Web Analytics Made Easy - Statcounter

درگیری‌های خشونت بار انتخاباتی در ایالت بنگال غربی هند دست کم ۹ کشته و زخمی برجای گذاشت.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو به نقل از الجزیره، در تیراندازی نیروهای امنیتی هند به سوی گروهی از رأی دهندگان در ایالت بنگال غربی دست کم پنج تن کشته شدند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از یک مأمور بلندپایه پلیس هند اعلام کرد که روز شنبه در یک حوزه رأی‌گیری در بخش «کوچ بهار» نیروهای امنیتی در مواجهه با گروهی از رأی دهندگان شروع به تیراندازی کردند که در این تیراندازی، چهار تن کشته و چهار تن دیگر زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مأمور پلیس جزئیات بیشتری در مورد علت وقوع این درگیریها ارائه نکرد.

در یک حادثه جداگانه، مردان مسلح ناشناس در یک حوزه رأی‌گیری دیگر در همان بخش، به سوی رأی دهندگان تیراندازی کردند که در پی آن، یک تن کشته شد. نیروهای پلیس در حال انجام تحقیقات پیرامون این حادثه هستند.

گفتنی است که انتخابات محلی در بنگال غربی، چهارمین ایالت پرجمعیت هند با ۹۰ میلیون نفر جمعیت، در هشت مرحله در حال برگزاری است. این در حالی است که انتخابات در چهار ایالت هند و یک منطقه مشترک المنافع اواخر ماه مارس آغاز شد و ظرف یک ماه گسترش یافت. نتایج انتخابات قرار است دوم ماه مه اعلام شود.

گفته می‌شود ترتیبات امنیتی سختگیرانه ای برای برگزاری این انتخابات اتخاذ شد و حدود ۸۰ هزار نیروی امنیتی در ۱۶ هزار حوزه رأی‌گیری در سرتاسر ایالت بنگال غربی مستقر شدند.

در این انتخابات حزب حاکم در این ایالت به نام «کنگره ترینامول» با حزب «بهاراتیا جاناتا» به رهبری نارندرا مودی، نخست وزیر هند رقابت می‌کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ایالت بنگال هند نیروهای امنیتی انتخابات ایالت بنگال غربی تن کشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۴۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتل مادر با ضربه‌های هولناک دمبل و دستگیری عامل تیراندازی در فرحزاد تهران

به نقل از پلیس تهران بزرگ، سردار علی ولیپور گودرزی روز شنبه در این خصوص اظهار کرد: چندی قبل ماموران کلانتری ۱۰۲ پاسداران از طریق تماس تلفنی با اداره دهم پلیس آگاهی از قتل زن میانسالی در منزل مسکونی اش خبر دادند.

وی با بیان اینکه با گزارش این خبر تحقیقات آغاز و کارآگاهان راهی محل شدند، افزود: تیم جنایی با ورود به خانه موردنظر با جسد زن میانسال در حالی که با ضربات جسم سخت به قتل رسیده بود مواجه شدند.

رییس پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد: همسایه‌ها که متوجه صدای درگیری در خانه زن میانسال شده بودند به کارآگاهان گفتند این مادر و پسر با هم زندگی می‌کردند وقتی صدای درگیری شنیدیم به اینجا آمدیم، اما با جسد زن میانسال رو به‌رو شدیم.

وی عنوان کرد: باتوجه به سالم بودن در ورودی و صدای مشاجره پسر جوان با مادرش قبل از جنایت، احتمال دست داشتن او در قتل مطرح شد و از این رو کارآگاهان خیلی زود پسر جوان را در یکی از خیابان‌های شرق تهران شناسایی و وی را در یک عملیات دستگیر کردند.

سردار گودرزی گفت: متهم که حالت روحی و روانی مناسبی نداشت مدعی شد، روز حادثه مادرم اعتراض کرد که چرا خانه را بهم ریختی و سر این موضوع باهم دعوایمان شد؛ عصبانی شدم و با وزنه بدنسازی او را زدم که ناگهان متوجه شدم نفس نمی‌کشد.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ اضافه کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی متهم برای سیر مراحل قانونی به زندان منتقل شد.

از سوی دیگر رییس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران از دستگیری یک از اوباش تهران که اقدام به تیراندازی در درگیری منطقه فرحزاد کرده بود، خبر داد.

سرهنگ سعید راستی در این خصوص اظهار کرد: ماموران پایگاه یکم سازمان اطلاعات پلیس تهران سه روز گذشته خبری را درخصوص درگیری اراذل و اوباش در محله فرحزاد که با سلاح گرم اقدام به تیر اندازی کرده بود، دریافت و پیگیری موضوع را در دستور کار خود به صورت ویژه قرار دادند.

وی با بیان اینکه تحقیقات اولیه نشان از این داشت که درگیری در بین چند نفر اراذل و اوباش رخ داده است و متهم برای قدرت نمایی اقدام به تیر اندازی کرده است، افزود: با شناسایی مخفیگاه متهم، ماموران پس از هماهنگی‌های قضائی متهم را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

راستی یادآور شد: متهم پس از تکمیل تحقیقات اولیه برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

رییس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران گفت: پلیس در مسیر تحقق این مهم با قاطعیت و جدیت کامل با ارازل و اوباش و افرادی که قصد بر هم زدن نظم و امنیت عمومی و آسایش و امنیت شهروندان را داشته باشند برخورد جدی خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • عامل تیراندازی در منطقه فرحزاد تهران دستگیر شد
  • قتل مادر با ضربه‌های هولناک دمبل و دستگیری عامل تیراندازی در فرحزاد تهران
  • دستگیری عامل تیراندازی در فرحزاد
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • ۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
  • سازمان ملل: نگران چرخه خطرناک و در حال افزایش خشونت در خاورمیانه هستیم
  • سازمان ملل: نگران چرخه خطرناک و در حال افزایش خشونت در خاورمیانه  هستیم
  • وضعیت یک دانشگاه در ایالت تگزاس؛ درگیری دانشجویان با گارد اسب‌سوار! | فیلم
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • درگیری دوباره در اردوگاه تروریست‌های سوری