Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@03:50:10 GMT

کرمان، خط مقدم امنیت کشور است

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۴۶۶۳۳

کرمان، خط مقدم امنیت کشور است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یدالله موحد، رییس کل دادگستری استان کرمان در نشست مشترک با روسای سابق و جدید اداره کل زندان‌های استان کرمان از استان کرمان به عنوان استانی امنیتی و خط مقدم امنیت کشور یاد کرد و گفت: استان کرمان به عنوان آوردگاه و نبردگاه مبارزه با مواد مخدر، هزینه‌های سنگینی را در راه مبارزه با این پدیده شوم پرداخت کرده و می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  افزود: بخشی از هزینه‌های استان کرمان در مسیر مبارزه با مواد مخدر در حوزه قضایی و زندان‌ها است و از این رو شرایط زندانیان در استان کرمان با سایر نقاط کشور تفاوت دارد.

موحد با بیان این مطلب که مدیریت زندان‌های استان کرمان کار دشواری است و نیاز به تلاش شبانه روزی دارد، گفت: استان کرمان بنا به اقتضائات خود از جمله گستردگی جغرافیایی، قرار گرفتن در مسیر ترانزیت مواد مخدر، بافت اجتماعی پیچیده، ورود غیرمجاز اتباع بیگانه از استان‌های شرقی و غیره، وضعیت متفاوتی در حوزه مدیریت زندان‌ها دارد.

او با اشاره به این مطلب که رمضان امیری، مدیرکل سابق زندان‌های این استان از چهره‌های نام آشنا، ارزشی، خدمتگزار به نظام و آرمان‌های شهدا، خدوم و توانمند هستند، تاکید کرد: در دوره مدیریت مدیرکل زندان‌های استان کرمان، گام‌های بزرگی برای بهبود وضعیت زندان‌های این استان برداشته شده است.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان بر تلاش برای تحقق اهداف و ماموریت‌های قوه قضاییه در چارچوب سند تحول قضایی در دوره مدیریتی جدید اداره کل زندان‌های استان کرمان تاکید کرد و ادامه داد: دستگاه قضایی با هدف خدمت به جامعه و نظام اسلامی، همراه مجموعه زندان‌ها است و باید در قالب یک تیم منسج، هماهنگ و مسلط بر اوضاع در مسیر پیشبرد اهداف کار کرد.

او تصریح کرد: با توجه به پهناور بودن استان کرمان، باید مجموعه‌ها و ظرفیت‌های مختلف به کار گرفته شود تا کار به خوبی پیش رود و در مسیر اجرای سیاست‌های کلی قوه قضاییه همراه و هنگام با سایر استان‌های کشور حرکت کنیم.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: با شیوع بیماری کووید ۱۹، تلاش گسترده‌ای برای جلوگیری از ورود این ویروس به بند‌های بسته زندان‌های استان کرمان انجام شد و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل زندان‌ها و دستگاه قضایی تاکنون موردی از ورود این ویروس به زندان‌های استان وجود نداشته است و با این اقدام برای توسعه امنیت زندان‌ها نیز حرکت شده است.

او با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های بسیج و سپاه برای آزادی زندانیان آبرومند و نیازمند، عنوان کرد: در حوزه آزادسازی زندانیان از هفته بسیج تا سالروز شهادت سردار سلیمانی با همراهی فرمانده سپاه ثارالله و پیگیری‌های مدیرکل زندان‌ها و ستاد دیه، زمینه آزادی بالغ بر ۱۳۸ نفر از زندان‌های استان کرمان فراهم شد و در مراحل بعدی اجرای این طرح نیز مددجویان زیادی از زندان‌های استان آزاد شده اند.

موحد بیان کرد: برای نخستین بار در سطح کشور، زمینه جلب همکاری شرکت‌های بزرگ اقتصادی استان با سازمان زندان‌ها و ستاد دیه، به منظور ایجاد زمینه آزادی محکومان جرایم غیرعمد و مالی فراهم شده است.

او نتایج حاصل شده در پیشبرد امور زندان‌ها و کمک به زندانیان را نتیجه اراده جمعی و کار تیمی دانست و گفت: ایجاد هیئت‌های حل اختلاف برای آزادی زندانیان نیز کار بزرگی بوده که در استان کرمان محقق شده است.

رییس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: با توجه به اینکه راهبرد اصلی سند تحول قضایی، اصلاح و تربیت مددجویان با استفاده از ظرفیت‌های مدنی است می‌توان گفت که زندان‌های استان کرمان قبل از ابلاغ سند تحول قضایی، گام‌های بلندی در این زمینه برداشته اند و نمونه‌ای از این اقدامات، ورود هیئت‌های مذهبی در زندان‌ها و عزاداری‌های ماه‌های محرم بوده است.

او با اشاره به اینکه معطل ماندن ظرفیت‌ها پذیرفتنی نیست، گفت: باید از ظرفیت‌های حاکمیتی برای تحقق اهداف قوه قضاییه در مسیر کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و استفاده حداقلی از ساز و کار زندان، اصلاح و تربیت مددجویان زندان‌ها و حمایت پس از خروج استفاده حداکثری انجام شود.

موحد بر استفاده از تجربیات گذشته در زمینه مدیریت زندان‌های استان نیز تاکید کرد و گفت: اقدامات حوزه حمایت زندانیان، حرفه آموزی، اشتغال و غیره باید در سطح زندان‌های استان کرمان توسعه یابد.

رمضان امیری، مدیرکل سابق زندان‌های استان کرمان نیز گفت: موفقیت‌های حاصل شده در مجموعه زندان‌ها را حاصل همراهی و پشتیبانی دستگاه قضایی می‌دانیم.

سید مجتبی حسینی، مدیرکل جدید زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان نیز گفت: امید داریم در مقطع خدمتی در استان کرمان ماموریت‌های مورد نظر سازمان زندان‌ها و دستگاه قضایی را به خوبی اجرایی کنیم.

انتهای پیام/ م 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری کرمان مواد مخدر زندان های استان کرمان استان کرمان دستگاه قضایی کل زندان ها قوه قضاییه زندان ها ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۶۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام حجت دادستان کرمان با شایعه‌سازان در فضای مجازی

دادستان کرمان گفت: دادستانی با تشکیل کمیته امنیت روانی با تمام توان به مقابله با هر آنچه امنیت روانی و فیزیکی مردم را تهدید می‌کند، خواهد پرداخت و از موارد نقض و مخدوش کردن حقوق عامه جلوگیری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری، مهدی بخشی، امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در نشست رؤسای حوزه‌های قضائی و دادستان‌های سراسر استان کرمان با موضوع بررسی برنامه‌های عملیاتی سال ١۴٠٣ دادگستری استان کرمان، اظهار کرد: سند تحول قضائی با توجه به قانون اساسی و قوانین و مقررات هم سو با نظام، اهداف انقلاب، بیانات امام راحل و یکی از موضوعات مورد توجه و تأکید مقام معظم رهبری طی چند سال گذشته بوده است.

وی شرط اول قضاوت را انقلابی بودن، انقلابی ماندن، دفاع از ارزش‌های امام (ره) و شهدا و تبعیت از ولی عادل دانست و افزود: کسی که در مسند مسئولیت است، همواره باید با داشتن منش انقلابی، اخلاص و سخت‌کوشی در راستای تحقق سند تحول قوه قضائیه تلاش کند.

دادستان کرمان خدمت کردن به مردم را یک توفیق و موهبت بزرگ دانست و تصریح کرد: در ابتدای سال جاری ٧٩ برنامه در راستای سند تحول قوه قضائیه ابلاغ شده و در دادستانی مرکز استان نیز برنامه یک ساله ۱۴۰۳ را مبتنی بر سند تحول تنظیم کرده‌ایم.

وی با اشاره به تهیه کاربرگ‌هایی جهت نظارت بیشتر بر دادسراهای سراسر استان گفت: از طریق این کاربرگ‌ها، ارزیابی جامعی برای سنجش عملکرد در شاخص‌های متعددی از جهت انطباق با مفاد سند تحول صورت می‌گیرد و نقاط قوت و ضعف در دادسراهای استان به صورت دقیق شناسایی می‌شود.

بخشی خواستار توجه جدی دادستان‌های سراسر استان به عملکرد حوزه‌های تحت امر خود و همچنین رسیدگی سریع توأم با دقت به پرونده‌ها شد و افزود: تعیین تکلیف هر چه سریع‌تر پرونده‌های موجود در نیروی انتظامی و ضرورت افزایش نظارت بر عملکرد ضابطین و ارائه آموزش‌های لازم به آن‌ها نیز در اولویت دادستان‌های سراسر استان قرار گیرد.

وی هتک حرمت و هرگونه افترا و تهمت ناروا به افراد را مذموم شمرد و به همه مقامات قضائی استان توصیه کرد، مبارزه جدی با فساد را در اولویت کارها و امور خود قرار دهند و در عین حال توجه و اهتمام ویژه به حفظ حرمت و آبروی مسئولینی که هنوز جرم آن‌ها ثابت نشده نیز داشته باشند.

دادستان کرمان یکی دیگر از مظاهر صیانت از حقوق عامه را برخورد و مقابله با شایعه‌سازان و نشردهندگان اکاذیب و اقداماتی که در فضای مجازی باورهای مردم را نشانه گرفته‌اند و موجبات تشویش اذهان مردم را فراهم می‌آورند، دانست و تاکید کرد: دادستانی کرمان با تشکیل کمیته امنیت روانی با تمام توان به مقابله با هر آنچه امنیت روانی و فیزیکی مردم را تهدید می‌کند، خواهد پرداخت و از موارد نقض و مخدوش کردن حقوق عامه جلوگیری خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به ماندگاری طولانی‌مدت وسایل نقلیه و اموال توقیفی در حوزه پرونده‌های مواد مخدر در استان بیان کرد: الحمدالله با اقدام جهادی و شبانه‌روزی در راستای دستور رئیس محترم قوه قضائیه و دادستان کل کشور، پارکینگ خودروهای توقیفی مواد مخدر وضعیت مطلوبی دارد اما باید این روند را ادامه دهیم تا برای بار دیگر پارکینگ‌ها پر نگردند و هر چه سریع‌تر در جهت تعیین تکلیف این خودروها اقدام شود.

بخشی خاطرنشان کرد: دادستان‌ها ضمن حضور در انبارها و پارکینگ‌های خودروهای توقیفی غیر مواد مخدر، علل ماندگاری خودروها به ویژه موتورسیکلت‌ها را مورد بررسی قرار دهند و با صدور دستورات قضائی لازم، موانع موجود را در جهت تعیین تکلیف آن‌ها رفع کنند.

کد خبر 749647

دیگر خبرها

  • تخصیص ۴۱۹ میلیارد برای مسائل واحد‌های قضایی هرمزگان
  • اختصاص ۴۱۹ میلیارد تومان برای رفع مسائل و مشکلات مراکز و واحد‌های قضایی هرمزگان
  • رئیس سازمان زندان‌ها از زندان میناب بازدید کرد
  • برنامه های عملیاتی عدلیه  کرمان در سال۱۴۰۳ تشریح شد
  • مشکلات و مسائل زندان و زندانیان قابل انفکاک از دستگاه قضائی نیست
  • توصیه دادستان کرمان به مقامات قضائی استان‌ برای مبارزه جدی با فساد 
  • اتمام حجت دادستان کرمان با شایعه‌سازان در فضای مجازی
  • تلاش دستگاه قضایی برای تحقق شعار سال
  • جلوگیری از اطاله دادرسی از اولویت‌های دستگاه قضا در سال جاری
  • خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند