Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مدیر کل بنیاد مسکن استان همدان با اشاره به اینکه تاکنون افزون بر ۱۱۰ هزار واحد موفق به گرفتن پایان کار از نظام فنی روستایی و دهیاری شده اند، گفت: شاخص بهسازی و نوسازی مسکن در روستا‌های کشور ۴۸ درصد است در صورتی که این شاخص در استان به ۶۶ درصد رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن ظفری با اشاره به اینکه بر اساس سرشماری نفوس مسکن سال ۱۳۹۵ بیش از ۱۶۵ هزار واحد مسکن روستایی در سطح روستا وجود دارد که در این واحد‌ها بیش از ۱۹۹ هزار خانوار زندکی می‌کنند، افزود: با عنایت به تایید و تصویب طرح ویژه مسکن روستایی از سال ۱۳۸۴ مبنی بر بهسازی و نوسازی سالانه دویست هزارواحد مسکن روستایی در سطح روستا‌های کشور با استفاده از تسهیلات یارانه‌ای و آورده متقاضیان با یاری خداوند تاکنون از ابتدای شروع این برنامه بیش از ۱۴۸ هزار سهمیه به استان اختصاص پیدا کرده است.

ظفری ادامه داد: بر اساس این سهیمه بالغ بر ۱۴۰ هزار متقاضی شناسایی، تشکیل پرونده، معرفی به دفاتر نظام فنی روستایی و بانک‌های عامل انجام شده است. بیش از ۱۲۲ هزار متقاضی موفق به عقد قرارداد و شروع به ساخت واحد مسکونی در سطح روستا‌های استان کرده اند و از این تعداد واحد با رعایت مقررات ملی ساختمان بالغ بر ۱۱۰ هزار واحد موفق به گرفتن پایان کار از نظام فنی روستایی و دهیاری شده اند.

وی افزود: شاخص بهسازی و نوسازی مسکن در روستا‌های کشور ۴۸ درصد است در صورتی که این شاخص در استان به ۶۶ درصد رسیده است و قابل تامل اینکه بر اساس برنامه ریزی و هدف گذاری‌های ملی تا افق ۱۴۰۴ باید به شاخص ۷۰ درصد نوسازی و بهسازی مسکن روستایی در سطح کشور برسیم و بواسطه تلاش مضاعف و همت والای همه دست اندر کاران این برنامه در سطح استان قبل از افق مد نظر طرح محقق خواهد شد و فاصله زیادی تا کسب این جایگاه باقی نمانده است.

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بنیاد مسکن مسکن روستایی مسکن روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۵۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحد‌های مسکن روستایی ویلایی با ظرفیت‌های مردمی ساخته می‌شوند

مجید جودی معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه در حال حاضر روند ساخت پروژه‌های مسکن روستایی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رو به رشد است گفت: هم اکنون شاهد آن هستیم که تمامی پروژه‌های مسکن روستایی توسط روستاییان و با استفاده از ظرفیت های مردمی ساخته می شود.

او یادآور شد: ساخت مسکن روستایی نمونه بارز استفاده از ظرفیت‌های مردمی و اعتماد به این بخش است که باید تمامی بخش ها به آن توجه کنند.

جودی توضیح داد: دولت باید به استفاده از ظرفیت‌های مردمی در این زمینه توجه کنند و در سایر پروژه‌های نهضت ملی مسکن از ظرفیت‌های مردمی و بخش خصوصی استفاده کند.

وی اظهار کرد: در صورتی که تسهیلات مسکن روستایی به موقع از سوی بانک‌ها پرداخت شود روند به کارگیری ظرفیت های مردمی هم بیشتر خواهد شد. 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • واحد‌های مسکن روستایی ویلایی با ظرفیت‌های مردمی ساخته می‌شوند
  • ارائه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • تامین زمین مورد نیاز برای طرح نهضت ملی مسکن
  • اجرای ۱۸ پروژه شاخص بافت تاریخی قم در سال گذشته
  • مقاوم سازی پنج هزار واحد آذربایجان‌غربی به برنامه بنیاد مسکن اضافه شد
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • حفظ اصالت و هویت روستاهای هدف گردشگری در قوچان
  • ۴۰۰ روستایی در چناران تسهیلات ساخت مسکن دریافت کردند
  • ۷۰ درصد از بافت تاریخی بوشهر بهسازی و نوسازی شد