کرونا، افزود: رونوشتی از این نامه به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نیز ارائه شده تا این کمیسیون نیز در چارچوب وظایف قانونی‌اش موضوع را پیگیری کند؛ علاوه بر این، به زودی گزارش مفصلی از سوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس براساس تبصره یک ماده ۴۵ آیین‌نامه داخلی مجلس تهیه می‌کنیم و تحویل هیأت رئیسه می‌دهیم تا برای اعمال ماده ۲۳۴ و ارسال گزارش تخلف رئیس جمهور به قوه قضاییه، اقدام شود و قطعاً این موضوع را با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا حسن روحانی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیروهای انتظامی ستاد ملی مبارزه با کرونا پروازهای ترکیه آقای روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۱۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ حزب لیبرال دموکرات انگلیس در گزارشی اعلام کرد بیمارانی که دچار سکته قلبی در انگلیس می‌شوند باید بیش از ۲۴ ساعت معطل بمانند تا آمبولانس اورژانس سر برسد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از لندن، براساس گزارشی که حزب لیبرال دموکرات‌ها امروز منتشر کرد، پارسال در انگلیس، اهداف خدمات آمبولانس، در همه سازمان‌های بهداشت و درمان این کشور، محقق نشد. براساس این گزارش، هدف وزارت بهداشت و درمان انگلیس این است که در موارد حاد، از جمله سکته‌های مغزی یا قلبی، آمبولانس‌ها در مدت ۱۸ دقیقه سر بالین بیمار برسند که تقریب در همه مناطق، پارسال چنین نشد.
در گزارش حزب لیبرال دموکرات‌های انگلیس آمده است مثلا در دو مورد در مناطق وارینگتون (Warrington) و استافوردشایر (Staffordshire) افرادی که خونریزی داشتند، بیش از ۲۵ ساعت منتظر آمبولانس ماندند.
ایندیپندنت نوشت جولیان هارتلی (Julian Hartley)، میدر عامل تامین خدمات در سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس می‌گوید با توجه به کمبود نیروی انسانی، کاهش امکانات، همراه با افزایش درخواست ها، دولت انگلیس باید فورا بودجه بهداشت و درمان را افزایش دهد. وی افزوده در حالی که تقاضا برای خدمات بهداشتی و درمانی هیچ گاه تا این اندازه فراوان نبوده است، مدیران بیمارستان‌ها و آمبولانس‌ها تلاش می‌کنند تا تاخیر‌ها را کم کنند.
به نوشته روزنامه ایندیپندنت، ماه گذشته یک شرکت خصوصی که اخیرا در منطقه شرق انگلیس فعالیت می‌کند، برای اعزام آمبولانس، از هر بیمار ۹۹ پوند می‌گیرد. این روزنامه نوشت پارسال ۳۴ هزار بیمار در درون آمبولانس‌ها در بیرون از بیمارستان‌های انگلیس منتظر ماندند تا در اورژانس بیمارستان‌ها پذیرش شوند و آسیب دیدند.
بر اساس گزارش ماه پیش سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس، هفت میلیون بیمار در این کشور در فهرست انتظار آغاز درمان در بیمارستان‌های دولتی انگلیس اند.

دیگر خبرها

  • وزارت بهداشت: زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رویم
  • گزارش وزارت بهداشت از سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان
  • راهیابی نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • دارو باز هم داد مجلس را درآورد؛ دارویار پس از ۲ سال به کجا رسید؟
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی کمبود دارو در کشور
  • متن گزارش کمیسیون بهداشت درباره دلایل کمبود و گرانی دارو