Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجلس ملی ویتنام «فام مین چین»، رئیس کمیته سازمان مرکزی حزب کمونیست را به عنوان نخست‌وزیر جدید این کشور انتخاب کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، فام مین چین، تنها نامزد پیشنهادی حزب حاکم برای تصدی سمت نخست‌وزیری بود که نامش در سیزدهمین کنگره ملی حزب کمونیست ویتنام در اوایل سال جاری میلادی مطرح شد و توانست ۹۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲۵ درصد آرا ا به دست بیاورد.

ویتنام دارای یک ساختار رهبری «چهار ستونی» است که از دبیرکل حزب کمونیست، رییس‌جمهور، نخست‌وزیر و رئیس مجلس شورای ملی تشکیل می شود. دیگر سمت‌ها در نظام حاکم بر ویتنام، توسط «نگوین پو ترونگ» دبیرکل ۷۶ ساله حزب حاکم پر می‌شود.

با روی کار آمدن فام مین چین، نخست وزیر جدید ویتنام، «نگوین ژوان پوچ» ۶۶ ساله از سمت نخست‌وزیری کنار می‌رود و «وونگ دین هوو» رئیس ۶۴ ساله حزب «هانوی» نیز ریاست مجلس شورای ملی ویتنام را عهده‌دار می‌شود. دولتمردان ویتنام از جمله نخست‌وزیر این کشور در مشورت با ۱۸ عضو دفتر سیاسی حزب حاکم انتخاب می‌شوند و همراه با نخست‌وزیر به طور غیررسمی پس از دبیرکل حزب حاکم، دومین مقام قدرتمند این کشور محسوب می‌شوند.

فام مین چین ۶۳ ساله، فعالیت‌های مختلفی در بخش‌های متعدد حزب حاکم ویتنام و در بخش امنیتی برعهده داشته است. او پیش از انتخاب به عنوان نخست‌وزیر، رئیس حزب ایالت ساحلی «کوانگ نین» در شمال شرق آن کشور و در منطقه ثبت جهانی شده خلیج «هالونگ بای» بود. او در دوره ای هم معاون وزیر در وزارت امنیت عمومی ویتنام بود. بسیاری معتقدند مدیریت او در منطقه کوانگ نین باعث شد اقتصاد این استان از اقتصاد محلی سیاه و متکی به استخراج زغال سنگ به اقتصاد سبز مبتنی بر توسعه گردشگری و تولید تبدیل شود.

فام مین چین، در نخستین سخنرانی خود وعده ادامه اصلاحات اقتصادی، توسعه اقتصاد دیجیتال، حل مشکلات صنایع و مشاغل و مبارزه با فساد داده است.

دولت ویتنام اعلام کرده اولویتش، معطوف به اقتصاد است. ویتنام درصدد خروج از بحران کرونا است و تاکنون توانسته با انجام اقدامات قوی از جمله برقراری قرنطینه کامل و تعطیلی سراسری، گسترش کرونا را محدود و به سرعت اقتصاد را بازیابی و تولید را آغاز کند. به همین دلیل، اقتصاد ویتنام در سال ۲۰۲۰ با رشد ۲.۹۱ درصدی مواجه شد.

ویتنام با حضور در توافقنامه‌های «مشارکت جامع اقیانوس آرام»، «مشارکت جامع اقتصادی منطقه‌ای» و «تجارت آزاد با اروپا» به دنبال جذب سرمایه خارجی است تا به هدف گذاری رشد ۷ درصدی در فاصله سال‌های ۲۰۲۱-۲۰۲۵ برسد.

کد خبر 594112 برچسب‌ها ویتنام

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ویتنام نخست وزیر حزب حاکم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۶۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | اولین واکنش معاون ابراهیم رئیسی به خبر فشار دولت بر شرکت‌های اقتصاد دیجیتال

265 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900130

دیگر خبرها

  • مبارزه با فساد در اولویت برنامه‌های عدلیه است
  • ببینید | اولین واکنش معاون ابراهیم رئیسی به خبر فشار دولت بر شرکت‌های اقتصاد دیجیتال
  • معلمان و کارگران، افسران جنگ فرهنگی و اقتصادی هستند
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • مدیران باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند
  • مسئولان هم محصولات ملی و داخلی خریداری و مصرف کنند
  • مدیریت باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند
  • جذب نیروی بومی در صنایع شهرستان جم بسیار پایین است
  • بحران دولتی در اسپانیا در سایه اتهام فساد علیه همسر سانچز
  • دولت سیزدهم در مبارزه با فساد کارنامه خوبی ارائه دهد