Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@18:32:55 GMT

بسته حمایتی ویژه اصناف

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۴۴۰۲۲

بسته حمایتی ویژه اصناف

ایسنا/گیلان جانشین ستاد مدیریت و مقابله با کرونا گیلان گفت: برای اصناف هم بسته‌های حمایتی لازم در نظر گرفته می‌شود؛ در ستاد ملی مقابله و مدیریت کرونا تصویب شد اصنافی که تسهیلات کرونایی دریافت کردند بازپرداخت آن تا شهریورماه تمدید شود.  

محمود قاسم‌نژاد در خصوص آخرین مصوبات ستاد استانی کرونا، اظهار کرد: شامگاه گذشته در ستاد استانی کرونا تشدید محدودیت‌های 10 روزه کرونا ویژه اصناف در شهرهای قرمز و نارنجی تصویب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین ستاد مدیریت و مقابله با کرونا گیلان گفت: همچنین ادارات ما در شهرهای قرمز و نارنجی با تعداد کارکنان مشخص شده، خدمات خود را ارائه کنند، بخشنامه آن نیز به ادارات ابلاغ شد.

قاسم‌نژاد افزود: تردد خودروهای بلاک غیربومی در شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است و در صورت تردد مشمول اعمال قانون جریمه یک میلیون تومانی در شهرهای قرمز و جریمه 500 هزار تومانی در شهرهای نارنجی می‌شوند؛ تردد از شهرهای آبی و زرد به شهرهای قرمز و نارنجی هم ممنوع است.

وی در خصوص حمایت از اصناف در مدت 10 روز محدودیت کرونایی، خاطرنشان کرد: برای اصناف هم بسته‌های حمایتی لازم در نظر گرفته می‌شود؛ در ستاد ملی مقابله و مدیریت کرونا تصویب شد اصنافی که تسهیلات کرونایی دریافت کردند بازپرداخت آن تا شهریورماه تمدید شود.  

جانشین ستاد مدیریت و مقابله با کرونا گیلان در گفت و گو با شبکه باران ادامه داد: بسته‌های حمایتی معیشتی برای خانوارهایی که قبلا هر ماه بسته حمایتی دریافت می‌کردند، در آغاز ماه مبارک رمضان یک بسته حمایتی اضافه‌تر دریافت می‌کنند.

قاسم‌نژاد با تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و عدم حضور در اجتماعات، بیان کرد: ادارات صمت، اتاق‌های اصناف، فرمانداران در شهرستان‌ها به شدت دنبال این هستند که دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی انجام گیرد. لذا با توجه به افزایش کرونا از مردم درخواست می‌شود که حتما ماسک بزنند و مرتب دست‌های خود را ضدعفونی کرده یا با آب و صابون بشویند.

وی اضافه کرد: اصنافی که در این مدت 10 روز محدودیت کرونایی تخلف کنند، واحد صنفی آنها به مدت 15 روز پلمب می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی همه باهم علیه کرونا اصناف محدودیت کرونایی شهرهای قرمز و نارنجی شهرهای قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۴۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازماندهی بیش از ۴۰۰ تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با سیل در یزد

ملک زاده مدیرکل مدیریت بحران استان یزد گفت: در ده شهرستان استان یزد بارش‌های رگباری و بهاری را شاهد بوده ایم که عمده بارش‌ها در ارتفاعات مرکز استان و شهرستان بهاباد رخ داده است. 

وی ادامه داد: بارش‌ها و ورود رواناب در شش محور یزد-طبس، یزد –دربید، یزد- خضرآباد، اردکان –هامانه، بهاباد-بنستان، ببروئیه –ده جمال موجب شد تا برای حفظ ایمنی شهروندان مسدودی مسیر اعلام شود تا رواناب‌ها فروکش کنند. 

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد با اشاره به اینکه در دو سال گذشته تغییر اقلیم وبارش‌های فرا نرمال را در استان یزد داشته ایم، افزود: در سال ۱۴۰۱ نیزاین بارش‌ها و سیلابی شدن مسیر بالغ بر شش هزار میلیارد تومان به زیرساخت‌های کشاورزی، مسکونی و راه‌ها خسارت وارد کرد.

ملک زاده ادامه داد: در سالجاری نیز براساس آموزش‌ها و تدابیر لازم آمادگی دستگاه‌ها را داشته ا یم که با هماهنگی و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی خسارت‌ها بسیار کمتر شده وتاکنون نیز بیشترین بارش‌ها مربوط به تفت با ۵۹ میلیمتر و رودخانه فصلی این شهرستان با دبی ۷۰ متر برثانیه حجم عبور رواناب داشت و این حجم عبور آب پدیده شگفتی است که به خوبی مدیریت شد. 

وی افزود: دوهزار سازه آبی -خاکی برای حفاظت ایمنی شهر‌ها و بخشی برای تقویت قنوات و آبرسانی ایجاد شده است والبته در برخی محور‌ها شاهد واژگونی خودرو‌ها بوده ایم که با امدادرسانی سریع، خوشبختانه مشکل خاصی در این زمینه نداشته ایم. 

مدیرکل مدیریت بحران با اشاره به تداوم فعالیت این سامانه تا فردا گفت: بیش از ۴۹۰ تیم امدادی و خدماتی در دستگاه‌های مختلف سازماندهی شده اند که گروه‌های جهادی نیز هم در کنار این تیم‌ها در حال آماده باش و خدمت رسانی به همشهریان هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • نماینده ویژه رئیس‌ جمهور : نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • اجتماع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاه از اجرای «طرح نور» برگزار شد
  • کاظمی قمی: نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • اقدامات شهرهای موفق برای تحقق مفهوم زباله‌صفر
  • سازماندهی بیش از ۴۰۰ تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با سیل در یزد
  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است
  • مدارس یزد چهارشنبه غیرحضوری شد
  • تصویب کمک ۹۵ میلیارد دلاری برای اوکراین و اسرائیل در سنا