Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@07:41:56 GMT

هنر سلاح برنده برای پاسداری از ارزش های انقلاب اسلامی است

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۴۳۵۴۱

هنر سلاح برنده برای پاسداری از ارزش های انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم در دیدار با هنرمندان استان به مناسبت گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی اظهار کرد: «هنر دمیدن روح تعهد در کالبد انسان‌هاست» تعریف زلالی از هنر است که تمام زوایای این حقیقت عمیق و گسترده در جامعه را شامل می شود.

وی با بیان اینکه هنر به معنای ادراک زندگی است، افزود: هنر در واقع انتقال عواطف و احساسات هنرمند به مخاطبان است؛ هنرمندان زبردست قادر هستند عواطف و تجربیات خود را به واسطه هنر به صورت آشکار ارائه دهند تا متفکران ، با استفاده از این آثار اندیشه آفرینی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه اظهار کرد: هنر در جامعه ما، پس از انقلاب اسلامی، تجلّی یافته از ایمان، اعتقاد و آگاهی ملّتی است که هنر را چونان سلاحی بُرنده در پایداری و پاسداری از آرمان هایشان پذیرفته اند. هنرمندان، با خلق آثار بدیع، آنچه را که افراد عادی از درک آن عاجز بوده‌اند، برای همگان، قابل فهم می کنند.

وی در ادامه افزود: هیچ اندیشه ای بی هنر ماندگار نیست متفکران می اندیشند و هنرمندان آن اندیشه را می سازند.هنرمندان متعهد، با شناخت جایگاه والای خویش و به پشتوانه معارف غنی اسلامی، می توانند هنر را تواناترین و زیباترین وسیله هدایت ملت ها، به سوی عدالت خواهی و آزادی و خداجویی برگزینند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: اثر هنری، باید در چشمه حقیقت غوطه خورده و به مقتضیات زندگی پاسخ گوید تا مورد توجه و عنایت مردم شود. اثری که صادق است و تلخ و شیرین زندگی را با مردم در میان می گذارد، صمیمانه می تواند با آنان ارتباط برقرار کند و زمینه های رشد و هدایت آنان را پا بر جا نماید. 

وی با بیان اینکه باید تلاش بیشتری در حوزه فرهنگ و هنر صورت گیرد، تصریح کرد: امروز یکی از علل موفقیت جامعه اسلامی، توجه ویژه به مسائل فرهنگی و هنری است.

در ادامه دو کتاب «مجتبی نام همه مردان ماست» و «فیلم مستند شکل گرای غیرکلامی» از تولیدات حوزه هنری آذربایجان‌شرقی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان‌شرقی و همچنین جمعی از هنرمندان استان افتتاح شد.

مجموعه داستان «مجتبی نام همه مردان ماست» متشکل از ۱۰ داستان کوتاه با موضوع انقلاب اسلامی است که توسط نویسندگان استان و مرتبط با دفتر آفرینش های ادبی حوزه هنری تولید شده است.

نویسندگانی همچون مجید راستی، اکبر رضاپور، جعفرپوررضوی، مولود علیزاد فاضل، وحید آقاکرمی و ... در تدوین این کتاب نقش آفرینی کردند.

این مجموعه داستان در ۱۰۰ صفحه قطع رقعی توسط وحید آقاکرمی گردآوری و ویراستاری شده است.
همچنین کتاب «فیلم مستند شکل گرای غیرکلامی» توسط سعادتعلی سعیدپور تهیه و تدوین شده است.

انتهای پیام/60006

منبع: فارس

کلیدواژه: انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خبرگزاری فارس فارس تبریز مجید راستی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۳۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینفوگرافیک/ تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح اتمی

رهبر معظم انقلاب همواره مخالف تولید و به‌کارگیری سلاح هسته‌ای به عنوان یک سلاح کشتار جمعی بوده‌اند و مروری بر بیانات ایشان در سال‌های مختلف بیانگر این مهم است که در دکترین دفاعی- امنیتی جمهوری اسلامی ایران چنین رویکردی وجود ندارد.

به گزارش ایسنا،  اینفوگرافی طراحی شده توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی نشان‌دهندهٔ تمام "نه"های رهبر انقلاب به سلاح اتمی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معرفی چهره هنر انقلاب اسلامی در خوزستان
  • آیین بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در شاهرود برگزار شد
  • آیین گرامی‌داشت روز هنر انقلاب اسلامی در استان سمنان
  • سپاه عهده‌دار پاسداری از انقلاب و دستاوردهای انقلاب اسلامی است
  • اینفوگرافیک/ تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح اتمی
  • چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی خوزستان انتخاب می‌شود
  • برگزاری «هفته هنر انقلاب» مایه دلگرمی هنرمندان است/یک پیشنهاد مهم
  • مظلومیت غزه با روایت نشان داده می‌شود
  • جزئیات اولین دوره جایزه داستان و بازآفرینی تشریح شد
  • جزئیات جایزه ملی داستان و بازآفرینی اعلام شد/ معرفی اصفهان به عنوان پایگاه روایتگری ادبی