Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@01:21:48 GMT

رنگ کرونا در کوهبنان قرمز است

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۴۵۹۰۶

رنگ کرونا در کوهبنان قرمز است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حسین سالاری، فرماندار شهرستان کوهبنان گفت: از روز چهار شنبه ۱۸ فروردین ماه بر اساس رنگ‌بندی جدید، شهرستان کوهبنان به جمع شهر‌های قرمز و پر خطر کشور پیوست.

او افزود: با توجه به جاذبه‌های گردشگری کوهبنان و مهاجرت جمع کثیری از مردم شهرستان در دهه‌های گذشته به سایر نقاط کشور در ایام نوروز، کوهبنان شاهد حضور جمع کثیری از مسافران و میهمانان نوروزی از شهر‌های تهران، کرج، قزوین، مشهد، قم، یزد، کرمان، گرگان، اصفهان و غیره بود که بعضا با رعایت نکردن مسائل بهداشتی و عادی انگاری، وضعیت شهرستان را از آبی به قرمز سوق دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سالاری بیان کرد: تمام تلاش ما در آستانه‌ عید نوروز بر افزایش نظارت‌های بهداشتی در صفوف مختلف، جلوگیری از تجمعات، تاکید به همگان در استفاده از ماسک و پرهیز ازدورهمی‌های خانوادگی و غیره بود.

او تاکید کرد: با توجه به توصیه‌ها و تذکرات ستاد کرونای شهرستان متاسفانه در ایام عید نوروز شاهد افزایش مراسم عقد و عروسی در تالار و منازل شخصی، دورهمی‌های خانوادگی، بی توجهی به رعایت مسائل بهداشتی از طرف برخی مسافران و دیگران در شهرستان بودیم که همین امر، باعث گسترش و انتقال ویروس، افزایش تعداد مبتلایان به کرونا، افرایش تعداد مراجعین سرپایی به بیمارستان کوهبنان و در نهایت افزایش چشمگیر بستری و قرنطینه خانگی و همچنین قرمز شدن رنگ کرونایی شهرستان شد.

فرماندار کوهبنان بیان داشت: برای مهار موج جدید بیماری و خروج از وضعیت قرمز نیاز به همکاری همگانی است که  مردم بایستی در کنار خدمات کادر درمانی، فاصله گذاری اجتماعی و مسائل بهداشتی را به جد رعایت و از برگزاری نشست‌ها و دور همی‌های خانوادگی پرهیز کنند.

او افزود: با توجه به تغییر وضعیت شهرستان از آبی به قرمز، کلیه واحد‌های صنفی کوهبنان به جز گروه یک مجاز به فعالیت نیستند و با متخلفان بدون هیچ گونه اغماضی طبق قانون برخورد خواهد شد.

فرماندار کوهبنان تصریح کرد: تا زمان تغییر رنگ شهرستان، کلیه فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و آموزشی در شهرستان ممنوع خواهد بود و خودرو‌های پلاک شخصی غیربومی نمی‌توانند به شهرستان وارد شوند که در صورت توجه نکردن یک میلیون تومان جریمه خواهند شد.

او افزود: اعمال محدویت‌ها و استمرار آن، بستگی به اعلام رنگ بندی  از سوی وزارت بهداشت و درمان دارد که امید است با همکاری مردم، شاهد کاهش آمار مبتلایان و تغییر رنگ‌کرونایی شهرستان کوهبنان باشیم.

انتهای پیام/ م 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وضعیت قرمز کرونا ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۵۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست وزیر کشور از بانوان کم توجه در حوزه حجاب | ویدئو

دریافت 14 MB

به گزارش همشهری آنلاین، وحیدی گفت: غالب افراد با تذکر حجاب خود را رعایت می‌کنند، از همین جا از همه بانوان محترمی که احیانا ممکن است توجه نداشته باشند به این که این یک امر قانونی و مهم است در زندگی اجتماعی، آن را برابر چارچوب های قانونی رعایت کنند.

صحبت های وحیدی را در ویدئو ببینید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کد خبر 846968 برچسب‌ها احمد وحیدی وزارت کشور خبر ویژه زنان - حجاب زنان

دیگر خبرها

  • وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد رعایت شود
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • ریشه کنی مالاریا در ایران دچار اختلال شد
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • افتتاح نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در کوهبنان
  • درخواست وزیر کشور از بانوان کم توجه در حوزه حجاب | ویدئو
  • ایمنی لیفتراک چیست و چه نکاتی را باید رعایت کرد؟
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران