Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@00:18:49 GMT

ویروس کرونا تا چه سالی بر تقاضای نفت تأثیر می‌گذارد؟

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۴۱۸۸۰

ویروس کرونا تا چه سالی بر تقاضای نفت تأثیر می‌گذارد؟

روسیه انتظار دارد که تأثیر ویروس کرونا بر تقاضای نفت تا سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴ میلادی ادامه یابد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، پیش‌نویس سندی دولتی از روسیه روز پنجشنبه (۱۹ فروردین‌ماه) نشان داد که این کشور انتظار دارد که آثار ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا در مصرف جهانی نفت و فرآورده‌های نفتی تا سال‌های ۲۰۲۳-۲۰۲۴ ادامه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این سند همچنین عنوان شده است که کربن‌زدایی در اقتصادهای پیشرو جهان تهدیدی بالقوه برای صنعت نفت روسیه به شمار می‌آید که منبع اصلی درآمد بودجه مسکو است.

تولید جهانی نفت و سوخت‌های مایع در سال ۲۰۲۰ کاهش یافت و به ۹۴ میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه در روز رسید، زیرا همه‌گیری ویروس کرونا سبب قرنطینه کشورها، توقف ۸۰ درصد از ترافیک هوایی و یک‌چهارم ترافیک جاده‌ای در اوج خود و کاهش مصرف سوخت شد. این رقم در سال ۲۰۱۹، ۱۰۰ میلیون و ۶۱۰ هزار بشکه در روز بود.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت با توجه به سناریوی اصلی خود انتظار دارد که تقاضای نفت در سال جاری میلادی، ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد.الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه نیز رشدی مشابه را پیش‌بینی کرده است.

این پیش‌نویس - که به‌طور خلاصه تحولات صنعت نفت تا سال ۲۰۳۵ را ارائه می‌دهد- همچنین نشان داد که ممکن است روسیه سهم بازار جهانی نفت را به دلیل محدودیت عرضه و صادرات نفت از دست بدهد.

بر اساس این گزارش احتمال دارد که قیمت جهانی نفت تا سال ۲۰۲۵ در محدوده ۵۰ تا ۷۵ دلار برای هر بشکه باشد، این در حالی است که قیمت نفت در نیمه دوم سال ۲۰۲۰، ۵۰ تا ۶۰ دلار برای هر بشکه بود و بعید است به کمتر از ۵۰ دلار برای هر بشکه برسد.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا الکساندر نوآک رویترز روسیه نفت ویروس کرونا ویروس کرونا جهانی نفت تا سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۱۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به توافقات انجام شده بین آذربایجان و جمهوری ارمنستان احترام می‌گذارد

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امورخارجه در خصوص توافق اخیر جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مورد برخی مسائل مورد اختلاف مرزی اظهار داشت: ما به توافقات انجام شده بین جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان در نشست کمیسیون تحدید حدود بین دو کشور احترام می گذاریم.

 کنعانی افزود: استمرار تلاش های دو کشور برای حل و فصل مسائل مرزی با توسل به روش‌های مسالمت آمیز در چارچوب احترام متقابل دو کشور به حاکمیت و تمامیت ارضی یکدیگر لازمه استقرار صلح و ثبات پایدار در قفقاز جنوبی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد
  • محکومیت تکرار تقاضای غیرقانونی قضات آرژانتینی درباره اتباع کشورمان
  • تقاضای مرگ خودخواسته زن ۲۸ ساله هلندی
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد 
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • بودجه روسیه برمبنای نفت ۶۵ دلاری تنظیم می‌شود
  • تا کمتر از دو ماه دیگر، غزه تمام مراحل قحطی را پشت سر می‌گذارد
  • «سال گربه» و سالی برای بهرام افشاری
  • ایران به توافقات انجام شده بین آذربایجان و جمهوری ارمنستان احترام می‌گذارد