Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@08:19:10 GMT

قیمت مرغ زنده اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۴۶۳۸۶

قیمت مرغ زنده اعلام شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، حبیب اسدالله نژاد با بیان اینکه همه مرغداران مرغ زنده را با قیمت هرکیلو ۱۷ هزارو۱۰۰ تومان تحویل کشتارگاه می دهند و این رقم در برخی استان ها کمتر هم می شود، گفت: بنابراین در کل کشور باید مرغ با قیمت مصوب توزیع شود و هیچ فروشگاهی مجاز به فروش مرغ بالاتر از ۲۴ هزارو۹۰۰ تومان نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر چنین موضوعی در حال وقوع است، سیستم توزیع همچنان مشکل دارد.

وی ادامه داد: براساس آنالیزهایی که انجام داده بودیم نرخ مصوب مرغ بایستی بیشتر از این مقدار می شد ولی چون بازار نیازمند ثبات بود تولیدکنندگان قیمت مصوب را پذیرفتند و آن را اجرا می کنند. اما موضوعی که باید به آن توجه شود قیمت جوجه یکروزه است که به بیش از ۶۰۰۰  تومان رسیده است و با قیمت مصوب ۴۲۰۰ تومان به دست تولید کننده نمی رسد؛ در حالی که قیمت جوجه یکروزه بر مرغ حدود ۷ درصد اثر تورمی دارد.

نایب رییس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی کشور اضافه کرد: همچنان نهاده با ۱۰ تا ۱۵ روز تاخیر به دست مرغدار می رسد که این مشکل هم بایستی حل شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تخصیص ۱۰۰ درصدی ذرت و کنجاله سویای دولتی تا ۵۰ روز به واحدهای مرغداری مشکلات مرغداران را در تامین نهاده حل کرده است یا خیر؟  گفت: تخصیص این مقدار نهاده در یک بازه زمانی مشخص اقدام فنی و کارشناسی نیست  و با تخلیه واحدهای مرغداری در ۵۰ روز موافق نیستیم، زیرا تخلیه  به شرایط واحدهای تولیدی و کیفیت نهاده بستگی دارد و نسخه واحدی نیست که بتوان برای همه مرغداری ها اجرا کرد.

اسدالله نژاد افزود: در برخی استان ها مرغ در بازه ۴۰ تا ۴۲ روز به وزن مناسب می رسد و واحد قابلیت تخلیه دارد، برخی استان ها نیز ممکن است کیفیت نهاده یا شرایط محیطی باعث شود مرغ دیرتر به وزن مناسب برسد. یعنی شرایط تولید زمان تخلیه را مشخص می کند، اگرچه همین مصوبه تخلیه در ۵۰ روز هم در برخی استان ها اجرا نمی شود.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر مرغی مثلا در ۴۰ روز به وزن ایده آل برسد و تا ۵۰ روز به آن دان داده شود این نهاده تبدیل به کود شده و صرفه اقتصادی ندارد. اگر هم مرغدار نهاده اضافی را نگه دارد که ممکن است بازار سیاه نهاده ایجاد شود. بنابراین سهمیه نهاده دامی باید براساس نیاز مرغداران باشد.

نایب رییس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی کشور با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۵کیلوگرم نهاده برای هر قطعه مرغ به مرغداران تعلق می گیرد،  گفت: برای هرمرغ ۴کیلو و ٨٠٠ گرم تا ۵کیلو نهاده کافی است. یعنی بایستی سهم نهاده کاهش یابد و از آن طرف  زمان تخلیه واحدهای مرغداری به تولیدکنندگان واگذار شود.

پربیننده ترین کاهش نسبی قیمت گوشت قرمز قیمت مرغ در هفته‌های آینده افزایش می‌یابد؟ تخم مرغ شانه‌ای ۲۸هزار تومان شد پیش بینی کاهش قیمت مرغ در ماه رمضان قیمت فعلی گندم به تولید ضربه می‌زند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بازار مرغ برجام برخی استان ها ۵۰ روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۶۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۰ درصدی تخلیه و بارگیری در راه آهن شمال شرق۲

تین نیوز

 

سرپرست راه آهن شمال شرق ۲ گفت: مجموع تخلیه و بارگیری انواع کالا در این اداره کل در سال ۱۴۰۲ به میزان ۵۵۳ هزار و ۴۳۶ تن بوده است که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ نشان از رشد ۱۰ درصدی دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از راه آهن، محمدرضا حبیبی با تشریح عملکرد بار و مسافر راه آهن شمال شرق ۲ در سال ۱۴۰۲ گفت: مجموع تخلیه و بارگیری انواع کالا در این اداره کل در سال ۱۴۰۲ به میزان ۵۵۳ هزار و ۴۳۶ تن بوده است که از این میزان ۴۵۴ هزار و ۴۳۲ تن کالا، بارگیری و ۹۹ هزار و ۴ تن کالا، تخلیه شده که در مجموع عملکرد در مقایسه با سال ۱۴۰۱ نشان از رشد ۱۰ درصدی دارد.

حبیبی درباره تعداد واگن های بارگیری شده گفت: در سال قبل ۷ هزار و ۳۹۴ واگن بارگیری شده که این میزان در سال ۱۴۰۱ تعداد ۶ هزار و ۴۴۰ واگن بوده که رشد ۱۴ درصدی دارد.

به گفته وی صادرات ریلی از طریق حوزه استحفاظی این اداره کل از ۴ هزار و ۷۱۷ تن در سال ۱۴۰۱ به ۳۹۴ هزار و ۸۸۷ تن در سال ۱۴۰۲ افزایش داشته که نشان دهنده رشد ۲۷ درصدی است.

سرپرست راه آهن شمال شرق۲ افزود: واردات کالا نیز از ۱۴ هزار و ۶۱۸ تن به ۲۱ هزار و ۳۰۴ تن رسیده که رشد ۴۶ درصدی را شاهدیم.

وی خاطرنشان کرد: عمده محصولات صادر شده از طریق مرز ریلی اینچه برون استان گلستان، سیمان، کاشی، سنگ آهن، شکر و آهن آلات و عمده محمولات وارد شده از این حوزه به کشور، محصولاتی همچون روغن پایه، جو و گندم است.

جابه جایی یک میلیون نفر مسافر در راه آهن شمال شرق۲

سرپرست راه آهن شمال شرق۲ گفت: در سال ۱۴۰۲ تعداد یک میلیون و ۳ هزار و ۳۶۱ نفر مسافر توسط قطارهای مسافری بین شهری و حومه ای جابه جا شده اند که نسبت به سال ۱۴۰۱ با تعداد ۹۱۲ هزار و ۷۲۳ مسافر، شاهد رشد ۱۰ درصدی عملکرد جابه جایی مسافر هستیم.

حبیبی افزود: از مجموع تعداد کل مسافر جابه جا شده، تعداد ۲۰۲ هزار و ۹۵ نفر در حوزه بین شهری گرگان تهران و بالعکس است که در مقایسه با سال قبل رشد ۲ درصدی داشته است. همچنین ۸۰۱ هزار و ۲۶۶ نفر مسافر در حوزه قطارهای حومه ای گرگان پل سفید و بالعکس جابه جا شدند که نسبت به سال قبل شاهد رشد ۱۲ درصدی هستیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • طراحی ضربان‌ساز قلبی که تا ۳۰۰ سال در بدن کار می‌کند!
  • انجام کارهای بی‌منت در گرو داشتن تفکر بسیجی است
  • انجام کارهای بی‌منت در گروه داشتن تفکر بسیجی است
  • رشد ۱۰ درصدی تخلیه و بارگیری در راه آهن شمال شرق۲
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • توقف واردات گوشت مرغ؛ خرید هیچ محدودیتی ندارد
  • ۱۸ میلیون راس دام سبک آماده کشتار است
  • متعهد به خرید داخلی مرغ از مرغداران
  • نهاده‌های مورد نیاز مرغداران تامین شد