Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه 22 فروردین ماه 1400) پارلمان، پس از اتمام بررسی قانون مالیات بر ارزش افزوده ضمن تشکر از کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت:‌امروز قانون مالیات بر ارزش افزوده یکی از قانون‌های ما در موارد اساسی است که می‌تواند در اصلاحات اساسی تأثیرگذار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به اینکه امروز قانون مالیات بر ارزش افزوده مراحل نهایی خود را طی کرد قطعا می‌تواند به شفافیت اطلاعات اقتصادی، دریافت مالیات عادلانه و جلوگیری از فرار مالیاتی کمک‌کننده باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: قطعا قانون مالیات بر ارزش افزوده مالیاتی می‌تواند ممیز محوری را حذف و سامانه‌محوری را مبنا قرار دهد و رسیدگی به اختلافات را به صورت عادلانه کمک کند.

قالیباف توجه خاص به بخش خصوصی در پرداخت مالیات و تعیین تکلیف استرداد مالیات را از جمله مزیت‌های قانون‌ مالیات بر ارزش افزوده برشمرد.

وی در بخش پایانی سخنانش ضمن تشکر از کمیسیون اقتصادی،‌ وزارت اقتصاد و دولت در تهیه و تصویب قانون مالیات بر ارزش افزوده عنوان کرد: ما با این قانون می‌توانیم هزینه‌های مختلف دولت از جمله هزینه‌های درآمدی کاهش دهیم و یکی از موارد جدی در این بخش قطعا تصویب این قانون بود که اناشالله با اولویت قرار دادن چنین مواردی به سمت جلو گام برداریم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مالیات ارزش افزوده رئیس مجلس قانون مالیات بر ارزش افزوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۶۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش افزوده‌ پرداختی به شهرداری‌های لرستان ناچیز است

ایسنا/لرستان رئیس شورای شهر خرم‌آباد گفت: ارزش افزوده‌ای که به شهرداری‌های لرستان داده می‌شود در مقایسه با کلان‌شهرهای دیگر ناچیز است.

حجت‌الله احمدی پور هشتم اردیبهشت در همایش شهرداران و شوراهای اسلامی شهر که در استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: برای داشتن شهری زیبا همکاری و همدلی نیاز است.

وی با بیان اینکه اعضای شورای شهر بین مردم هستند و مشکلات را می‌بینند، بیان کرد: این در حالیست که دستگاه‌های خدماتی مانند آب، برق، گاز و مخابرات با شورای شهر همکاری ندارند.

احمدی‌پور گفت: ارزش افزوده‌ای که به شهرداری‌های لرستان داده می‌شود در مقایسه با کلان‌شهرهایی نظیر استان مرکزی  ناچیز است و نیاز است این قانون بازنگری شود و ارزش افزوده به سرانه جمعیت تعلق گیرد.

رئیس شورای شهر خرم‌آباد اظهار کرد: برنامه داریم برای روان‌سازی ترافیک چندین پل در شهر ایجاد شود.

وی تصریح کرد: قبلا حقوق پرسنل فضای سبز و تنظیف شهرداری خرم‌آباد با تاخیر پرداخت می‌شد و در حال حاضر پرداخت حقوق آنان به روز شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد
  • شروط مجلس برای معافیت مالیات بر سرمایه در انتقال املاک
  • مالیات بر سوداگری برای کند کردن تیغ سوداگران است/گام بلند مجلس برای هزینه دار کردن فعالیت های سوداگرانه و دلالی
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط یک درصد را شامل می‌شود
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط یک درصد از افراد جامعه را شامل می‌شود
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری
  • دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند
  • ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود
  • ارزش افزوده‌ پرداختی به شهرداری‌های لرستان ناچیز است