Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مسئول فلسطینی اعلام کرد، دولت آمریکا از مرحله حرف به مرحله عمل رسیده است و به طرح رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای برگزاری نشست بین المللی صلح اعتراضی ندارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، عزام الاحمد، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین(ساف) و کمیته مرکزی فتح گفت: تماس‌های سیاسی میان دو طرف فلسطینی و آمریکایی اگرچه هنوز به سطح بالایی نرسیده است اما پیش‌بینی می‌کنیم که طی روزهای آتی به سطح بهتری برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ازسرگیری کمک‌های مالی آمریکا بیانگر موضع سیاسی جدید آمریکاست.

الاحمد گفت: تأکید دولت آمریکا بر پایبندی به راهکار تشکیل دو کشور و ازسرگیری حمایت مالی از آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی(آنروا) بیانگر مواضع انسانی و سیاسی است. ما به وجود تحرکات سیاسی برای ازسرگیری تلاش‌های مسالمت‌آمیز بین المللی جهت حل نزاع فلسطین و اسرائیل خوش‌بین هستیم. نشانه‌های مثبت زیادی درباره تحرکات سیاسی در سطح بین المللی برای حل فراگیر بحران وجود دارد.

وی به تغییری اشاره کرد که در سطح احیای فعالیت کمیته چهارجانبه بین‌المللی و بازگشت دولت آمریکا به مشارکت فعال در نشست‌ها و دعوت به افزایش تلاش‌های بین المللی برای حل مسئله فلسطین حاصل شده است.

الاحمد گفت: طی نشست اخیر شورای امنیت آمریکا به طرح محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای برگزاری نشست بین المللی صلح اعتراض نکرد و ما خوش‌بین هستیم. این مسئله همراه با ارائه کمک‌ها و تأکیدشان بر راهکار تشکیل دو کشور و دانستن قدس به عنوان بخشی از اراضی اشغالی ۱۹۶۷ است. برای همین ما امیدواریم که آن‌ها از طرح‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا دست بکشند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا چهارشنبه در تماس تلفنی با پادشاه اردن بر حمایت واشنگتن از راهکار تشکیل دو کشور برای حل و فصل مسئله فلسطین تأکید کرد. آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا نیز بر ازسرگیری کمک‌های اقتصادی و انسانی آمریکا به مردم فلسطین تأکید کرد.

انتخابات فلسطین

عزام الاحمد به انتخابات فلسطین اشاره کرد و گفت: تماس‌ها با طرف اسرائیلی برای برگزاری انتخابات در قدس ادامه دارد. فلسطینی‌ها به هیچ وجه برگزاری انتخابات بدون قدس را قبول نمی‌کنند. ما نشستی برای بررسی این مسئله و تماس‌هایی با کمیته انتخابات داریم. من دیداری با رئیس کمیته انتخابات برای اطلاع از آخرین وضعیت خواهم داشت. در نهایت به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اجازه اجرای معامله قرن ترامپ را نمی‌دهیم. برگزاری انتخابات بدون قدس اجرای سیاسی معامله قرن است و بدون قدس انتخابات و صلحی نخواهد بود.

فلسطینی‌ها پاسخی از رژیم صهیونیستی درباره برگزاری انتخابات در قدس دریافت نکرده‌اند.

در این راستا فادی الهدمی، وزیر امور قدس از جامعه جهانی خواست از دموکراسی در قلب قدس با تمام راه‌های دیپلماتیک حمایت و رژیم صهیونیستی را به عدم کارشکنی در انتخابات در این شهر ملزم کنند.

وی گفت: ما از برگزاری انتخابات در قدس و حق خود برای تبلیغات انتخاباتی کوتاه نمی‌آییم. ما خواهان ورود ناظران به قدس برای اطمینان یافتن از شفافیت انتخابات و دیدن نقض‌های اسرائیل هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فلسطين آمريكا برگزاری انتخابات بین المللی بدون قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۶۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای نشان از بلوغ فناوری هسته‌ای ایران است

رئیس انجمن هسته‌ای ایران گفت: برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای نشان از بلوغ فناوری هسته‌ای ایران است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جواد کریمی‌ثابت صبح امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_در نشست خبری اولین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴ اظهار کرد: اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای از فردا ۱۷ اردیبهشت‌ماه به مدت ۳روز در شهر اصفهان برگزار خواهد شد، اگزاری این کنفرانس نشان از بلوغ فناوری هسته‌ای ایران است، سال گذشته در دیدار همکاران صعت هسته‌ای با رهبر، معظم له بر گسترش همکاری بین المللی با کشورهای همسو تاکید کردند در این راستا این موضوع در سازمان انرژی اتمی هدف گذاری شد و انجمن هسته پس از ۲۹ دوره کنفرانس هسته شرایط را برای برگزاری کنفرانس بین المللی علوم و فنون هسته‌ای مهیا دانست در این راست شاهد استقبال بسیار خوبی برای حضور در کنفرانس هستیم.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ مقاله برای این کنفرانس ارسال شده است و بیش از ۵۰ دانشگاه در این مسیر حضور داشتند و حدود ۴۰۰ مقاله تأیید شده است، همچنین ۱۶ میزگرد در این کنفرانس پیشبینی شده است.حدود ۱۰۰ سخنران به عنوان نویسندگان علمی این مقالات به عنوان سخنران انتخاب شده‌اند، این کنفرانس بستری شده است برای حضور صنعت هسته‌ای و اکثر دانشجو حوزه هسته است، تلاش شده است دانشجویان، دانشگاه‌ها و اساتید صنعت و همگان از آخرین پژوهش‌های هسته‌ای ایران اشنا شوند.

این خبر تکمیل می‌شود…

کد خبر 750733

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • اصفهان؛ میزبان اولین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای
  • با نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس در استان اردبیل آشنا شوید
  • راهکارهای مقابله با زلزله تهران در نهمین کنفرانس زلزله‌شناسی
  • برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای نشان از بلوغ فناوری هسته‌ای ایران است
  • (ویدئو) اهتزاز پرچم فلسطین در دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • تحلیلگر صهیونیست: محمود عباس ۲ بار دیدار با بلینکن را رد کرد
  • شکست سنگین حزب سوناک در انتخابات شوراهای شهر/حزب مخالف خواستار برگزاری انتخابات سراسری شد
  • احتمال توافق ریاض-واشنگتن بدون عادی‌سازی روابط با اسرائیل