Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، غلامرضا میری نایب رئیس شورای ملی زعفران در دیدار با فعالان حوزه تجارت خارجی خراسان رضوی در تشریح مشکلات فعالان حوزه صادرات به موضوع رفع تعهدات ارزی و نواقص این قانون اشاره کرد و گفت: صادرات کشور در حالی در پارسال، رشد اندکی را تجربه کرده که فعالان این حوزه با مشکلات و چالش‌های فراوانی دست به گریبان بودند و خسارت‌های متعددی را تجربه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او بخش عمده این مشکلات را ناشی از تصمیمات کارشناسی نشده و بعضا یک باره مسئولان در حوزه تجارت خارجی عنوان کرد و در همین رابطه افزود: بالا بودن و عدم هم خوانی نرخ پایه گمرکی برای صادرات زعفران از مانع تسویه حساب ارزی صادرکنندگان و رفع بدهی مربوط به سال‌های ۹۷ و ۹۸ آن‌ها به بانک مرکزی شده بود و برای تسویه این مباحث، باید متحمل هزینه‌های مضاعف شویم.

بیشتر بخوانید

زعفران خراسان رضوی در مسیرمادرید/ ارزآوری ۳۰۰میلیون دلاری صادرات طلای سرخ


میری به سود اندک در صادرات زعفران نظر به حواشی بازار جهانی و قاچاق این محصول، اشاره کرد و ادامه داد: صادرکنندگان زعفران با دشواری‌های بسیار و در شرایط تحریم‌های ظالمانه، به دنبال حفظ بازار و صدور این محصول هستند و مشکلاتی از این دست، آن‌ها را زمین گیر می‌کند. از سویی، برای این بازار‌ها زحمت‌های زیادی کشیده شده و سرمایه‌گذاری‌های بسیاری صورت گرفته که نباید هدر برود.

 

انتهای پیام//ف.ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صادرات زعفران تحریم های ظالمانه چالش های صادرات تجارت خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۶۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از فعالان حوزه حمل و نقل در استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ معاون عملیاتی پلیس راه کشور در همایش حمل و نقل استان با بیان اینکه ۱۴ درصد تصادفات جاده‌ای در کشور در حوزه حمل و نقل است، گفت: همه دستگاه‌ها باید همکاری‌های لازم را در راستای کاهش تصادفات در حوزه حمل و نقل داشته باشند.
سرهنگ قلی نیا با اشاره به اینکه سالانه حدود ۲۰ هزار نفر در تصادفات جاده‌ای کشور جان خود را از دست می‌دهند، افزود: باید با فرهنگ سازی و آموزش این رقم را در کشور کاهش داد.
در پایان این همایش از فعالان و دست اندرکاران حوزه حمل و نقل استان همدان تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی چهارمحال و بختیاری با استاندار
  • مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران
  • تجلیل از فعالان حوزه حمل و نقل در استان همدان
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه سرمایه انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • مشکلات مالیاتی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی آذربایجان‌شرقی
  • برگزاری دوره عفاف و حجاب برای فعالان مردمی در بندرعباس
  • قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد
  • در همایش ملی مناطق آزاد چه گذشت؟/ قشم و کیش برترین در حوزه اقتصاد
  • توجه به قرآن، بسیاری از مشکلات امروز ما را حل می‌کند