Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس در نامه‌ای به معاون امور مجلس رئیس جمهور خواستار ارسال لایحه اصلاحی به قید فوریت از قانون «حمایت قضایی و بیمه‌ای از ماموران یگان محیط زیست و جنگل بانی» در بکارگیری سلاح توسط محیط بانان شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛سمیه رفیعی نمانیده مردم تهران و رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به حسینعلی امیری معاون امور مجلس رییس جمهور خواستار ارسال لایحه اصلاحی  به قید فوریت از  قانون «حمایت قضایی و بیمه‌ای از ماموران یگان محیط زیست و جنگل بانی» در بکارگیری سلاح  توسط محیط بانان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  با احترام و عرض تبریک فرارسیدن سال نو همانطور که استحضار دارید متاسفانه احیرا دو نفر از محیط بانان عزیز اداره کل محیط زیست استان زنجان در جریان صیانت از محیط زیست و عرصه های طبیعی از سوی شکارچیان غیرمجاز و متجاوزین به عرصه های طبیعی مورد حمله وحشیانه افراد ناشناس قرار گرفته و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، البته این اولین و آخرین بار نیست که شکارچیان غیرمجاز و متجاوزان به عرصه های طبیعی اقدام به شلیک و حمله به سوی محیط بانان عزیز می‌نمایند و در گذشته نیز موارد زیادی از این دست اقدامات وحشیانه و حملات به این عزیزان صورت گرفته که منجر به شهادت، نقص عضو و یا وارد آمدن آسیب‌های جدی روحی به این عزیران و خانواده‌های آنان گردیده است.   علی رغم تصویب قانون حمایت قضایی و بیمه ای از ماموران یگان حفاظت محیط زیست و جنگل بانی، همچنان موارد مفص و حلاهای قانونی در حمایت قصابی محیط بانان و جنگل بانان در انجام وظایف محوله در مقابله با متخلفین متجاوز محیط زیست و منابع طبیعی بویژه در بکارگیری سلاح برای برخورد با متخلفین مسلح و دفاع از جان خود مشاهده می گردد.   این نقایص و خلاهای قانونی موجب تضعیف توان مقابله محیط بانان و جنگل بانان در برخورد با متخلفین مسلح گردیده است. از طرف دیگر این وضعیت نابسامان موجب تشدید جسارت متخلفین شرور و مسلح در تجاوز به منابع طبیعی و محیط زیست و حمله مسلحانه به محیط بانان و جنگل بانان گردیده است.   لذا خواهشمند است مقرر فرمایید لایحه اصلاح قانون مذکور با الویت پوشش و لحاظ تمامی مواد قانونی و مفاد قانون بکارگیری سلاح توسط نیروهای مسلح در موارد ضروری (مصوب ۱۳۷۳/۱۰/۱۸) برای محیط بانان و جنگل بانان به قید قوریت و در کوتاه ترین زمان ممکن تهیه و جهت بررسی و طی تشریفات قانونی لازم به مجلس شورای اسلامی ارائه گردد.       انتهای پیام/ی

منبع: دانا

کلیدواژه: محیط بانان و جنگل بانان بکارگیری سلاح محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۳۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان + عکس

به گزارش همشهری آنلاین، پلنگ ایرانی پس از انقراض ببر مازندران و شیر ایرانی، بزرگترین گربه‌سان کشور به شمار می‌رود. کمبود طعمه در اثر شکار غیر مجاز و بی رویه، تخریب زیستگاه طبیعی پلنگ به دلیل توسعه فعالیت‌های انسانی، کشته شدن پلنگ‌ها به دست افراد محلی و شکارچیان متخلف باعث شده است که این گربه‌سان ایرانی به سمت انقراض برود.

«پلنگ در هر کجا به دام‌ها خسارت بزند از طریق صندوق توسعه محیط زیست خسارت آن پرداخت می‌شود.» این گفته کامبیز محسن سلطانی رئیس اداره محیط زیست نوشهر به خبرنگار فارس بود.

در نتیجه تقابل پلنگ با انسان و آسیب‌پذیری این گونه کمیاب در سال‌های اخیر به شدت افزایش یافته است.

کمبود طعمه‌های پلنگ در اثر شکار بی‌رویه و تخریب عرصه‌های طبیعی از عوامل مهم کاهش جمعیت و افزایش حمله پلنگ به دام‌های اهلی و تقابل این گونه با انسان بوده است.

«در بخش گسترده‌ای از محدوده پراکنش پلنگ، به‌ویژه در منطقه زاگرس با کمبود طعمه و به‌تبع آن تعارض بین پلنگ و دام‌های اهلی و دامداران روبه‌رو هستیم.» این گفته حسن اکبری معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست می‌گوید.

کد خبر 847559 منبع: فارس برچسب‌ها حیوانات - حیات وحش خبر مهم پاکستان حیوانات - یوزپلنگ آسیایی

دیگر خبرها

  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • سخنگوی دولت: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید حجاب نیست
  • بهادری جهرمی: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید برای ساماندهی حجاب نیست
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان (+عکس)
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • برخورد قضایی با کشاورزانی که بقایای محصولات را می‌سوزانند
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند