Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-05-07@04:01:35 GMT

لزوم تغییرات اساسی و بنیادین در بحث صدور مجوزها

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۴۶۱۵۲

لزوم تغییرات اساسی و بنیادین در بحث صدور مجوزها

به گزارش «نماینده» محمدجواد عسکری نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی نامگذاری سال‌ها از سوی مقام معظم رهبری را بسیار دقیق و متناسب با وضعیت کشور دانست و گفت: واقعیت این است که  رهبر معظم انقلاب اسلامی با نامگذاری  امسال  به نام تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی‌ها به موضوعات مهم و راهبردی برای اقتصاد کشور و آینده نظام اشاره نمودند که متاسفانه در بحبوبه مسایل روزمره ممکن است این موارد مورد غفلت مسئولان اجرایی قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: تمام مسئولان، اجزای دولت و حاکمیت باید اهتمام و تلاش در خوری برای تحقق شعار سال داشته باشند و  تکلیف دستگاه ها مشخص و وظایف آنها و محدوده شعار در سطح کلان و ملی تبیین شود. همچنین  سیستم و سامانه سنجش کار آمدی باید وجود داشته باشد تا تحقق هدف نامگذاری سال را بررسی کند.

وی افزود: با رونق و جهش تولید فضای کار و تلاش و تشریک مساعی برای رسیدن به توسعه همه جانبه کشور که یک آرمان ملی است افزایش می‌یابد واین امر به نشاط و پویایی ملی و اقتصادی  منجر شده و مردم احساس فضیلت و سربلندی می‌کنند.

عسکری گفت: حمایت از تولید یک بحث نظری صرف نیست بلکه شاکله اعتقادی و ملی دارد و باید به همه عواملی که به لحاظ ساختاری و کارکردی مانعی برای تولید ملی و جهش اقتصادی که تضمین کننده صلاح و رستگاری کشور است توجه جدی شود و مجلس شورای اسلامی و کمسیون‌های تخصصی وظیفه دارند در کنار نظارت بر حسن انجام وظایف و ماموریت های محوله توسط دستگاه های اجرایی، به بازنگری در قوانین برای روز آمد و کارآمد کردن قوانین بپردازد و در این زمینه از هیچ کوششی فرو گذار نکنند.

نایب رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، ادامه داد: ایجاد انگیزه برای قشر خدوم کارگران و کارکنان دستگاه. های اجرایی که موتور محرک تولید و جهش آن هستند نیز در جای خود با اهمیت است و دولت باید به این مهم توجه ویژه داشته باشد و این وضعیت آزار دهنده و مخل تولید را اصلاح کند چرا که متاسفانه در این چند سال شاهد هستیم نرخ تورم از نرخ افزایش حقوقها بالاتر بوده.

این نماینده مردم در مجلس، اضافه کرد: دولت باید از بودجه به عنوان  ابزار خود برای هدایت و تشویق سرمایه گذاران به سرمایه گذاری بیشتر استفاده نموده و ریسک بلندمدت سرمایه گذاری را کاهش دهد و تغییرات اساسی و بنیادین در بحث صدور مجوزها  به عمل آورد و به نام‌گذاری امسال  به‌مثابه نقشه راه اقتصادکشور نگاه کند و به  ارزیابی وضعیت موجود بپردازد و موانع و مشکلات پیش‌روی اقتصاد ایران و نحوه مواجهه علمی و منطقی با آنها را ارزیابی و برای حل آنها اقدام کند.

عسکری در پایان، افزود: کشور دارای ظرفیت های بالقوه متعددی در بخش های کشاورزی، صنعتی، گردشگری و موقعیت جغرافیایی و سوق الجیشی است که اگر به مواجهه درست و احصای علمی آنها پرداخته شود و از روش های علمی و نوین استفاده شود قادر خواهیم بود به شاخص های توسعه مطلوبی دست پیدا کنیم و به پشتوانه نیروی انسانی متخصص، خلاق و جوان شاهد پیشرفت و توسعه کشور باشیم.

منبع: نماینده

کلیدواژه: تولید مجوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۶۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی 

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوب گفت: با برنامه‌ریزی و اقدام‌های شاخص در سال ۱۴۰۲، دوره تعمیرات اساسی در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه کاهش یافت و بیش از ۴ میلیارد مترمکعب گاز به تولید این مجموعه افزوده شد.

به گزارش شانا، احمد باهوش در این باره توضیح داد: با کاهش دوره تعمیرات اساسی از معادل ۱۵ روز توقف کامل مجتمع به حدود ۹ روز در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، که همسو با برداشت حداکثری از مخزن مشترک پارس جنوبی انجام شد، بیش از ۴ میلیارد مترمکعب به خوراک مجتمع و تولید گاز افزوده شد.

وی افزود: تولید و تزریق گاز شیرین سراسر پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی به خطوط سراسری در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال پیش از آن، بیش از ۳ درصد افزایش تولید داشت که این موضوع با انجام اقدام‌های نوآورانه، استفاده ۹۰ درصدی از کالاهای ایرانی و تلاش و مجاهدت کارکنان و متخصصان ثبت شد.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی بیان کرد: تولید گوگرد مرغوب دانه‌بندی‌شده پارسال در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه بیش از ۶۴۰ هزار تن بود که این مقدار، افزایش ۱۰ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ داشت. 

به گزارش شانا، پارسال بیش از ۲۲۵ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی از سکوهای سرچاهی میدان مشترک پارس جنوبی دریافت شد که با استفاده از توان، دانش و نوآوری کارگران و متخصصان خط مقدم جبهه اقتصادی، بیش از ۱۹۶ میلیارد و ۱۰۹ میلیون مترمکعب در مجتمع پارس جنوبی شیرین‌سازی و به خطوط سراسری تزریق شد.

دیگر خبرها

  • غیربومی بودن مدیران یکی از اساسی ترین مشکلات البرز است
  • تولید گاز باید افزایش پیدا کند/ لزوم بهینه سازی مصرف
  • راهکار رفع ناترازی سوخت، اصلاح زیرساخت‌ها به‌منظور مصرف بهینه است/ لزوم حمایت از احداث صنایع پالایشی کوچک
  • تصویب اولویت‌های اساسی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گیلان
  • با چند کلیک مجوز بگیرید | چگونه در کمترین زمان پروانه کسب بگیریم؟
  • نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس و اساسنامه‌های دولت + جزئیات
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی 
  • الکترونیک محور شدن مجوزها به معنی افزایش شفافیت و پیش‌بینی‌پذیری اقتصادی کشور است